تعدیل نیروها، خروج مدیرعامل و لغو یک بازی؛ مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را در هم کوبید

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر / Phil Spencer مدیرعامل ایکس باکس واحد گیمینگ مایکروسافت
مایکروسافت در اقدامی غیرمنتظره ۱٬۹۰۰ نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس و زنی‌مکس را اخراج کرد.
تبلیغات

وب‌سایت ورج در گزارشی اختصاصی می‌گوید مایکروسافت در حال اخراج ۱٬۹۰۰ نفر از کارمندان اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس است. بخش قابل توجهی از این تعدیل نیرو به کارمندان شرکت تازه‌تصاحب‌شده‌ی اکتیویژن بلیزارد ارتباط دارد، اما عده‌ای از کارکنان ایکس باکس و زنی‌مکس هم اخراج می‌شوند.

اخراج ۱٬۹۰۰ نفر از کارمندان به معنی خداحافظی با حدود هشت درصد از نیروی کار واحد تجاری Microsoft Gaming است که در حال حاضر ۲۲٬۰۰۰ کارمند دارد.

اخراج نیروها در یادداشت فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، اعلام شده و نسخه‌ای از آن یادداشت به دست ورج رسیده است.

تعدیل ۱٬۹۰۰ نفر از نیروها در حالی انجام می‌شود که حدود سه ماه از تصاحب تیم‌های اکتیویژن، بلیزارد و کینگ به دست مایکروسافت می‌گذرد. فیل اسپنسر در یادداشتش می‌گوید اخراج نیروها اقدامی برای مدیریت هزینه‌ها و ادامه‌ی رشد کسب‌و‌کار است.

مایک یبارا، رئیس بلیزارد، می‌گوید که همزمان‌با تعدیل ۱٬۹۰۰ نفر از نیروها به دست مایکروسافت تصمیم گرفته است این شرکت را ترک کند. یبارا به‌مدت بیش از ۲۰ سال در مایکروسافت کار کرد. غول ردموندی قصد دارد هفته‌ی آینده رئیس جدیدی برای تیم بلیزارد انتخاب کند.

الن ادهم، مدیر ارشد طراحی بلیزارد، دیگر فردی است که از مایکروسافت خارج می‌شود. او یکی از هم‌بنیان‌گذاران بلیزارد است و تأثیر به‌سزایی روی تمامی بازی‌های این شرکت گذاشته.

تعدیل گسترده‌ی نیروها باعث شده است یکی از بازی‌هایی که بلیزارد قبلا در ژانر بقاء معرفی کرده بود، لغو شود. مایکروسافت اعضای تیم آن بازی را به برخی از پروژه‌های دیگری که بلیزارد روی آن‌ها کار می‌کند، منتقل خواهد کرد.

اخراج ۱٬۹۰۰ نفر از نیروهای اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس و زنی‌مکس در حالی انجام می‌شود که در یک ماه اخیر رایت گیمز، گوگل، دیسکورد، توییچ، یونیتی و حتی eBay از تعدیل نیروها خبر داده‌اند. فعلا مشخص نیست که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای آینده‌ی اکتیویژن و کنسول بازی ایکس باکس دارد.

ردموندی‌ها پس از چالش‌های فراوان، در سال ۲۰۲۳ موفق شدند اکتیویژن بلیزارد را با پرداخت ۶۸٫۷ میلیارد دلار تصاحب کنند. مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود که ۱۰٬۰۰۰ نفر از نیروهایش تعدیل می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات