احتمال ساخت دانگل برای استریم اکس‌کلاد روی تلویزیون وجود دارد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت برای ساخت دانگل استریم سرویس اکس کلاد برنامه‌ریزی کرده است. این دانگل استریم می‌تواند اکس‌‌کلاد را روی تلویزیون‌های مختلف بیاورد.
تبلیغات

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، در جدیدترین مصاحبه خود به قابلیت عرضه باندل‌های جدید گیم‌پس اشاره کرد. این باندل‌ها می‌توانند شامل دانگلی برای استریم اکس‌کلاد و اجرای بازی‌های گیم‌پس باشند.

براساس گفته‌های اسپنسر، می‌توان در آینده شاهد عرضه سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت برای استریم بازی‌های اکس‌کلاد بود؛ سخت‌افزارهایی مانند دانگل‌هایی که به تلویزیون متصل می‌شوند و می‌توانند بازی‌های اکس‌کلاد را اجرا کنند. در این روش‌ها، کاربران تنها به کنترلر نیاز خواهند داشت.

اسپنسر حتی به قابلیت راه‌اندازی سرویس ویژه‌ای به‌نام Xbox Game Pass Platinum هم اشاره کرد که تضمین می‌کند کاربران به سخت‌افزار جدید هم دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت روش‌های مختلفی را برای فروش ایکس باکس در پیش گرفته است. این شرکت از چند سال پیش در طرحی به‌نام Xbox All Access، کنسول ایکس باکس و اشتراک گیم‌پس را به‌صورت حق اشتراکی می‌فروخت. این طرح برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم در نظر گرفته شده است.

ایده تولید دانگل استریم اکس کلاد برای تلویزیون‌ها ایده جدیدی نیست. این شرکت قصد داشت در سال ۲۰۱۶ چنین کاری انجام دهد؛ اما عرضه آن متوقف شد. مایکروسافت از زمان عرضه Halo 4 در سال ۲۰۱۳ قصد داشت قابلیت استریم بازی‌ها را روی ویندوز و ویندوزفون راه‌اندازی کند.

این اولین‌باری است که رئیس بخش ایکس باکس به دانگل استریم اکس‌کلاد روی تلویزیون اشاره می‌کند. پس بعید نیست که به‌زودی عرضه چنین محصولی را شاهد باشیم. مایکروسافت درحال‌حاضر سرویس اکس کلاد را به‌صورت باندل روی سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت ارائه می‌کند. قیمت استفاده از این سرویس هم ماهانه ۱۵ دلار است.

مایکروسافت اوایل سال ۲۰۲۰ همکاری جدیدی را با سامسونگ برای توسعه سرویس اکس‌کلاد شروع کرد. این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سرویس اکس‌کلاد روی تلویزیون‌های سامسونگ هم عرضه شود. سال ۲۰۲۱ برای اکس‌کلاد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد سخت‌افزار اکس کلاد را به سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس ارتقا دهد. حتی این احتمال هم وجود دارد که اکس‌کلاد سال آینده روی سرویس فیسبوک گیمینگ هم عرضه شود.

سرویس اکس‌کلاد روی گوشی‌های اندروید عرضه شده؛ اما این سرویس به‌واسطه سیاست‌های اپل روی آیفون و آیپد منتشر نشده است. مایکروسافت گفته که به‌صورت وب قصد دارد این سرویس را روی پلتفرم‌های اپل منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات