گوگل صد درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌کند

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک سال پیش گوگل وعده داد که تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد و اکنون به این هدف دست یافته است.
تبلیغات

دسامبر ۲۰۱۶، حدود یک سال پیش، گوگل وعده داد که انرژی دیتاسنترهای خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد. این شرکت در توییتی اعلام کرد که خریدهای اخیرش، این هدف را به واقعیت مبدل ساخته است.

clean energy

گوگل به‌تازگی برای سه نیروگاه بادی قرارداد بسته که تولیدی این نیروگاه‌ها مجموعا ۵۳۵ مگاوات است. سرمایه‌گذاری گوگل در زیرساخت‌های انرژی برای این سه نیروگاه به بیش از ۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد. اکنون ظرفیت تولید انرژی بادی و خورشیدی گوگل، ۳ گیگاوات است. گوگل می‌گوید این ظرفیت برای تأمین انرژی صد درصد محصولات و سرویس‌هایش کافی است.

سم آرونز، مدیر ارشد بخش انرژی و زیرساخت‌های گوگل، در صفحه‌ی لینکدین شخصی خود، جزئیات بیشتری در مورد خریدهای اخیر به اشتراک گذاشته است:

با خرید نیروگاه آوان گرید در داکوتای جنوبی با ۹۸.۲ مگاوات ظرفیت، نیروگاه EDF در لوا با ۲۰۰ مگاوات ظرفیت و نیروگاه GRDA در اوکلاهاما با ۱۳۸.۶ مگاوات ظرفیت، گوگل به بزرگ‌ترین خریدار شرکت‌های انرژی تجدیدپذیر در جهان تبدیل شد.

انگیزه‌ی گوگل از خریدهای اخیر، قیمت رو به کاهش انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی خورشیدی و بادی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد است.  گری دمسی، مدیر زیرساخت‌های جهانی گوگل در بیانیه‌ای گفته است:

انتقال به انرژی‌های پاک با کاهش چشمگیر هزینه‌ها و افزایش اشتغال در انرژی‌های بادی و خورشیدی، فرصت‌های بی‌سابقه‌ی اقتصادی را فراهم می‌کند و سریع تر از آنچه ما فکر می‌کردیم در حال پیشرفت است.

گوگل تنها شرکتی نیست که سرمایه‌گذاری عظیمی روی منابع انرژی تجدیدپذیر انجام می‌دهد. آمازون یک مزرعه‌ی بادی عظیم در تگزاس ساخته و مجموع خریدهای انرژی تجدیدپذیر آمازون، ۱.۵ گیگاوات است؛ اما خریدهای گوگل تقریبا دو برابر این مقدار است.

اقدام گوگل مبنی بر سرمایه‌گذاری در انرژی بادی و خورشیدی، جدا از تأثیر واضح استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بر طبیعت، در جنبه‌ی اقتصادی انرژی‌های پاک هم موثر است. تاکنون تولید شغل انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از همتایان فسیلی‌ بوده است. به غیر از شرکت‌های خصوصی، برخی از ایالت‌های ایالات متحده و کشورهایی در سراسر جهان، برای دستیابی به آینده ای کاملا بر مبنای انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات