اپل احتمالا در ماه سپتامبر دو رویداد برای رونمایی از محصولاتش برگزار خواهد کرد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته دیجی‌تایمز، اپل در نظر دارد در ماه سپتامبر دو رویداد جداگانه برای رونمایی از محصولات جدیدش برگزار کند.
تبلیغات

همواره ماه سپتامبر (شهریور - مهر) یکی از بازه‌های سُنتی اپل برای رونمایی از محصولاتش بوده است. غول دنیای فناوری معمولاً در این رویداد از جدیدترین نسل گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمندش رونمایی می‌کند. ظاهراً امسال نه‌تنها این رویه دنبال خواهد شد، بله در یک اقدام عجیب شاهد حداقل دو رویداد در ماه سپتامبر خواهیم بود.

 انتظار می‌رود اپل تا پایان سال جاری میلادی محصولاتی نظیر سری آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷، ایرپاد ۳، آیپد مینی ۶، آیپد نسل ۹ و نسل بعدی مک‌بوک پرو را رونمایی و روانه بازار کند؛ ازاین‌رو، کوپرتینویی‌ها یک فصل بسیار شلوغ برای رونمایی از محصولاتشان در پیش دارند. اما دیجی‌تایمز با استناد به منابع مؤثق زنجیره تأمین اپل، مدعی است تمامی محصولات یادشده می‌توانند در چند رویداد فشرده و جداگانه در ماه سپتامبر رونمایی شوند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که معمولاً اپل تنها یک رویداد در این بازه برگزار می‌کند. اپل سال گذشته نیز با وجود تبعات همه‌گیری ویروس کرونا، تنها یک رویداد را در ماه سپتامبر برای رونمایی از اپل واچ سری ۶ و آیپد نسل ۸ برگزار و رونمایی از خانواده آیفون ۱۲ را به ماه اکتبر موکول کرد.

سناریویی که دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد، غیر ممکن نیست؛ اما بعید به نظر می‌رسد. گسترش رویدادهای متعدد در ماه‌های مختلف، این امکان را به اپل می‌دهد که هر محصول را به شیوه بسیار بهتری بازاریابی کند و نگذارد اهمیت محصولی نظیر آیفون ۱۳ روی فروش و دیده شدن آیپد مینی تأثیر بگذارد. مارک گِرمن از بلومبرگ اخیراً گزارش داده است که اپل همه محصولات جدید خود را در یک رویداد رونمایی نمی‌کند و در عوض آن‌ها را به چندین رویداد آنلاین تقسیم می‌کند.

در صورت صحت داشتن گزارش مذکور، این احتمال وجود دارد که اپل محصولات به‌مراتب بیشتری برای رونمایی تا پایان سال جاری در نظر گرفته باشد و همین امر منجر به فشردگی رویدادها شده است؛ چرا که احتمالاً رویدادهای اپل تنها به ماه سپتامبر ختم نخواهد شد و ما شاهد رویدادهایی در ماه‌های اکتبر یا نوامبر (مهر تا آذر) نیز خواهیم بود.

اپل مدتی است به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را به‌صورت مجازی برگزار می‌کند و گمان می‌رود از قالب مجازی خود برای رویداد پیشرو پیروی کند؛ از این‌رو، سخنرانی اصلی یک ویدیوی از پیش ضبط‌شده، فیلم‌برداری زیبا از اپل پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود. شکل دیجیتال این رویدادها به اپل اجازه می‌دهد با دقت بیشتر و در عین حال هزینه‌ی کمتری عرضه محصولات خود را برنامه‌ریزی کند؛ زیرا برنامه‌ریزی رویدادهای حضوری گران و چالش‌برانگیزتر است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات