فولکس‌واگن پارک خودکار را به خودروها می‌آورد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
نمای داخل کابین خودروی فولکس واگن
فولکس واگن با همکاری بوش فناوری پارک خودکار خودروها را به سطح جدیدی می‌برد.
تبلیغات

فناوری پارک خودکار چیز جدیدی در صنعت خودرو نیست اما هرسال با ارتقاهای مختلفی همراه می‌شود. شرکت نرم‌افزاری Cariad متعلق به فولکس واگن و یکی از تامین‌کنندگان بوش می‌خواهد با اضافه کردن فناوری پارک خودکار در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فناوری مذکور را ارتقا دهد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، دو شرکت آلمانی سیستمی را در نظر دارند که خودروهای الکتریکی را بدون راننده، به یک پارکینگ مجهز به شارژر خودروهای برقی هدایت می‌کند، جایی که یک ربات خودروها را به صورت خودکار شارژ می‌کند. بوش و Cariad اکنون در حال آزمایش این فناوری در دو پارکینگ در آلمان هستند.

بوش پیش از این با مرسدس بنز در زمینه‌ی ساخت یک پارکینگ کامل مجهز به سیستم هدایت خودروها همکاری کرده بود. یکی از سخنگویان فولکس واگن اعلام کرده که فناوری جدید کاملا مستقل است و ارتباطی با فناوری‌های قدیمی این شرکت ندارد.

بوش می‌گوید فناوری جدید می‌تواند مشکلات متعددی را در تجربه‌ی شارژ خودروهای برقی امروزی حل کند؛ از جمله، صف‌های طولانی در محل‌های شارژ، جریمه‌های مربوط به دیر جداکردن کابل شارژ و مواردی از این دست.

احتمالا چالش‌های متعددی نیز وجود خواهد داشت، از جمله پیدا کردن استاندارد مناسب برای ارتباط بین خودرو و ربات در حال شارژ و حفظ طول عمر ربات.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات