TowerJazz: استیلای حسگرهای سونی مشکلی برای سازندگان دوربین است

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به عقیده‌ی اوی استرام، معاون ارشد شرکت سازنده‌ی حسگرهای دوربین TowerJazz، تسلط سونی بر بازار حسگرهای تصویر برای سایر سازندگان دوربین مشکل‌ساز است.
تبلیغات

با ادامه‌یافتن پیشرفت دوربین‌های بدون آینه‌ی سونی و رشد سهم بازار آن‌ها در صنعت عکاسی، استیلای سونی بر بازار حسگرهای تصویر برتری زیادی به این سازنده ژاپنی دوربین می‌دهد. این عقیده‌ی TowerJazz، رقیب بزرگ سونی در صنعت حسگرهای تصویر است. شرکت TowerJazz کارخانه‌ی ساخت تراشه و قطعات الکترونیکی نیمه‌هادی (Silicon Foundry) واقع در فلسطین اشغالی است که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان حسگرهای تصویر CMOS محسوب می‌شود.

یکی از کانال‌های یوتیوب به نام Charbax که در زمینه‌ی فناوری فعالیت دارد، ماه گذشته با حضور در رویداد SID Display Week 2019، با دکتر اوی استرام، معاون ارشد و مدیرکل کسب‌وکار حسگرهای شرکت TowerJazz مصاحبه کرده است. در این مصاحبه، از استرام درباره جایگاه سونی به‌عنوان فراهم‌کننده‌ی اصلی حسگرهای تصویر در صنایع دوربین‌های عکاسی و تلفن‌های هوشمند سؤالاتی می‌شود.

-Charbax: آن طور که می‌دانم، سونی غول سازنده‌ی حسگرهای دوربین محسوب می‌شود، درست است؟ آن‌ها مشتریان زیادی از سازندگان دوربین‌های عکاسی تا سازندگان تلفن‌های هوشمند دارند و گمان می‌کنم برندهای سازنده دوربین همچون نیکون و پاناسونیک و بسیاری دیگر، حسگرهایشان را تنها از سونی می‌خرند.-استرام: درست است. مشکل اینجا است که سونی خودش سازنده‌ی دوربین‌های عکاسی است؛ بنابراین، با مشتریانش رقابت می‌کند. این وضعیت خوشایندی نیست؛ به‌‌ویژه اگر بازار رشد کند و ظرفیت کافی وجود نداشته باشد که در این‌ صورت، برای تأمین موجودی بازار رقابت پیش می‌آید.
sony

اگر سونی مشتری کارخانجات و محصولات خود باشد، ممکن این موقعیت به آن کمک کند تا در جایگاه اول قرار گیرد. این روزها، سونی هیولایی در دنیای حسگرهای تصویر به‌ شمار می‌رود؛ چراکه تقریبا نصف حسگرهای تصویر دوربین‌های عکاسی و ۷۰ درصد حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند را این غول ژاپنی می‌سازد. با این حال، سونی گام‌های بلندی در دنیای دوربین‌های عکاسی نیز برمی‌دارد و اخیرا جایگاه دوم فروش جهانی دوربین‌هایی با لنز تعویض‌پذیر را از دست نیکون ربوده است.

سونی قبلا تأیید کرده است بعضی از بهترین حسگرهایش را برای دوربین‌های خود نگه‌ می‌دارد و پس از اینکه از «برتری رقابتی» نفع برد، به شرکت‌های دیگر اجازه‌ی استفاده از آن‌ها را می‌دهد. یکی از سرمایه‌گذاران مطرح اخیرا از سونی درخواست کرده است کسب‌وکار حسگر خود را جدا کند و آن را به یکی از شرکت‌های سهامی عام تبدیل کند تا مناقشه‌ای در منافع پیش نیاید. البته، ممکن است چنین اقدامی انجام نشود؛ اما قطعا می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای دیگر شرکت‌های رقیب سازنده دوربین باشد. در ادامه، مصاحبه‌ی Charbax با دکتر اوی استرام را مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات