ردیت با دعوت از کاربران قدیمی برای خرید سهام، وارد بازار بورس می‌شود

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه ردیت / Reddit در اپ استور آیفون
ردیت تصمیم دارد تا سهام خود را در بازار بورس عرضه کند و از بعضی کاربران ویژه دعوت کرده تا سهام شرکت را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.
تبلیغات

ردیت اظهارنامه‌ی ثبت‌نام خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده و در آن جزئیات مالی و اهداف تجاری خود را قبل از عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی سهام در بورس نیویورک تحت نماد RDDT شرح داده است.

در سند ثبت‌شده از سوی ردیت دیده می‌شود که این پلتفرم طی سال گذشته‌ ۸۰۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده که عمده‌ی آن را از تبلیغات به دست آورده و با این حال، حدود ۹۱ میلیون دلار ضرر مالی را در سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است.

ردیت به تعداد نامعلومی از کاربران برتر خود، از جمله مدیران و افراد با امتیاز کارمای بالا، فرصت خرید سهام در IPO را ارائه می‌دهد. این امتیاز معمولاً به سرمایه‌گذارانی اختصاص داده می‌شود که می‌خواهند سهام را با قیمت کمتری پیش از عرضه‌ی عمومی خریداری کنند.

سهام ردیت در سطوح مختلفی تخصیص می‌یابد که با بعضی از کاربران و اعضای ویژه‌ای که به‌طور معنی‌داری به فعالیت‌ انجمن‌های ردیت کمک کرده‌اند شروع می‌شود. پس از آن، افراد با امتیاز کارمای حداقل ۲٬۰۰۰ و افرادی که حداقل ۵٬۰۰۰ اقدام ویژه انجام داده‌اند به خرید سهام دعوت خواهند شد.

ردیت اعلام کرده که ۲۶۷٫۵ میلیون کاربر هفتگی فعال، بیش از ۱۰۰ هزار انجمن و یک میلیارد پست منتشرشده دارد. شرکت می‌گوید که ۱٫۳ میلیون سهم از سهام عادی خود را برای تأمین برنامه‌های مرتبط با انجمن‌ها که به کاربران ردیت اجازه می‌دهند ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند رزرو کرده است.

ردیت فروش داده و آموزش مدل هوش مصنوعی را به‌عنوان بخشی از استراتژی پول‌سازی خودش معرفی و اعلام کرد که توافقی با گوگل انجام داده است تا غول دنیای جست‌وجو برای تعلیم مدل هوش مصنوعی‌اش بتواند به‌صورت بلادرنگ به داده‌های ردیت دسترسی پیدا کند. این قرارداد سالیانه ۶۰ میلیون دلار برای ردیت درآمدزایی خواهد داشت.

استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، در متن اظهارنامه‌ی شرکتش نوشته است: «هیج‌وقت به اندازه‌ی الان نسبت‌به آینده‌ی ردیت امیدوار نبوده‌ام. ما فرصت‌های بسیاری برای رشد پلتفرم و کسب‌وکار خود داریم که از طریق تبلیغات، طرح‌های درآمدزایی در پلتفرم و مجوز استفاده از داده‌ها محقق می‌شوند. ما انتظار داریم که مزیت‌ داده‌محور و مالکیت فکری ما به‌عنوان عنصری کلیدی برای آموزش‌ مدل‌های زبانی بزرگ آینده باقی بماند.»

ردیت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ زمانی که ارزش شرکت حدود ۱۰ میلیارد دلار بود، برای IPO درخواست داد، اما به‌دلیل شرایط ناپایدار در بازار سهام از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات