موج تعدیل نیرو دیسکورد را درنوردید؛ ۱۷ درصد از کارمندان اخراج می‌شوند

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
لوگو دیسکورد / Discord روی نمایشگر آیفون
۱۷ درصد از نیروهای دیسکورد معادل ۱۷۰ کارمند این شرکت اخراج می‌شوند. دیسکورد در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ نفر را اخراج کرده بود.
تبلیغات

دیسکورد با تأیید گزارش منتشرشده توسط ورج اعلام کرد که در حال تعدیل ۱۷ درصد از نیروها معادل ۱۷۰ کارمند است. این شرکت که سرویس چت محبوب برای گیمرها دارد، در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ نفر را اخراج کرده بود.

جیسون سیترون، مدیرعامل دیسکورد، در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت که تعدیل نیروها برای افزایش بهره‌وری شرکت لازم است.

دیسکورد در سال ۲۰۲۰ تعداد زیادی نیروی جدید استخدام کرد اما پس از همه‌گیری کرونا، تقاضا برای سرویس‌های دیسکورد کمتر شد و این شرکت چاره‌ای جز تعدیل نیرو نداشت. بر اساس آخرین آمار، دیسکورد در اواسط سال ۲۰۲۳ دارای ۸۷۰ کارمند بود.

ارزش بازار دیسکورد در سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیارد دلار رسید، درست در همان دورانی که صنعت فناوری رونق شدیدی پیدا کرده بود و بسیاری از شرکت‌ها توانستند سود کلان به جیب بزنند. با این‌حال در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار برخی از شرکت‌ها به‌دلیل افزایش تورم و بالارفتن نرخ بهره‌ی فدرال رزرو آمریکا، افت کرد.

دیسکورد برخلاف پلتفرم‌های آنلاین شرکت‌هایی مثل متا و اسنپ (مالک اسنپ‌چت)، برای کسب درآمد به تبلیغات وابسته نیست و درآمدش را ازطریق مشترکینی که ماهانه مبلغی مشخص برای دسترسی به قابلیت‌های اضافه پرداخت می‌کنند، به‌دست می‌آورد.

تعدیل گسترده‌ی نیروها یکی از مهم‌ترین اتفاقات صنعت فناوری از سال ۲۰۲۳ بوده در سال جدید میلادی نیز ادامه پیدا کرده است. امسال شرکت‌های آمازون و گوگل تأیید کردند که تعدادی از نیروهایشان را اخراج می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات