سبک ترین لپ‌تاپ‌های بازار [بهمن ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
راهنمای خرید سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار
برای عده‌ای از افراد سبک‌بودن مهم‌ترین شاخصه در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. درادامه، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های سبک بازار را معرفی کنیم.
تبلیغات

لپ‌‌تاپ فوق‌باریک در گذشته‌ی نه‌چندان دور، واژه‌ی آشنایی نبود. اگر به‌دنبال چنین دستگاهی بودید، مک‌بوک ایر اپل جزو معدودترین گزینه‌های موجود در بازار درکنار تعدادی لپ‌تاپ نه‌چندان توانمند و کارآمد به‌حساب می‌آمد. بااین‌حال، امروزه وضعیت تغییر کرده است و لپ‌تاپ‌های باریک بسیار متنوع و باکیفیتی در بازار وجود دارند. نوت‌بوک‌های فوق‌باریک که امروزه به اولترابوک شهرت دارند، ضمن برآورده‌کردن انتظارات شما، جای بسیار کمتری را در کیف شما می‌توانند اشغال کنند.

با شدت‌گرفتن رقابت اولترابوک‌ها، طراحان و مهندسان تمام تلاش خود را برای سبک‌تر و قابل‌ حمل‌تر کردن این دستگاه‌ها انجام دادند. در این مقاله، زومیت بهترین گزینه‌های دنیای اولترابوک‌ها را برای کاربرانی معرفی می‌کند که به‌دنبال محصولی سبک با قابلیت حمل بالا هستند.

از بهترین لپ‌تاپ فوق‌سبک بازار چه انتظاراتی داشته باشیم؟

محصولات مختلف اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند و برای مصرف‌کنندگانی خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال، در میان بهترین لپ تاپ های بازار می‌توان طیف وسیعی از دستگاه‌ها را پیدا کرد که قوت‌ها و ضعف‌های خود را دارند یا حتی سراغ بهترین لپ تاپ های دانشجویی رفت که برای مصارف خاصی طراحی شده‌اند. در‌این‌میان، دسته‌ای دیگر نیز می‌توان تعریف کرد و آن بهترین لپ‌تاپ‌های سبک بازار است.

لپ‌تاپ‌های فوق‌سبک یا اولترابوک‌ها مناسب افرادی هستند که به‌دنبال لپ‌تاپی باکیفیت و قدرتمند و زیبا می‌گردند که هنگام حمل آن با مشکل مواجه نشوند. نوت‌بوک‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، کم‌حجم هستند و معمولاً کمتر از ۲ سانتی‌متر قطر و ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارند. علاوه‌براین، در اغلب اوقات بازار هدف لپ‌تاپ‌های سبک شارژدهی را نیز مدنظر قرار می‌دهد؛ زیرا قابلیت حمل آسان بدون شارژدهی مناسب، ممکن است معنای خود را از دست بدهد.

اولترابوک‌ها عموماً از مواد اولیه پیشرفته‌ و مستحکمی ساخته می‌شوند. آلومینیوم و آلیاژ منیزیم و فیبرکربن ازجمله موادی هستند که بدنه‌ی اولترابوک‌ها را تشکیل می‌دهند تا استحکام چشمگیر آن‌ها را شاهد باشیم. بیشتر اولترابوک‌ها نمایشگری ۱۳ اینچی دارند؛ اما برخی از آن‌ها، از صفحه‌نمایش ۱۴ و ۱۵ اینچی نیز بهره می‌برند.

درادامه، برخی از سبک‌‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار را براساس قیمت معرفی می‌کنیم؛ بنابراین، قیمت محصول به‌عنوان معیار رتبه‌بندی فهرست، مبنا قرار داده شده است.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۱۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو آیدیاپد 1 رنگ نقره‌ای از نمای جلو

لنوو IdeaPad 1 با پردازنده Athlon

ارزان‌ترین لپ‌تاپ سبکی که تا ۱۰ میلیون تومان می‌توان سراغ آن رفت، لنوو IdeaPad 1 است که شاید در بازار بتوانید نسخه مجهز به پردازنده اینتل را نیز پیدا کنید.

بااین‌همه، براساس گزارش برخی کاربران ظاهراً عملکرد نسخه مجهز به پردازنده AMD بهتر است و ثبات بیشتری در اجرای برنامه‌ها دارد. بااین‌حال، درهرصورت توقع چندانی از این لپ‌تاپ نمی‌توان داشت.

با اینکه لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 با استقبال مناسبی در بازار مواجه شده، مناسب افرادی است که سبک‌بودن دستگاه برایشان اهمیت دارد و کاربری آن‌ها به اسناد آفیس و فایل‌های PDF و وب‌گردی به‌شرط بازکردن تعداد کمی تب در مرورگر محدود می‌شود؛ زیرا رم ۴ گیگابایتی آن توان مدیریت تعداد زیادی تب را نخواهد داشت. وزن لپ‌تاپ از ۱٫۲ کیلوگرم فراتر نمی‌رود و در این زمینه با اندازه نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی به‌خوبی ظاهر می‌شود. با‌این‌حال، روی شارژدهی این محصول نمی‌توان حساب باز کرد و همه‌چیز فدای وزن آن شده است؛ حتی باتری!

این لپ‌تاپ را می‌توان در برخی فروشگاه‌ها با قیمت حدود ۱۰ میلیون تهیه کرد، هرچند برخی فروشگاه‌ها نیز تا ۱۳ میلیون قیمت زده‌اند.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۳۰ میلیون تومان

سرفیس گو 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Go 3

لپ‌تاپ Microsoft Surface Go 3

لپ تاپ Microsoft Surface Go 3 در محدوده قیمت ۲۵ میلیون تومان با‌توجه‌به وزن ۵۰۰ گرمی در بین سبک‌ ترین لپ‌تاپ‌‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. این وزن حدوداً برابر با گرفتن دو گوشی در دست است، با این تفاوت که نمایشگر لمسی ۱۰٫۵ اینچی دراختیار کاربر قرار دارد و به پردازنده نسل‌دهمی اینتل Core i3-10100Y مجهز شده است. امکان اتصال HDMI و درگاه USB Type-C نیز از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ سبک مایکروسافت به‌حساب می‌آید که متأسفانه خیلی سخاوتمندانه نیست و احتمالاً مجبور شوید برای افزایش تعداد درگاه‌ها از داک استفاده کنید.

لپ‌تاپ Microsoft Surface Go 3 مناسب کاربری بسیار سبک و کار با اسناد و وب‌گردی با شرط بازکردن تعداد زبانه‌های کم در مرورگر است. طبق بررسی‌ها، می‌توان انتظار شارژدهی حدوداً ۸ ساعتی را از مایکروسافت سرفیس گو ۳ در کاربری معمولی و ۴ ساعتی برای پخش مداوم ویدئو را داشت. همچنین، با جدا‌کردن کیبورد خیلی راحت‌تر می‌توان آن را حمل کرد. سرفیس گو ۳ مایکروسافت در دو نسخه ۴ یا ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی دردسترس قرار دارد.

اگر در محدوده قیمتی ۲۰ میلیون تومان دنبال محصولی با حداکثر ۱٫۵ کیلوگرم وزن هستند و قدرت پردازشی برایتان از وزن اولویت بیشتری دارد، سراغ گزینه جایگزین مایکروسافت سرفیس گو ۳ بروید.

نمای بالای لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 و نمایش کیبورد و ترک‌پد

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 در این محدوده قیمتی یکی از بهترین گزینه‌ها است. هرچند درمقایسه‌با گزینه قبلی یک کیلوگرم سنگین‌تر است، با مجهزشدن به پردازنده Core i5-13420H اینتل قدرت زیادی دراختیارتان قرار می‌دهد. فراموش نکنید که وزن زیاد آن جدا از قدرت پردازشی بسیار زیاد، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی FHD را نیز به‌همراه دارد. این ترکیب را ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD تکمیل می‌کند؛ البته مدل‌های دیگری را با کانفیگ‌های مختلف نیز در بازار می‌توان پیدا کرد.

مدل دیگری از لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 با پردازنده Ryzen 7730U عرضه می‌شود که با‌توجه‌به عملکرد بنچمارک‌ها، می‌توان انتظار داشت در زمینه پردازش‌های گرافیکی سریع‌تر باشد؛ اما درزمینه پردازش‌های محاسباتی همچنان اینتل برتری دارد.

در این محدوده قیمتی اگر داشتن رم بیشتر را ترجیح می‌دهید می‌توان سراغ لپ تاپ G10 250 اچ‌پی با پردازنده i5-1335U با رم ۳۲ گیگابایتی رفت.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۴۰ میلیون تومان

نمای نیمرخ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو رنگ سیلور

لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2

لپ‌ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 با وزن ۱٫۱۲ کیلوگرم‌، بدنه آلومینیومی، پردازنده نسل‌یازدهمی Core i5 اینتل، ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD محصول قابل تحسین در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون تومان است. درحال‌حاضر، لپ‌تاپ Surface Laptop Go مایکروسافت در بین پرفروش‌های بازار ایران قرار دارد؛ بنابراین، مدل جدید با پردازنده نسل جدیدتر و تفاوت قیمت جزئی ۲ میلیون تومانی دردسترس قرار دارد.

نمایشگر لمسی مایکروسافت Surface Laptop Go 2 با اندازه ۱۲٫۴ اینچی تصاویر را با وضوح ۱۰۲۴ در ۱۵۳۶ به‌نمایش می‌گذارد. از ویژگی‌های اصلی این دستگاه می‌توان به شارژدهی حدوداً ۱۳ ساعتی در کاربری عمومی اشاره کرد که معنای بهتری به وزن و قابلیت حمل آن می‌دهد.

اگر نمایشگر لمسی اهمیتی ندارد و با افزایش وزن تا ۴۰۰ گرم مشکلی ندارید و ترجیح می‌دهید در ازای نادیده‌گرفتن این ویژگی‌ها، دستگاهی با پردازنده قدرتمندتر بخرید، سراغ انتخاب جایگزین بروید.

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED Q410VA نمای راست

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED Q410VA

حداکثر وزنی که می‌توان برای لپ‌ تاپ های سبک‌وزن در نظر گرفت، ۱٫۵ کیلوگرم است. لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED Q410VA در بین اولترابوک‌های ایسوس، دقیقاً در همان مرز قرار دارد. بااین‌حال، وجود پردازنده Core i5 نسل‌سیزدهمی سری H باعث شد تا در محدوده قیمتی ارزان‌تر از ۴۰ میلیون تومان به این مدل اشاره کنیم؛ زیرا شاید بتوانید با تفاوت وزن ۴۰۰ گرمی آن کنار بیایید. نکته مثبت دیگر این محصول شارژدهی حدوداً ۱۲ ساعتی با‌توجه‌به پردازنده قدرتمند و نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی OLED با وضوح ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۵۰ میلیون تومان

نمایشگر و نمای جلو مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1

لپ‌تاپ اپل MacBook Air 2020 M1

لپ‌ تاپ مک‌بوک ایر M1 با وزن ۱٫۲۹ کیلوگرم دیگر گزینه جذابی است که در فهرست بهترین لپ‌تاپ سبک قرار می‌گیرد. این مک‌ بوک ایر با اولین نسل از تراشه‌های اختصاصی اپل مبتنی‌بر آرم روانه بازار شد که در بین بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی نیز قرار می‌گیرد.

مک‌بوک ایر M1 اولین لپ‌تاپ سبک در این فهرست به‌حساب می‌آید که درمقایسه‌با سایر مدل‌ها پردازنده گرافیکی قدرتمندی دارد؛ پس می‌توان روی پردازش گرافیکی آن نیز حساب باز کرد. نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ با پنل IPS LCD، برخلاف سایر مدل‌های مایکروسافت از لمس پشتیبانی نمی‌کند. باتری این لپ‌تاپ می‌تواند حداکثر ۱۲ ساعت آن را در کاربری عمومی روشن نگه دارد.

اگر ترجیح می‌دهید در این محدوده قیمتی لپ‌تاپ ویندوزی بخرید، گزینه جایگزین مک‌بوک ایر درادامه مناسب شما خواهد بود.

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UM5401QA نمای چپ

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED UM5401QA

اگر در محدوده قیمتی تا ۵۰ میلیون تومان به‌دنبال بهترین لپ‌تاپ سبک مجهز به سیستم‌عامل ویندوز هستید، لپ تاپ Zenbook 14X OLED UM5401QA با وزن ۱٫۴ کیلوگرم انتخاب شایسته‌ای به‌حساب می‌آید. این لپ‌تاپ پردازنده Ryzen 7 5800H و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X و یک ترابایت SSD ارائه می‌کند. نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز از نقاط قوت آن به‌شمار می‌روند. شارژدهی لپ‌تاپ سبک ایسوس بین ۴ تا ۷ ساعت خواهد بود که خیلی امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۶۰ میلیون تومان

لپ تاپ سرفیس پرو 9 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 9 با کیبورد و قلم

لپ‌تاپ Microsoft Surface Pro 9

لپ‌تاپ دو در یک مایکروسافت Surface Pro 9 با طرحی و ساخت عالی و وزن ۸۷۹ گرمی دیگر گزینه‌ای محسوب می‌شود که با اولویت قراردادن وزن سبک در این محدوده قیمت می‌توان سراغش رفت. این دستگاه به پردازنده Core i5-1235U اینتل مجهز است و قدرت پردازشی رضایت‌بخشی فراهم می‌کند. نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی LCD با وضوح ۱۹۲۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی از دیگر ویژگی‌های مهم آن به‌شمار می‌رود. گفتنی است که برای بهینه‌سازی مصرف باتری و شارژدهی بهتر، می‌توانید نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز قرار دهید.

ازنظر اتصالات، مایکروسافت در Surface Pro 9 با حذف درگاه HDMI به دو درگاه تاندربولت ۴ (USB-C) اکتفا کرده و جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز سرنوشتی مشابه HDMI دارد. شارژدهی آن در بررسی سرفیس پرو ۹ در زومیت با ۵۰ درصد روشنایی و پخش ویدئو به ۱۳ ساعت رسیده است. دقت کنید که کیبورد و قلم مناسب این دستگاه را باید جداگانه تهیه کنید و بدون کیبورد نمی‌توان به آن به‌ چشم لپ‌تاپ نگاه کرد.

با اینکه لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت سرفیس ۹ پرو ۸۷۹ گرم وزن دارد، اگر می‌خواهید پردازنده قوی‌تری داشته باشید و تا وزن ۱٫۵ کیلوگرم محدودیتی ندارید، سراغ انتخاب جایگزین بروید.

لپ تاپ ایسوس Expertbook B7402FEA و قلم لمسی

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook Flip B7402FBA

لپ تاپ ایسوس ExpertBook Flip B7402FBA با نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی و وضوح ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰، رقیب سرسختی برای مایکروسافت به‌حساب می‌آید. درواقع، اگر معیار وزن کم مایکروسافت را در نظر نگیریم، در هیچ بخشی حریف لپ تاپ ایسوس نمی‌شود. پردازنده Core i7-1260P اینتل با حداکثر فرکانس ۴٫۷ گیگاهرتز و بهینگی عالی در مصرف انرژی و ۱۲ هسته، به‌خوبی ازپس پردازش هر تسکی برخواهد آمد.

همراه پردازنده نسل ۱۲ سری P در لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook Flip B7402FBA، رم ۳۲ گیگابایتی و یک ترابابت SSD ارائه می‌شود. شارژدهی این دستگاه در کاربری عمومی طبق بررسی‌ها به هشت ساعت می‌رسد که چهار ساعت کمتر از مدت زمان ادعایی ایسوس اندازه‌گیری شده است.

در این محدوده قیمت می‌توانید نیم‌نگاهی به لپ تاپ ZenBook 14 OLED UX3402 نیز بیندازید که وزن ۱٫۳۹ کیلوگرمی دارد و به درایو SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 4.0 مجهز شده است؛ البته نمایشگرش لمسی نیست.

علاوه‌براین، اگر قدرت پردازشی خیره‌کننده پردازنده‌های سری H را می‌خواهید، با کمی بیشتر از ۶۰ میلیون تومان می‌توانید سراغ لپ‌تاپ‌های سبک ارزان‌تر از ۸۰ میلیون بروید و اولین انتخاب را بررسی کنید.

بهترین لپ‌تاپ سبک تا ۷۰ میلیون تومان

نمای نیمرخ لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس با صفحه نمایش روشن و نمایش درگاه‌های لبه سمت چپ رنگ آبی

لپ تاپ ایسوس Zenbook S 13 OLED UM5302LA

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 13 OLED UM5302LA با وزن ۱٫۱ کیلوگرم و پردازنده Ryzen 7 7840U و گرافیک یکپارچه Radeon 780M محصولی است که درحال‌حاضر با قیمت زیر ۶۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی SSD نوع M.2 NVMe PCIe 4.0 تمام ویژگی‌های لپ‌تاپ سریع و سبک را فراهم می‌کند.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 13 اندازه ۱۳ اینچی دارد و وضوح ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ ارائه می‌کند. نرخ نوسازی پنل OLED این نمایشگر به ۶۰ هرتز می‌رسد؛ اما پشتیبانی از لمس و نسبت‌تصویر ۱۶:۱۰ و روشنایی ۵۵۰ نیتی به مزیت‌های آن اضافه می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED UX3405MA نمای جلو

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405MA

در همین ابتدا بگوییم که لپ‌تاپ سبک و باریک ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405MA با وزن ۱٫۲ کیلوگرم پردازنده‌ی نسل چهاردهمی اینتل Core Ultra 7 155H دارد که ۱۶ هسته و ۲۲ ترد ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X همراه شده است و توان پردازشی کم‌نظیری دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا لقب لپ‌تاپ سبک و قوی را ازآنِ خود کند. این لپ‌تاپ تقریباً ۷۰ میلیون تومانی یک ترابایت SSD دارد و صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی OLED آن تصاویر را با وضوح ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی نمایشگر لمسی خود نمایش می‌دهد.

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook UX5401ZA ازنظر اتصالات علاوه‌بر HDMI و یک درگاه USB 3، دو USB Type C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ نیز دارد.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی - نمای جلو

انتخاب جایگزین: لپ‌تاپ مک بوک ایر ۱۵ اینچی M2

لپ تاپ مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی M2 در سال ۲۰۲۳ با طراحی جدید عرضه شد و با‌توجه‌به ابعاد ۱۵٫۳ اینچی نمایشگر LCD و وزن ۱٫۵ کیلوگرمی، می‌توان آن را به‌عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی بازار معرفی کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید راحت‌تر از قابلیت چندوظیفگی و بازکردن چند پنجره هم‌زمان بهره‌مند شوید و درعین‌حال، لپ‌تاپ سبکی داشته باشید، مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی احتمالاً پاسخ نیاز شما را می‌دهد.

تراشه اختصاصی M2 اپل روی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی تعبیه شده است. علاوه‌بر پردازش‌های محاسباتی، پردازنده گرافیکی یکپارچه‌ این دستگاه ۱۰ هسته دارد و در‌مقایسه‌با پردازنده گرافیکی یکپارچه اینتل در Core i7 12700H بسیار قدرتمندتر ظاهر می‌شود. اگر پردازش چندهسته‌ای CPU را مدنظر قرار می‌دهید و برای شما اولویت دارد، باید سراغ دستگاهی مجهز به Core i7 12700H مانند پیشنهاد قبلی، یعنی ایسوس ZenBook UX5401ZA بروید.

اگر بهره‌وری برایتان اهمیت دارد، باید بگوییم که M2 بسیار بهینه‌تر از نمونه اینتلی ظاهر می‌شود و طبق بررسی‌ها، شارژدهی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی به حداکثر ۱۵ ساعت می‌رسد که برای لپ‌تاپی با این ابعاد نمایشگر بی‌نظیر خواهد بود.

اگر به‌ فکر خرید مک‌بوک با پردازنده M2 هستید و انتظار بیشتری از آن دارید و درعین‌حال می‌خواهید شارژدهی بیشتری داشته باشد، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی M2 با تفاوت اندکی در قیمت ابعاد کوچک‌تری دارد و شارژدهی‌اش به ۱۹ ساعت می‌رسد و به‌‌دلیل وجود فن خنک‌کننده، در استفاده‌های سنگین عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

در محدوده قیمتی ۷۰ میلیون، لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 5 13.5 inch نیز وجود دارد که پردازنده‌ای ضعیف‌تر از دو مدل قبلی دارد؛ اما وزنش ۲۰۰ گرم سبک‌تر است که آن را می‌توان مدیون ابعاد کوچک‌تر نمایشگر دانست. در نهایت، با نگاهی منصفانه درمقابل این دو مدل حرفی برای گفتن ندارد؛ بنابراین، خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

در بین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با قیمت بیشتر از ۷۰ میلیون، انتخاب دیگری غیر از مک‌بوک ایر M2 با وزن ۱٫۲۴ کیلوگرم و نمایشگر ۱۳٫۶ اینچی ندارید. پیشنهاد ما به‌جای این مدل، نمونه ۱۵ اینچی خواهد بود؛ زیرا تفاوت وزن آن‌ها با‌توجه‌به بزرگ‌تر‌بودن نمایشگر مدل ۱۵ اینچی توجیه‌پذیر است و درمقابل، تفاوت قیمت فاحش مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی M2 منطقی نیست.

بهترین لپ‌تاپ سبک ۱۷ اینچی

نمای نیمرخ لپ تاپ ایسوس ذن بوک 17 فولد UX9702 رنگ مشکی

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 17 FOLD UX9702

اگر می‌خواهید لپ‌تاپی بخرید که نمایشگری ۱۷ اینچی داشته باشد و در‌عین‌حال وزنش از ۱٫۵ کیلوگرم فراتر نرود، ایسوس ZenBook 17 FOLD UX9702 می‌تواند انتخاب درستی باشد. بااین‌حال، فراموش نکنید که این دستگاه حدوداً ۱۷۰ میلیون تومانی حتی قدرت پردازشی نمونه‌های ۷۰ میلیون تومانی موجود در همین فهرست بهترین لپ‌تاپ‌ها سبک را ارائه نمی‌کند و ویژگی اصلی آن فقط وجود نمایشگری تاشدنی است که در حالت باز به ۱۷ اینچ می‌رسد.

لپ‌تاپ ZenBook 17 FOLD UX9702 در حالت تاشده به‌عنوان لپ‌تاپ و در حالت بازشده بدون کیبورد به‌عنوان تبلتی ۱۷ اینچی و در حالت بازشده همراه با کیبورد به‌عنوان آل‌این‌وان می‌تواند استفاده شود و درنهایت، به‌عنوان لپ تاپ سبک‌وزن بسیار بزرگ شناخته شود.

نمای جلو لپ تاپ ایسوس ذن بوک 17 فولد UX9702 به همراه کیبورد

در لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 17 FOLD UX9702 پردازنده اینتل Core i7-1250U به‌کار رفته است که آن را برای کارهای اداری و کار با اسناد و وب‌گردی متناسب می‌سازد. رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 و یک ترابایت SSD و نمایشگری ۱۷٫۳ اینچی OLED با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۲۵۶۰ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به‌خوبی از وظایف سبک برخواهد آمد.

روشنایی نمایشگر ایسوس ZenBook 17 FOLD UX9702 به‌ادعای ایسوس به ۵۰۰ نیت می‌رسد و با امکان پشتیبانی از لمس بدون کیبورد نیز می‌توانید بسیاری از کارهای خود را انجام دهید. اتصالات موجود در این لپ‌تاپ به دو درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ خلاصه می‌شود و از HDMI خبری نیست.

طبق بررسی‌ها، زمانی‌که در حالت لپ‌تاپ از ZenBook 17 FOLD UX9702 استفاده شود (در حالت تاشده که فقط نیمی از نمایشگر فعال باشد)، شارژدهی آن به ۹٫۵ ساعت می‌رسد و در حالتی که تمام صفحه فعال باشد، این مدت‌زمان یک ساعت کاهش می‌یابد و به ۸٫۴ ساعت می‌رسد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده در این مقاله چیست؟ آیا اولترابوک شاخص دیگری می‌شناسید که در این فهرست معرفی نکرده‌ایم؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران زومیت در بخش نظرات در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات