بی‌ام‌و دست پر به CES رفت؛ رونمایی قابلیت‌های گیمینگ و واقعیت افزوده برای خودروها

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
دو مرد مشغول بازی با سیستم گیمینگ بی‌ام‌و
بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۴ انواع فناوری‌های پیشرفته ازجمله سرویس گیمینگ و واقعیت افزوده و هوش مصنوعی را به خودروهای خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

BMW پس از سال‌ها ساخت خودروهای مفهومی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز، حالا در سال ۲۰۲۴ تمرکز خود را به داخل خودروهای خود معطوف می‌کند. طبق بیانیه رسمی BMW، این شرکت محتوای ویدئویی و گزینه‌های بازی بیشتری را به خودروهای خود خواهد آورد.

برای خطوط تولید آتی، این خودروساز معتقد است مشتریان می‌توانند از فناوری‌هایی که قبلاً دردسترس نبوده‌اند، ازجمله واقعیت افزوده و ترکیبی و دستیارهای صوتی داخل خودرو بهره ببرند که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند.

سیستم‌عامل بی‌ام‌و ۹ (iDrive 9) از نرم‌افزار خودرو اندروید گوگل استفاده می‌کند. مشتریانی که پکیج اختیاری BMW Digital Premium را تهیه می‌کنند، به انواع برنامه‌ها ازطریق فروشگاه ConnectedDrive BMW می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

گیمینگ بی‌ام‌و

همچنین، انتظار می‌رود سرنشینان صندلی عقب بتوانند با استفاده از نمایشگر بزرگ کشویی ۳۲ اینچی در BMW i7 از بازی‌ها لذت ببرند. اکنون برای اولین‌بار دارندگان BMW می‌توانند از کنترلر بازی ویدئویی هنگام بازی استفاده کنند.

این خودروساز می‌گوید مشتریان می‌توانند برای خودرو مجهز به سیستم‌عامل ۹ از هر کنترلر استاندارد گیمینگ با قابلیت بلوتوث استفاده کنند. BMW اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که امکان استفاده از کنترلرهای بازی ویدئویی را ارائه می‌دهد، در سال ۲۰۲۴ دردسترس خواهند بود.

استریم ویدیو در بی‌ام‌و

با استفاده از کنسول تحت‌مرورگر AirConsole، صاحبان خودرو می‌توانند بین بازی‌های تک‌نفره و چندنفره یکی را انتخاب کنند. بازی‌های کژوال نیز دردسترس خواهند بود.

این شرکت در حال ارتقای سیستم ویدئویی داخل خودرو ازجمله پشتیبانی از انواع سرویس‌های پخش است. BMW قصد دارد این قابلیت‌های پیشرفته را به سایر وسایل نقلیه مانند BMW X2 و تمام مدل‌های موجود در خطوط مینی گسترش دهد.

افزون‌براین، مدل BMW i7 Sedan از نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی برای سرنشینان عقب و آمازون فایر تی‌وی داخلی برخوردار است. درحال‌حاضر، این شرکت در حال کار روی یکپارچه‌سازی سیستمی به نام «سرویس ویدئو DTS AutoStage با پشتیبانی از TiVo» است که به‌گفته‌ی آن، هم کانال‌های زنده و هم سرویس‌های رسانه‌ای درخواستی را شامل می‌شود. این سیستم اولین‌بار در سری ۵ بی‌ام‌و راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۴ ازطریق ارتقای نرم‌افزاری در مدل‌های اجرایی دردسترس خواهد بود.

اجرای بازی در سیستم گیمینگ بی‌ام‌و

BMW ادعا می‌کند که یکی از اولین شرکت‌هایی است که فناوری واقعیت افزوده را برای خودروهای خود ایجاد کرده است و این قابلیت را در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس نشان خواهد داد.

از مسافران خواسته می‌شود که از یک جفت عینک AR Xreal Air 2 استفاده کنند و بدین‌ترتیب، آن‌ها می‌بینند که چگونه دستورالعمل‌های ناوبری، هشدارهای خطر، محتوای سرگرمی، اطلاعات مربوط به ایستگاه‌های شارژ و تجسم‌های کمکی در موقعیت‌های پارکینگ به‌طور کامل با محیط واقعی ادغام می‌شوند.

این شرکت انتظار دارد که سرنشینان عقب، ازجمله صاحبان خودروهای لوکس که اغلب به محل کار خود می‌روند، بخواهند از عینک Xreal AR برای انجام کار یا شرکت در جلسات مجازی استفاده کنند.

اجرای بازی در سیستم گیمینگ بی‌ام‌و

بی‌ام‌و در استفاده از فناوری الکسای آمازون برای ایجاد دستیار صوتی خود نیز پیشرفت کرده و آماده است تا دستاوردهای خود را به‌نمایش بگذارد؛ اما این فناوری هنوز در مرحله‌ی توسعه است.

دستیار شخصی هوشمند BMW می‌تواند به دستورالعمل‌ها و پاسخ‌های سریع درباره‌ی عملکرد خودرو به‌شیوه‌ای بسیار انسانی‌تر و محاوره‌ای پاسخ دهد و درعین‌حال عملکردهای خاص خودرو را کنترل کند.

در‌نهایت، BMW اعلام کرده است که مشغول کارکردن روی ویژگی «پارک خودکار» از راه دور است. این خودروساز گفت که مشتریان خودروهای خود را در مناطق تعیین‌شده ترک خواهند کرد. ماشین به‌دنبال جای پارک خالی می‌گردد و پارک می‌کند و سپس به محل بازمی‌گردد تا راننده آن را تحویل بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات