پاناسونیک S1R دوربین سال ژاپن شناخته شد

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در سالی که کانن و نیکون هم دوربین خود را به بازار عرضه کرده بودند، این پاناسونیک بود که لقب دوربین سال ژاپن را ازآنِ خود کرد.
تبلیغات

رقابت در بازار دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه، بسیار داغ و جذاب شده است. پس از حکمرانی سونی، اکنون نوبت به کانن و نیکون و پاناسونیک رسیده تا محصولات خود را در این بخش به بازار عرضه کنند. سال گذشته‌ی میلادی، کانن با مانت RF و نیکون با مانت جدید Z، وارد دنیای دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم شدند. پس از چند ماه نیز، پاناسونیک با سری جدید لومیکس S و به‌کمک مانت SL لایکا، محصولات فول‌فریم خود را معرفی و عرضه کرد.

درحالی‌که کانن و نیکون، بزرگ‌ترین برند‌های دنیای دوربین‌های عکاسی، محصولات پرچم‌دار و رده‌بالای خود را به بازار عرضه کرده بودند، این پاناسونیک بود که با S1R‌ موفق شد جایزه‌ی دوربین سال را دریافت کند. این عنوان که در رقابت‌های مشهور جایزه‌‌بزرگ دوربین ۲۰۱۹ به پاناسونیک اعطا شد، هرساله به‌وسیله‌ی گروه خبری دوربین عکاسی برگزار می‌شود که از ۱۰ نشریه‌ی نام‌دار در این بخش تشکیل شده است. سال گذشته این جایزه به سونی آلفا a9 رسیده بود. 

Panasonic پاناسونیک لومیکس S1 و S1R

دوربین پاناسونیک S1R به حسگر فول‌فریم ۴۷ مگاپیکسلی از نوع CMOS مجهز شده که پردازنده‌ی Venus Engine‌ نیز وظیفه‌ی پردازش اطلاعات دریافتی حسگر را برعهده دارد. سیستم فوکوس تشخیص کنتراست DFD با ۲۲۵ نقطه فوکوس، نمایشگر ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه، منظره‌یاب الکترونیکی با بزرگ‌نمایی ۰.۷۸ برابری و رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه، قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K‌ و نرخ حداکثر ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه درکنار قیمت ۳۷۰۰ دلاری برای بدنه، از دیگر مشخصه‌های پرچم‌دار فعلی پاناسونیک در دنیای دوربین‌های عکاسی است.

دیگر برندگان این جشنواره عبارت‌اند از:

دیدگاه شما درباره‌ی برندگان رقابت Camera Grand Prix 2019 چیست؟ شما کاربران عزیز و علاقه‌مندان به دنیای دوربین‌های عکاسی می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات زومیت، از مشخصات فنی و قیمت جدیدترین دوربین‌های عکاسی و لنز‌های عرضه‌شده‌ به بازار کشور مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات