نسخه‌های بتای iOS 16 احتمالاً ارجاعی به هدست واقعیت ترکیبی خواهند داشت

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اولین ارجاعات به هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً در نسخه‌های آزمایشی iOS 16 ارائه خواهد شد.
تبلیغات

براساس شایعات اخیر و با توجه به اشاره به سخت‌افزاری که انتظار می‌رود در نسخه‌ی آزمایشی iOS 16 اضافه شود، هدست واقعیت ترکیبی موردانتظار اپل احتمالاً تا قبل از تابستان ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

به گزارش Apple Insider، اپل درحال‌ کار روی یک هدست واقعیت ترکیبی است. از مدت‌ها قبل نیز شاهد انتشار شایعاتی درمورد هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده‌ی اپل بوده‌ایم. ازآنجاکه شایعات نشان می‌دهد این دستگاه در مرحله‌ی انجام تست‌های پیش‌تولید است، به‌نظر می‌رسد که نرم‌افزار این شرکت نیز درحال آماده شدن برای استفاده از این فناوری در آینده است.

مارک گورمن در خبرنامه‌ی Power On در تشریح آنچه باید از WWDC ۲۰۲۲ انتظار داشته باشیم، به هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره کرده است. اگرچه پیش از این گفته شده بود اپل قصد دارد این هدست را طی رویداد توسعه‌دهندگان معرفی کند، اما گورمن معتقد است که معرفی این محصول احتمالاً اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

البته از نظر گورمن، معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC امسال همچنان امکان‌پذیر است. برخی منابع اعلام کرده‌اند نسخه‌های آزمایشی iOS 16 شامل تعداد زیادی ارجاع به هدست و ارتباط آن با آیفون است. تخمین زده شده که وجود این نشانه‌ها می‌تواند به‌معنای معرفی هدست مورد اشاره در چرخه‌ی iOS 16 باشد و این یعنی اپل در فاصله‌ی بین ژوئن ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ از این محصول رونمایی خواهد کرد.

برخی دیگر از منابع اعلام کرده‌اند اپل می‌تواند پیش‌نمایش برخی از نرم‌افزارهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود را حتی با سیستم‌عامل جداگانه‌ای موسوم به rOS ارائه دهد.

گورمن انتظار دارد سایر قابلیت‌های iOS در به‌روزرسانی بعدی این سیستم‌عامل پیشرفت‌های درخورتوجهی داشته باشند که ازجمله می‌توان به به‌روزرسانی بخش اعلان‌ها و همچنین قابلیت‌های جدید ردیابی سلامت اشاره کرد. به‌نظر نمی‌رسد اپل نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل موبایلی خود را به‌طور کامل بازطراحی کند، اما احتمال دارد شاهد بهینه‌سازی‌های بیشتر در قابلیت‌های چندوظیفگی iPadOS باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات