اخراج ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی‌استیشن؛ دفتر لندن تعطیل می‌شود

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو سونی روی پلی استیشن 5
سونی تأیید کرد که ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی‌استیشن را اخراج و استودیو لندن را تعطیل می‌کند.
تبلیغات

سونی در بیانیه‌ای مطبوعاتی از اخراج ۹۰۰ کارمند پلی‌استیشن خبر داده است که باعث کاهش ۸ درصدی تعداد کارمندان جهانی این شرکت می‌شود. اخراج نیروهای پلی‌استیشن جدیدترین نمونه از تعدیل گسترده‌ی نیروها در سال ۲۰۲۴ است که صنعت بازی و فناوری را تحت‌تأثیر قرار داده است.

جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن، می‌گوید تعدیل نیروهای سونی شامل کسب‌و‌کارهای تیم پلی‌استیشن در سراسر دنیا می‌شود.

شماری از استودیوهای سونی تحت‌تأثیر تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند. این شرکت می‌گوید استودیو لندن که بازی‌های پلی استیشن VR را توسعه می‌دهد، تعطیل کرده است. بخشی از تعدیل نیرو، به استودیو Firesprite ارتباط دارد که بازی Horizon Call of the Mountain را تولید کرد.

جیم رایان در ایمیلی خطاب به کارمندان سونی می‌گوید که پس از ماه‌ها بحث با مدیران شرکت، درنهایت به این نتیجه رسیده‌اند که تعدیل نیرو برای رشد کسب‌و‌کار و توسعه‌ی شرکت لازم است.

اخراج نیروهای سونی در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت چند روز پیش اعلام کرد به هدف فروش پلی استیشن ۵ دست پیدا نکرده است. در واکنش به این گفته، ارزش بازار سونی ۱۰ میلیارد دلار سقوط کرد.

صنعت بازی اخیراً درگیر تعدیل نیرو شده است. مایکروسافت ۱٬۹۰۰ نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس را ماه گذشته اخراج کرد و یونیتی از اخراج ۲۵ درصد از نیروهایش خبر داد. همچنین، دیسکورد سراغ اخراج ۱۷ درصد از کارمندانش رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات