ویژگی فلیتس به صورت آزمایشی برای کاربران هندی توییتر منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
فلیتس قابلیتی شبیه‌به استوری اینستاگرام است که مدتی پیش برای کاربران برزیل و ایتالیا در دسترس قرار گرفت. توییتر به‌تازگی از آغازبه‌کار آزمایشی فلیتس در هند خبر داده است.
تبلیغات

توییتر سه‌شنبه‌ی گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که قابلیت فلیتس (Twitter Fleets) را در هند به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌کند. فلیتس شباهت‌هایی بی‌چون‌و‌چرا به استوری اینستاگرام دارد و به کاربران امکان می‌دهد پست‌هایی موقتی در بخشی مجزا با فالورهای خود به‌اشتراک بگذارند. همانطور که اشاره کردیم فلیتس فعلا مراحل آزمایشی را می‌گذراند و ممکن است در آینده میزبان قابلیت‌هایی جدید شود. توییتر پیش‌تر فلیتس را برای کاربران برزیل و ایتالیا دردسترس قرار داده بود.

از پست‌های منتشرشده در بخش فلیتس، به‌عنوان «فلیت» یاد می‌شود. فلیت‌های توییتر حالت خصوصی ندارند و به‌شکل عمومی توسط همه‌ی کاربران دیده می‌شوند. بدین ترتیب هر کس که وارد پروفایل شما شود می‌تواند روی بخش فلیتس ضربه بزند و پست‌های داخل آن را ببیند. فلیت‌های توییتر همچون استوری اینستاگرام در بخش بالایی صفحه‌ی پروفایل جای می‌گیرد.

کاربران توییتر به‌لطف فلیتس می‌توانند پست‌هایی را که از اهمیت کمتری برخوردار هستند یا این‌که با گذر زمان اهمیت‌شان کمتر می‌شود، به‌شکل موقتی منتشر کنند. در نظر داشته باشید که فلیت‌ها در تایم‌لاین اصلی توییتر ظاهر می‌شوند و برای مشاهده‌ی آن‌ باید وارد پروفایل کاربری شد. پست‌های فلیتس در بخش جست‌و‌جو یا Moments به‌نمایش درنمی‌آیند. به‌علاوه نمی‌توان ازطریق کد، آن‌ها را درون وب‌سایت‌های دیگر جای داد. 

فلیتس توییتر / Twitter Fleets

حساب کاربری شعبه‌ی هند توییتر در توییتی جدید می‌نویسد: «ما در حال آزمایش روشی هستیم که با نام فلیتس شناخته می‌شود و ازطریق آن می‌توانید دیدگاه‌های خود را بدون لایک و ری‌توییت و کامنت، به‌اشتراک بگذارید. بهترین بخش این قابلیت چیست؟ تمامی پست‌های منتشرشده در فلیتس پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند».

هند دومین بازار بزرگ دنیا برای اینترنت به‌حساب می‌آید و افراد بسیار زیادی در این کشور مشغول استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند. هند را می‌توان یکی از بازارهای خارجی اصلی برای چندین شرکت بزرگ آمریکایی به‌حساب آورد. گزارش تحلیلی منتشرشده ازسوی مؤسسه‌ی App Annie ادعا می‌کند در ماه آوریل گذشته (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) توییتر ۵۵ میلیون نفر کاربر فعال در هند داشته است. در مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم فیسبوک بیش از ۳۵۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه در هند دارد. سرویس‌های گوگل نیز در هند بسیار محبوب هستند و صدها میلیون‌ نفر به استفاده از آن می‌پردازند.

این نخستین بار طی چند سال اخیر است که توییتر قابلیت جدیدی را در ابتدا برای هند منتشر یا این‌که به‌طور کلی تغییری مهم در پلتفرم خود در آسیا اعمال می‌کند. کشورهای آسیایی طی سال‌های اخیر همواره توییتر را به‌دلیل فراهم‌سازی بستری برای انتشار اطلاعات غلط و پیام‌های توهین آمیز زیر ذره‌بین برده‌اند. کشورهای آسیایی مدعی هستند توییتر برای مقابله‌با این‌گونه پیام‌ها و اطلاعات غلط اقداماتی جدی انجام نمی‌دهد.

فلیتس توییتر / Twitter Fleets

یکی از مدیران شعبه‌ی هند توییتر می‌گوید: «هند برای توییتر اهمیت زیادی دارد، زیرا هند امروزه یکی بزرگ‌ترین بازارها در دنیا به‌حساب می‌آید و با سرعت زیادی در حال رشد است. ما از این‌که قابلیت فلیتس را به‌صورت آزمایشی به کاربران هندی ارائه می‌دهیم هیجان‌زده هستیم. بدین ترتیب هند به یکی از سه کشور دنیا تبدیل می‌شود که پیش از کشورهای دیگر قابلیت فلیتس توییتر را دریافت می‌کند».

توییتر تنها پلتفرمی نیست که به‌قابلیتی این‌چنینی مجهز می‌شود. درواقع توییتر تاکنون یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی بود که قابلیتی شبیه‌به استوری اینستاگرام نداشت. در نظر داشته باشید که ماهیت اصلی این قابلیت نخستین بار توسط اسنپ‌چت ارائه شد. از آن زمان تاکنون شاهد حضور قابلیت استوری در اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و حتی یوتیوب بوده‌ایم. اسپاتیفای نیز مدتی پیش اعلام کرد روند آزمایش قابلیتی مشابه‌ را آغاز کرده است. حتی اسکایپ، مچ و بامبل نیز در این زمینه قدم‌هایی برداشته‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تازه‌ترین اخبار و محتواهای جذاب را به‌صورت روزانه ازطریق صفحه‌ی توییتر زومیت دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات