مدیرعامل بی ام و تا سال ۲۰۲۰ تغییر می‌کند

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از اینکه هرالد کروگر برای تمدید قرارداد خود با بی‌ام‌و تمایل نشان نداد، این شرکت به‌دنبال تعیین مدیرعامل آینده است.
تبلیغات

به‌دنبال عدم تمایل هرالد کروگر برای تمدید قرارداد خود با بی‌ام‌و و رایزنی نکردن برای در اختیار داشتن سمت مدیرعاملی طی یک دوره پنج ساله دیگر، این شرکت اواخر ماه جاری میلادی درباره تعیین مدیرعامل جدید خود تصمیم‌گیری خواهد کرد. هرالد کروگر امروز به رئیس هیئت نظارت اطلاع داد که با پایان دوران ریاست در ۳۰ اوت ۲۰۲۰، مجدداً به‌دنبال تمدید دوره مدیریت خود نیست. خودروساز باواریا می‌گوید که تا ۱۸ ژوئیه مسئله تعیین مدیرعامل بعدی این شرکت را در دستور کار قرار می‌دهد.

هرالد کروگر در این زمینه گفت:

گروه خودروسازی بی‌ام‌و در طول بیش از ۲۷ سال، خانه حرفه‌ای من بوده است. بعد از بیش از ده سال حضور در هیئت مدیره و بیش از چهار سال به‌عنوان مدیرعامل، من مایلم تلاش‌های جدیدی را دنبال کنم و تجربه‌های متفاوتی برای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید در برنامه داشته باشم. در طول سال‌های گذشته، صنعت خودرو با تغییرات فراوانی روبه‌رو شده که تحولات بیشتری را نسبت به ۳۰ سال گذشته ایجاد کرده است. چنین تغییراتی، تلاش‌ بسیار زیادی را از تمام کارمندان درون شرکت می‌طلبد. به‌خاطر تعهد برجسته تمام اعضا، من شخصاً از تک‌تک آن‌ها تشکر می‌کنم. کار با این تیم فوق‌العاده و قرار دادن گروه بی‌ام‌و در مسیر آینده‌ای موفق طی مهم‌ترین تحول صنعت خودروسازی، برای من همواره افتخار محسوب می‌شود.
BMW CEO Harald Krueger / هارالد کروگر مدیرعامل بی ام و

دکتر نوربرت رایتهوفر، رئیس هیئت نظارت بی‌ام‌و گفت:

هرالد کروگر در طول ۲۵ سال اخیر در تمام مناصبی که حضور داشت، خدمات بی‌نظیری به گروه بی‌ام‌و ارائه داده است. من شخصاً می‌خواهم به خاطر تعهد کاری از آقای کروگر سپاس‌گزاری کنم. من برای او احترام قائل هستم و تصمیم‌ها و برنامه‌های او را برای آینده درک می‌کنم. 

هرالد کروگر که مدیر تولید سابق این خودروساز بود، در دسامبر ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیرعامل جدید بی‌ام‌و منصوب شد و پس از رفتن هربرت دیس به فولکس‌واگن، به‌صورت رسمی سکان هدایت خودروساز باواریا را بر عهده گرفت. 

بی ام و

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه روز جمعه گزارش داد که طبق اظهارات برخی منابع داخلی در بی‌ام‌و، پس از پایان قرارداد هرالد کروگر در سال ۲۰۲۰، اولیور زیپسه، مدیرعامل بعدی این شرکت خواهد شد. الیور زیپسه هم‌اکنون مدیر تولید بی‌ام‌و است و به احتمال زیاد با خروج کروگر، از سال ۲۰۲۰ مدیرعامل خودروساز آلمانی می‌شود.

مسئولان بی‌ام‌و اظهارنظر درباره منصوب شدن زیپسه به سمت مدیرعاملی را به‌طور رسمی در ۱۸ ژوئیه و پس از جلسه هیئت نظارت اعلام خواهند کرد. الیور زیپسه ۵۵ ساله در میان سه جانشین بالقوه کروگر، جوان‌ترین فرد به شمار می‌رود. فهرست جانشینان احتمالی کروگر شامل کلاوس فروهلیش ۵۹ ساله و مدیر تحقیق و توسعه بی‌ام‌و، نیکولاس پیتر ۵۷ ساله و مدیر امور مالی به همراه الیور زیپسه می‌شود. بی‌ام‌و برای اعضای هیئت مدیره، محدودیت سنی ۶۰ سال را لحاظ کرده است. 

Oliver Zipse bmw / الیور زیپس بی ام و

یکی از منابع می‌گوید که زیپسه سمت مدیر تولید را مانند سایر مدیران عامل قبلی بی‌ام‌و از جمله هرالد کروگر و نوربرت رایتهوفر بر عهده داشته است، بنابراین نباید از شانس بیشتر زیپسه برای تصدی پست مدیرعامل تعجب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات