خودروسازان تخته‌گاز به نمایشگاه CES 2024 می‌روند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
خودرو فولکس واگن ID.X Performance از نمای پشت
بیش از ۳۰۰ شرکت خودروساز و مرتبط با صنعت خودرو و حمل‌ونقل آخرین دستاوردهای خود را به نمایشگاه CES 2024 می‌آورند.
تبلیغات

شرکت Supernal، زیرمجموعه‌ی حمل‌ونقل هوایی گروه هیوندای، اولین مدل از هواپیمای عمودپرواز (eVTOL) خود را روز سه‌شنبه در CES 2024 در معرض نمایش خواهد گذاشت.

تاکسی هوایی eVTOL هیوندای-اوبر می‌تواند با سرعت ۱۹۰ کیلومتربرساعت حرکت کند و ظرفیت یک خلبان و چهار مسافر را دارد. این محصول حدود یک ماه پیش اولین پروازهای آزمایشی خود را انجام داده و هیوندای امیدوار است که تا چهار سال دیگر به مرحله‌ی تجاری برسد.

Supernal فرودگاه نسل بعدی را نیز رونمایی خواهد کرد که قرار است محل استقرار هواپیماهای eVTOL برای سوار و پیاده کردن مسافران باشند.

هواپیمای عمود پرواز evtol هیوندای و اوبر در نمایشگاه
هواپیمای عمودپرواز evtol هیوندای و اوبر

گفته می‌شود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی ازجمله فورد، جنرال موتورز، استلانتیس و تویوتا امسال رسماً در نمایشگاه CES 2024 شرکت نمی‌کنند و به‌گفته‌ی مدیر اجرایی CES، غیبت آن‌ها ممکن است مرتبط با اعتصاب اتحادیه‌ی کارگران صنایع خودروسازی در پاییز باشد.

هوندا قصد دارد خودرو برقی جدید خود را همراه با برخی از فناوری‌های مهم مرتبط با این صنعت در نمایشگاه معرفی کند. این شرکت گفته است که تا سال ۲۰۳۰، انواع خودرو‌های برقی مبتنی‌بر باتری یا پیل سوختی را رونمایی خواهد کرد.

نمای داخلی خودروی afeela هوندا
نمای داخلی Afeela

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی هوندا، مدل کانسپت خودرو Afeela که محصول مشترک سونی و هوندا است، در نمایشگاه عرضه خواهد شد. مرسدس بنز نیز کانسپت خودرو برقی کلاس CLA خود را نمایش خواهد داد که پیش‌از‌این در نمایشگاه IAA مونیخ در سپتامبر (شهریور و مهر) رونمایی شد و اولین پلتفرم کاملاً الکتریکی این شرکت است. سدان بازطراحی شده‌ی کلاس E و استیشن واگن برقی کلاس G نیز گزینه‌های دیگر بنز برای نمایشگاه CES هستند.

خودرو مفهومی کلاس cla بنز قرمز رنگ
کانسپت خودروی برقی کلاس CLA بنز

هیوندای علاوه‌بر معرفی eVTOL، قصد دارد پیشرفت‌های مربوط به پیل‌های سوختی هیدروژنی و فناوری‌های نرم‌افزاری خودروها را به‌اشتراک بگذارد. هیوندای و کیا کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه‌ای را در روز دوشنبه برگزار خواهند کرد.

کوالکام نیز پلتفرم Snapdragon Ride خود را به‌نمایش خواهد گذاشت که از سیستم‌های خودران ارائه‌شده‌ی بیش از ۱۲ تولیدکننده‌ی مطرح خودرو پشتیبانی می‌کند.

snapdragon ride platrom
پلتفرم اسنپدراگون Ride

کوالکام در CES 2022 اولین تراشه‌ی موسوم‌ به Snapdragon Ride Vision System مبتنی‌بر لیتوگرافی چهار‌نانومتری را رونمایی کرد که امکان دیدن تمام زوایای اطراف را برای سیستم خودران فراهم می‌کرد. اکنون کوالکام پلتفرم رانندگی کاملاً مستقلی را طراحی کرده است.

طبق گفته‌ی مدیر اجرایی نمایشگاه، ۵۰۰ شرکت و بیش از ۱۱٬۰۰۰ شرکت‌کننده‌ی کره‌ای در رویداد سال قبل CES حضور داشتند که بعد از آمریکا بیشترین مقدار بوده است. امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که چینی‌ها و کره‌ای‌ها پررنگ‌ترین حضور را در نمایشگاه داشته باشند.

انتظار می‌رود که CES 2024 میزبان بیش از ۱۳۰ هزار نفر و ۴٬۰۰۰ شرکت در بازه‌ی ۹ تا ۱۲ ژانویه (۱۹ تا ۲۲ دی) باشد. بیش از ۳۰۰ کسب‌وکار مرتبط با صنعت خودرو و حمل‌ونقل در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات