احتمالا توییتر با خرید استارتاپ Squad، چت ویدئویی را به این پلتفرم اضافه کند

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا توییتر با خرید Squad قصد دارد امکان چت ویدئویی را برای کاربران فراهم کند. هنوز مشخص نیست توییتر این استارتاپ را با چه مبلغی خریده است.
تبلیغات

روز گذشته، توییتر از خرید استارتاپ Squad خبر داد. اپلیکیشن Squad این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد که با دوستانشان چت ویدئویی کنند و حین مکالمه، با قابلیت اسکرین‌شیرینگ نمایشگر موبایل یا دسکتاپ را به‌اشتراک بگذارند. هنوز توییتر مبلغ خرید Squad را فاش نکرده و اطلاعاتی درباره‌ی مشمول‌بودن فناوری این استارتاپ در این قرارداد و انتقال آن به توییتر ارائه نداده است.

ایلیا براون، معاون ارشد محصول توییتر، درباره‌ی معامله‌ی اخیر این شرکت در توییتی گفت:

Squad به توییتر در خلق راه‌های جدید تعاملو بیان افکار و ملحق‌شدن مردم به مکالمات گروهی کمک می‌کند. تیم Squad درک عمیقی از نحوه‌ی مشارکت افراد در مکالمات تعاملی صوتی و تصویری ارائه می‌کند و کار ما را در فراهم‌کردن ابزارهای جدید و خلاقانه‌ برای مکالمات افراد در توییتر تسریع می‌بخشد.  

گفته می‌شود کل اعضای تیم Squad ازجمله استر کرافورد و ایتان ساتین، دو ‌بنیان‌گذار این استارتاپ، به توییتر ملحق می‌شوند. کرافورد با ارسال پستی در Medium گفت توییتر تصمیم گرفته است از تخصص تیم Squad در حوزه ویدئو و صوت استفاده و فرمت‌های جدیدی برای مکالمات سرگرم‌کننده و معنادار و درگیرکننده ایجاد کند.

توییتر به‌دنبال راه‌های جدید است تا با تنوع‌بخشی بیشتر، کاربران پلتفرمش فراتر از استاندارد توییت با یکدیگر در ارتباط باشند. به‌تازگی، قابلیت جدید فلیتس (Fleets) عرضه شده که مانند استوری اینستاگرام به کاربران امکان به‌اشتراک‌گذاری پست‌های موقتی می‌دهد. همچنین، توییتر در حال آزمایش ویژگی چت‌روم‌های صوتی است که مانند Clubhouse افراد فقط با دعوت به چت‌های صوتی ملحق می‌شوند. بنابراین، دور‌از‌ذهن نیست که توییتر فضاهای گفت‌وگوی مجازی مانند Squad را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

اسکرین‌ شات‌های اپلیکیشن squad

اسکرین‌ شات‌های اپلیکیشن Squad

کرافورد، هم‌بنیانگذار Squad گفت:

امیدوارم خروج ما از استارتاپ Squad سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری روی تیم‌های مختلف متقاعد کند؛ چراکه هر موفقیت ارزش سرمایه‌گذاری روی هر استارتاپی را نشان می‌دهد که سرمایه‌ی کمی جذب می‌کرده و دست‌کم گرفته می‌شده است. پس بدون درنظرگرفتن نژاد و جنسیت، روی تیم‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا درآمد به‌دست آورید. درمقابل، بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها نیز باید آگاهانه سرمایه‌گذاران را انتخاب کنند؛ زیرا با موفقیتشان، سرمایه‌گذاران را قدرتمندتر و ثروتمندتر می‌کنند.

استارتاپ Squad پیش‌از‌این با شرکت Snap همکاری کرده و از ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی Snap Kit استفاده است. به‌گزارش رسانه‌ی تک‌کرانچ، توییتر پس از متوقف‌کردن فعالیت Squad ممکن است تغییراتی روی ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی Snap در این اپلیکیشن اعمال کند.

قبل از فروش Squad به توییتر، شایعاتی درباره‌ی احتمال خاتمه‌ی سرویس‌ ویدئو زنده‌ی پریسکوپ شنیده شد. شاید توییتر تصمیم گرفته است که کاربرانش به‌جای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای زنده در مقیاس بزرگ‌تر، آن‌ها را در مقیاسی کوچک‌تر و در مکالمات با دوستان به‌اشتراک بگذارند.

پایان فعالیت Squad شاید کاربرانش را ناامید کند؛ اما درمجموع خبر امیدوارکننده‌ای است. درواقع، خرید این استارتاپ می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای توییتر فراهم کند. سال ۲۰۱۷، توییتر به فعالیت اپلیکیشن ویدئویی Vine خاتمه داد و پس‌از‌آن، این فرصت برای تیک‌تاک فراهم شد که جای آن را بگیرد و به یکی از  اپلیکیشن‌های محبوب شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود؛ موفقیتی که شاید نصیب اپلیکیشن ویدئومحور آمریکایی می‌شد.

با آغاز دوران بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، میزان استفاده از اپلیکیشن Squad با افزایش ۱،۱۰۰ درصد مواجه شد که دوران اوج‌ این استارتاپ محسوب می‌شود. گفتنی است از امروز ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر)، کاربران نمی‌توانند به اپلیکیشن Squad دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات