گوگل تأیید کرد: از پست‌های ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون گوگل Google روی نمایشگر زیر ذره بین
گوگل قرارداد جدیدی با ردیت امضا کرده است تا از داده‌های این پلتفرم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کند.
تبلیغات

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تأیید شایعه‌های چند روز اخیر اعلام کرد که قرارداد جدیدی با ردیت امضا کرده است تا از داده‌های موجود در این پلتفرم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کند. ردیت در بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید که «راه‌های کارآمدتری به گوگل برای تعلیم مدل‌ها» ارائه خواهد داد.

به موجب قرارداد جدید، گوگل به API داده‌های ردیت دسترسی پیدا خواهد کرد. این API محتواهای پلتفرم ردیت را به‌صورت بلادرنگ به‌نمایش می‌گذارد تا گوگل بتواند به شیوه‌ای کارآمد و ساختاریافته به داده‌های عظیم موجود در ردیت دسترسی پیدا کند. API موردبحث همچنین گوگل را قادر می‌سازد که محتواهای ردیت را به شیوه‌ی جدیدی در سرویس‌های خود به‌نمایش بگذارد.

در بخشی از قرارداد آمده است که ردیت به پلتفرم Vertex AI گوگل دسترسی پیدا خواهد کرد (Vertex AI سرویسی بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که به شرکت‌ها برای بهبود نتایج جست‌و‌جو کمک می‌کند).

ردیت می‌گوید که امضای قرارداد با گوگل به معنی تغییر خط مشی این شرکت درباره‌ی API داده‌ها نیست. طبق قوانین تدوین‌شده توسط ردیت، هیچ شرکت یا توسعه‌دهنده‌ای نمی‌تواند بدون کسب مجوز، از API داده‌های این پلتفرم برای اهداف تجاری استفاده کند.

هفته‌ی گذشته خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی گفت ردیت با شرکتی ناشناس قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرده است تا داده‌هایش را برای تعلیم هوش مصنوعی بفروشد.

موتور جست‌و‌جو گوگل هم‌اکنون در حال آزمایش فیلتر جدید Forums است که به شما امکان می‌دهد نتایج مدنظرتان را صرفا در پلتفرم‌هایی مثل ردیت و استک اورفلو و هکر نیوز جست‌و‌جو کنید.

با وجود امضای قرارداد جدید، رابطه‌ی گوگل و ردیت همیشه خوب نبوده است. ردیت قبلا تهدید کرده بود که جلوی استخراج داده‌های پلتفرمش توسط موتور جست‌وجوی گوگل را می‌گیرد چون نمی‌خواهد شرکت‌ها بدون کسب مجوز، از داده‌هایش برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده کنند.

ردیت در هفته‌های آینده سهامش را عرضه‌ی عمومی می‌کند و احتمالا امضای قرارداد با گوگل اقدامی برای بالابردن ارزش بازار است. در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که ارزش ردیت به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات