سونی برای افزایش سهام خود در بازار چین، با میزو همکاری می‌کند

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
سونی با انتشار بیانیه‌ای، همکاری خود با شرکت چینی لوازم الکترونیکی مصرفی میزو را علنی کرد.
تبلیغات

به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد سونی قصد دارد تلاش خود را برای ورود به بازار چین بیشتر کند. اخیرا اعلامیه‌ای توسط سونی به اشتراک گذاشته شده است که از همکاری آن با رقیب چینی‌اش خبر می‌دهد.

به گزارش فون‌آرنا، برندهای گوشی هوشمند چینی همیشه جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها در این کشور بوده‌اند. اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری ۱۴ درصد از سهم بازار تلفن‌ هوشمند چین را در اختیار داشت؛ اما برندهای پرطرفدار تولیدکننده گوشی‌ را به ترتیب ویوو، اوپو، شیائومی و هواوی تشکیل می‌دادند. این در شرایطی است که سونی تنها بخش بسیار ناچیزی از ۱۵ درصد باقی‌مانده از «سایر» برندهای موجود را در اختیار داشت.

اما پنجشنبه گذشته، سونی اعلام کرد در حال همکاری با شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی چینی میزو است تا بتواند سهم خود را در بازار این کشور کمی تقویت کند. احتمالا استراتژی سونی این است که «اگر نمی‌توانید آن‌ها را شکست بدهید، به آن‌ها بپیوندید.» این شرکت قصد دارد بخش‌هایی از Flyme، پلتفرم کاملا توسعه‌یافته میزو را به همراه یک فروشگاه اپلیکیشن و چندین سرویس محبوب دیگر ارائه بدهد.

Flyme

این ویژگی‌های جدید به‌زودی در چین به‌ویژه برای Xperia 1 III و «محصولات جدید سونی» در دسترس قرار خواهد گرفت.

مانند سونی، میزو نیز بخش نسبتاً کمی از سهم بازار چین را در اختیار دارد؛ اما به نظر می‌رسد Flyme محبوب‌ترین پلتفرم سفارشی در سراسر چین است که از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به اپ‌های کاملاً بازطراحی‌شده، بهینه‌سازی عملکرد ویژه و بهبود قابلیت استفاده یکدستی اشاره کرد. همان‌طور که سونی می‌گوید، بعضی از قابلیت‌های آن بیش از صد میلیون کاربر را به استفاده از این اپلیکیشن وادار کرده است.

این مشخصات، دلیل تصمیم سونی را برای استفاده از Flyme در آخرین مدل اکسپریا را که دارای سیستم‌عامل اندروید است توضیح می‌دهد. به نظر می‌رسد این موارد به قدری برای سونی مهم هستند که سهم کمتر از یک درصد میزو در تصمیم‌گیری آن تأثیری نگذاشته است.

Flyme

سیستم‌عامل Xperia 1 III به‌طور کامل اصلاح نخواهد شد؛ اما قرار است فروشگاه اپلیکیشن محبوب Flyme به همراه اپ آب‌و‌هوا، اخبار و خدمات ایمیل آن روی مدل‌های آینده از پیش نصب شوند.

سونی قصد دارد برخی اپ‌های کاربردی سازگار با Flyme را در Xperia 1 III و محصولات بعدی خود از پیش نصب و هم‌زمان، سیستم‌عامل اصلی اکولوژیک اندروید را حفظ کند.

در اطلاعیه منتشرشده توسط این شرکت آمده است:

به منظور ارائه تجربه محلی‌تر به کاربران اکسپریا، شرکت سونی (چین) و شرکت تجهیزات ارتباطی ژوهای میزو اخیراً قرار شده است به‌طور رسمی با یکدیگر همکاری استراتژیک داشته باشند. سونی، به‌عنوان اولین گروه تولیدکننده‌ای که با میزو همکاری خود را آغاز کرده است، با گوش دادن به صدای کاربران و بهبود تجربه آن‌ها، صداقت خود را نشان می‌دهد.

همکاری استراتژیک سونی (چین) و شرکت تجهیزات ارتباطی ژوهای میزو بر سازگاری اپلیکیشن Flyme و تکمیل تجربه محلی تلفن‌های همراه اکسپریا متمرکز است. سونی قصد دارد برخی از اپ‌های سازگار با Flyme را در Xperia 1 III و محصولات بعدی خود، به‌صورت از پیش نصب‌شده در اختیار کاربران قرار بدهد. البته قرار است سیستم‌عامل اصلی اکولوژیکی اندروید روی تمامی دستگاه‌ها نصب شود.

لغاتی که سونی در اعلامیه خود استفاده کرده است نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ای برای گسترش استراتژی جدید خود به دیگر کشورها ندارد. خبرگزاری Android Authority پیش‌تر با این شرکت ارتباط گرفته بود تا بتواند به اطلاعات مربوط به هرگونه دسترسی جهانی به Flyme در اکسپریا دسترسی پیدا کند. سونی هنوز هیچ توضیحی درباره این موضوع ارائه نکرده است.

سونی برنامه دیگری نیز در سر دارد

در گزارشی دیگر، سونی اعلام کرد که بیانیه‌ ویژه‌ای برای ۲۶ اکتبر برنامه‌ریزی کرده است.

Flyme

سونی در کانال یوتیوب خود وعده داده است که در همان تاریخ، یک محصول جدید از سری اکسپریا را معرفی می‌کند. هنوز جزئیاتی درباره این محصول منتشر نشده است و به نظر نمی‌رسد Xperia 1 IV را ببینیم؛ زیرا هنوز برای این اتفاق زود است. باید تا هفته بعد منتظر ماند تا بتوان در نهایت محصول جدید سونی را مشاهده کرد.

نظر شما همراهان زومیت درباره همکاری استراتژیک این دو شرکت چیست؟ آیا به نظر شما سونی با این روش می‌تواند به سهم بیشتری از بازار چین دسترسی پیدا کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات