قائم‌مقام اپل موزیک ریاست Beats را برعهده گرفت

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل در اطلاعیه‌ای رسمی، اعلام کرده است الیور شوسر از‌این‌پس قرار است ضمن ایفای نقش به‌عنوان قائم‌مقام اپل موزیک، ریاست تیم مدیریتی Beats را برعهده بگیرد.
تبلیغات

الیور شوسر یکی از قدیمی‌ترین کارکنان اپل است و از سال گذشته به‌عنوان قائم‌مقام سرویس اپل موزیک فعالیت می‌کند. براساس اعلام رسمی، شوسر قرار است از ماه آینده‌ی میلادی رهبری تیم مدیریتی برند بیتس (Beats) را در دست بگیرد. این برند در حوزه‌ی تولید هدفون‌های پرچم‌دار فعالیت می‌کند. البته الیور شوسر همچنان به‌عنوان قائم‌مقام اپل موزیک و واحد محتوای بین‌المللی شرکت اپل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اپل می‌گوید خود را همچنان به برند بیتس متعهد می‌داند. سال‌ها پیش، این شرکت آمریکایی برند بیتس را با قراردادی به ارزش سه‌میلیارد دلار خرید.

این خبر ظاهرا مدتی پیش به کارکنان اپل اعلام شده است. سی‌نت می‌نویسد ادی کیو، قائم‌مقام اپل، اخیرا ایمیلی به کارکنان این شرکت فرستاده و در آن انتصاب الیور شوسر را به‌عنوان رهبر تیم بیتس اعلام کرده است. نماینده‌ای از شرکت بیتس نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری سی‌نت،‌ این خبر را رسما تأیید کرده است. وظیفه‌ی رهبری تیم بیتس از مدت‌ها پیش تاکنون برعهده‌ی لوک وود قرار داشت و ظاهرا او در چند روز آینده، از بیتس جدا خواهد شد.

الیور شوسر / Oliver Schusser

الیور شوسر رهبر جدید بیتس (سمت راست) درکنار لوک وود رهبر پیشین این برند (سمت چپ)

خبرگزاری سی‌نت در گزارش خود می‌نویسد:

فردی به نمایندگی از بیتس در گفت‌و‌گو با سی‌نت تأیید کرده است به‌دنبال خروج لوک وود از بیتس در ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) الیور شوسر جای او را خواهد گرفت. شوسر قرار است همچنان به فعالیت خود در اپل موزیک به‌عنوان قائم‌مقام این سرویس ادامه دهد، او همچنین در سمَت خود به‌عنوان قائم‌مقام واحد محتوای بین‌المللی اپل حضور خواهد داشت. قرار است الیور شوسر گزارش‌ کارهایش را مستقیما برای ادی کیو بفرستد. این نخستین‌بار نیست که چنین ارتباط نزدیکی بین اپل موزیک و بیتس را شاهد هستیم. فراموش نکنید اپل موزیک در اصل با اتکا بر سرویس استریم قدیمی بیتس با نام Beats Music ساخته شده است.

ظاهرا کیو در ایمیلی که برای کارکنان اپل فرستاده، گفته است زمان اعلام این خبر، ایدئال نیست؛ با‌این‌حال به‌منظور ادامه‌ی فعالیت بیتس و پیشروی بیشتر، اتخاذ این تصمیم لازم بوده است. ادی کیو در ایمیل یادشده به‌وضوح اعلام کرده است اپل همچنان خودش را به برند بیتس متعهد می‌داند و به‌خوبی از اهمیت نقش این شرکت در حوزه‌ی موسیقی آگاه است.

اپل همچنان خودش را به برند بیتس متعهد می‌داند

ادی کیو در ایمیل خود به فعالیت‌های الیور شوسر در چند سال اخیر اشاره کرده و شماری از موفقیت‌های او با اپل موزیک را برشمرده است. قائم‌مقام اپل همچنین می‌گوید این شرکت در پی ایجاد نوعی فرهنگ قوی و مشارکتی است:

از سال گذشته تاکنون که الیور شوسر مدیریت اپل موزیک را برعهده گرفته، این سرویس روند روبه‌رشد باثباتی طی کرده است. شوسر اشتیاق فراوانی به صنعت موسیقی و همچنین برند بیتس دارد و مشتاق است تا بتواند با تیمش نوعی فرهنگ قوی و مشارکتی ایجاد کند.

از زمان تصاحب بیتس به‌دست اپل، این برند موسیقی‌محور همواره مسیری روبه‌رشد طی کرده است. اپل به‌صورت مجزا از بیتس هدفون‌هایی اختصاصی نظیر ایرپادز پرو تولید می‌کند؛ اما این موضوع باعث نشده است اهالی کوپرتینو توجه کمتری به بیتس نشان دهند. هر دو برند به‌صورت مجزا هدفون کاملا بی‌سیم تولید می‌کنند؛ اما هنوزهم تفاوت‌های درخورتوجهی بین محصولاتشان دیده می‌شود. از مد‌ت‌ها پیش، شایعاتی مبنی‌بر تمایل احتمالی اپل به ساخت هدفون دورگوشی اختصاصی منتشر شده‌اند. احتمال می‌دهیم هدفون دورگوشی اپل نیز تفاوت‌هایی خاص با هدفون‌های دورگوشی بیتس نظیر استودیو ۳ داشته باشد. 

بیتس در ماه‌ها و سال‌های اخیر کوشیده تنوع فراوانی از محصولات را روانه‌ی بازار کند. این شرکت سال گذشته هدفونی پرچم‌دار با نام پاوربیتس پرو را رونمایی کرد که عمر باتری بهتری از ایرپادز پرو دارد. بیتس همچنین مدل معمولی پاوربیتس را معرفی کرده است که قیمت ارزان‌تر و عمر باتری بسیار بهتری دارد.

اپل آمار فروش محصولات بیتس را به‌همراه پوشیدنی‌هایش نظیر اپل واچ و ایرپادز محاسبه می‌کند و به انتشار عمومی این آمار تمایلی ندارد. در چند سال اخیر، کسب‌و‌کار پوشیدنی‌های اپل رشد چشمگیری تجربه کرده، تا حدی که گفته می‌شود توانسته در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد دلار برایش به‌ارمغان بیاورد. این یعنی کسب‌و‌کار پوشیدنی‌ها پس از گوشی آیفون و بخش «خدمات»، سومین کسب‌و‌کار پردرآمد برای اپل به‌شمار می‌آید؛ ازاین‌رو، اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت دراین‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات