گوگل مدیر ارشد ناراضی اپل از سیاست بازگشت به محیط کار را به استخدام واحد AI درآورد

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از کارمندان سابق و ارشد اپل به‌تازگی به گوگل ملحق شده است تا روی پروژه‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی کار کند.
تبلیغات

به‌نوشته‌ی بلومبرگ و به‌نقل از منابع آگاه‌، ایان گودفلو، یکی از مدیران اجرایی پیشین اپل که به‌دلیل سیاست سخت‌گیرانه‌ی این شرکت برای بازگشت کارمندان به محیط کار استعفا داده بود، به‌تازگی به استخدام تیم DeepMind (زیرشاخه‌ی آلفابت) درآمده است.

گودفلو هنگام فعالیت در اپل روی تیم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نظارت می‌کرد. او چند هفته قبل تصمیم گرفت از اپل جدا شود؛ چون به‌عقیده‌ی او اپل در سیاست‌های محیط کارش انعطاف‌پذیری لازم را ندارد.

اپل در حال برنامه‌ریزی بود تا از ماه جاری میلادی کارکنان شرکت را ملزم کند روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌صورت حضوری در سر کار حاضر شوند؛ البته به‌دلایلی نامشخص، اعمال این سیاست به‌تعویق افتاده است.

حضور ایان گودفلو در گوگل اتفاق بسیار مهمی برای تیم DeepMind به‌حساب می‌آید. گودفلو یکی از محققان سرشناس‌ حوزه‌ی یادگیری ماشین است و حضور او در DeepMind به‌نوعی بازگشت به گوگل محسوب می‌شود. او پیش‌تر تا سال ۲۰۱۹ به‌عنوان محقق ارشد در گوگل فعالیت می‌کرد.

ناگفته نماند DeepMind فعلاً تصمیم گرفته است به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ ندهد. سیاست آلفابت برای بازگشت به محیط کار در حد اپل سخت‌گیرانه نیست. آلفابت نیز همچون اپل از کارمندان درخواست کرده است تا به محیط کار بازگردند؛ ولی بسیاری از کارمندانی که تمایل دارند همچنان در خانه به کارشان ادامه دهند، از این قانون معاف می‌کند. به‌گفته‌ی بلومبرگ، گودفلو هنوز شغل جدیدش را در گوگل آغاز نکرده است.

ایان گودفلو در گروه پروژه‌های ویژه‌ی اپل به‌عنوان مدیر یادگیری ماشین فعالیت می‌کرد و مشغول نظارت روی مهندسانی بود که روی فناوری خودمختار کار می‌کردند. جایگاهی که گودفلو به‌عنوان مدیر داشت، یکی از جایگاه‌های ارشدی است که اپل برای کارمندانش در نظر می‌گیرد. از مجموع ۱۷۰٬۰۰۰ کارمند اپل، حدوداً ۱٬۰۰۰ نفر مدیر محسوب می‌شوند (آمار ۱۷۰٬۰۰۰ نفری کارکنان خُرده‌فروشی‌ها را نیز دربر می‌گیرد).

ایان گودفلو ارشدترین کارمندی است که به‌دلیل سیاست بازگشت به محل کار اپل از این شرکت جدا می‌شود؛ اما پس از عملیاتی‌شدن سیاست اپل، انتظار می‌رود تعداد کارمندانی که استعفا می‌دهند، افزایش پیدا کند. در‌حال‌حاضر، اپل سیاست‌هایش را اجرایی نکرده است.

این قانون درون‌سازمانی که ماه گذشته تصویب شد، قرار بود ۲۳ می ۲۰۲۲ (۲ خرداد ۱۴۰۱) عملیاتی شود. بااین‌حال، اپل روز گذشته اعلام کرد ضرب‌الاجل اجرایی‌شدن این قانون در‌حال‌حاضر به‌تعویق افتاده است. اپل همچنان از کارکنانش انتظار دارد دو روز در هفته در محل کار حاضر شوند.

تعدادی از کارمندان اپل ماه‌ها است از سیاست‌های این شرکت برای بازگشت به محیط کار انتقاد می‌کنند. این افراد می‌گویند بهره‌وری‌شان در خانه بیشتر است و کارکردن از راه دور باعث ذخیره‌ی انرژی و زمان آن‌ها می‌شود. اپل از زمان آغاز دنیاگیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، تا حد زیادی به‌سراغ مدل دورکاری رفته است.

ماه گذشته یکی از کارمندان پیشین اپل به بلومبرگ گفت: «در دورانی که در خانه مشغول کار بودیم، همه‌ی پروژه‌ها به‌خوبی پیش رفت و اکنون مجبوریم به محل کار برگردیم و هر روز دو ساعت در ترافیک بمانیم و برای بچه‌هایمان در خانه پرستار استخدام کنیم.» این کارمند پیشین اپل که نخواسته نامش فاش شود، می‌گوید سیاست‌های بازگشت به محیط کار یکی از دلایلی بوده که او را به استعفا از شغلش در اپل ترغیب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات