گوگل احتمالا قابلیت Minis را از جی بورد حذف می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده ازسوی رسانه‌ی XDA Developers نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به‌پشتیبانی از قابلیت Minis اپلیکیشن جی‌بورد خاتمه دهد.
تبلیغات

گوگل به‌طور معمول در زمینه‌ی اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به مجموعه‌اپلیکیشن‌های خود در سیستم‌عامل اندروید عملکرد بسیار خوبی دارد و همواره درحال بهینه‌سازی آن‌ها است. با این‌حال بارها دیده‌ایم گوگل بدون ارائه‌ی توضیحی خاص، برخی از قابلیت‌ها را از اپلیکیشن‌های خود حذف می‌کند. برای مثال مدتی پیش اعلام شد که احتمالا گوگل قصد دارد قابلیت Duet را که به‌صورت آزمایشی به کروم آمده بود از آن حذف کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روند توسعه‌ی Duet بیش از دو سال طول کشیده است. 

از قرار معلوم گوگل در پی اعلام پایان پشتیبانی از Minis است. Minis یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن جی‌بورد (GBoard) به‌حساب می‌آید که چند سال پیش در دسترس قرار گرفت. به‌طور دقیق‌تر، Minis دو سال است که در جی‌بورد حضور دارد و به‌شما امکان می‌دهد ازطریق الگوریتم‌های فناوری یادگیری ماشین به‌ساخت استیکرهای سفارشی مشغول شوید.

گرچه گوگل هنوز به‌صورت رسمی خبری در این باره اعلام نکرده است، اما رسانه‌ی XDA Developers با بررسی فایل APK نسخه‌ی بتای جدید اپلیکیشن جی‌بورد توانسته به اسنادی مهم دست پیدا کند. ظاهرا گوگل از مدتی پیش روند انتشار نسخه‌ی بتای ۹/۵/۳ جی‌بورد را آغاز کرده است. این نسخه‌ی بتا بهبودهایی در قابلیت پیش‌بینی کلمات و تصحیح غلط‌های املایی اعمال می‌کند. 

طبق ادعای XDA Developers، در کد موجود در فایل APK نسخه‌ی بتا، متن «توجه: Minis به‌زودی از بین می‌رود» دیده می‌شود. Minis قابلیتی با پتانسیل مناسب بود که تا حد زیادی توسط کاربران نادیده گرفت شد. البته Minis ازلحاظ جذابیت هرگز نتوانست در حد و اندازه‌ی میموجی اپل ظاهر شود.

در نظر داشته باشید که بررسی موشکافانه‌ی فایل APK اپلیکیشن‌ها در اغلب اوقات باعث فهمیدن قابلیت‌های جدیدی می‌شود که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به اپلیکیشن موردبحث می‌آیند. با این‌حال ممکن است هیچ‌یک از قابلیت‌‌هایی که در کد فایل APK به آن‌ها اشاره شده است، در به‌روزرسانی‌های آینده به اپلیکیشن اضافه نشوند. دلیل هم واضح است؛ قابلیت‌های موردبحث هنوز به‌صورت مستقیم به کد اپلیکیشن تزریق نشده‌اند و صرفا شاهد اشاره‌ای مختصر به آن‌ها هستیم. بنابراین توسعه‌دهنده در هر زمان که خواست می‌تواند از تصمیمش منصرف شود.

اضافه‌شدن بیت‌موجی به جی‌بورد به کاربران امکان داد به‌شکلی بسیار ساده‌تر به ساخت آواتارهای اختصاصی بپردازند. ادغام بیت‌موجی با جی‌بورد عملا باعث شد کاربران دلیلی برای استفاده از Minis نبینند. گوگل قابلیتی جدید با نام آشپزخانه‌ی ایموجی (Emoji Kitchen) به جی‌بورد آورده است که امکان ساخت ایموجی‌های سفارشی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند. Emoji Kitchen تا حد زیادی می‌تواند به‌عنوان جایگزین Minis لقب گیرد. Emoji Kitchen در حد و اندازه‌ی Minis امکان ایجاد ایموجی‌های اختصاصی را ارائه نمی‌دهد، اما در هر صورت جانشینی مناسب به‌حساب می‌آید. Emoji Kitchen ابزاری منحصربه‌فرد، سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی است.

در حال حاضر نمی‌دانیم که گوگل در چه تاریخی قصد دارد به پشتیبانی از Minis خاتمه دهد؛ اما احتمال می‌دهیم رخداد این اتفاق برای پیش از پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده باشد. XDA Developers می‌گوید با توجه به اضافه شدن کد مربوطه به فایل APK جی‌بورد،‌ احتمالا در نسخه‌ی پایدار بعدی اپلیکیشن شاهد حذف Minis خواهیم بود. درضمن مشخص نیست که پایان پشتیبانی از Minis به‌معنی حذف ایموجی‌های اختصاصی کاربران خواهد بود یا خیر.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات