نوکیا 9.1 پیورویو سه ماهه دوم ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اطلاعات جدید، نوکیا ۹.۱ پیور ویو به احتمال زیاد تا قبل از آوریل ۲۰۲۰ رونمایی نخواهد شد.
تبلیغات

گوشی هوشمند نوکیا ۹ پیور ویو قرار بود پرچم‌دار HMD Global برای سال ۲۰۱۹ باشد؛ اما متأسفانه این دستگاه به‌شدت از سطح توقعات پایین‌تر بود. مراحل ساخت گوشی نوکیا ۹.۱ پیورویو اوایل سال جاری آغاز شد و قرار بود تا پایان تابستان رونمایی شود. مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ی دوربین باعث تأخیر این رونمایی تا سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹ شد؛ اکنون یک منبع آگاه اعلام کرده که این گوشی تا سال آینده معرفی نخواهد شد.

اکانت توییتر Nokia anew معتقد است که نوکیا ۹.۱ پیورویو تا قبل از سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده معرفی نخواهد شد؛ بدین معنی که این گوشی تا قبل از ماه آوریل (فروردین ۹۹) رونمایی نمی‌شود. برای اثبات این ادعا باید عنوان کرد که حساب کاربری یادشده در گذشته نیز به‌درستی ادعا کرده بود، معرفی نوکیا ۹ پیورویو سال ۲۰۱۸ نبوده و تا سال ۲۰۱۹ به تعویق خواهد افتاد. دلیل این تأخیر طولانی‌مدت فاش نشده؛ اما محتمل‌ترین دلیل زمان‌بندی و عدم توانایی نوکیا در رقابت با برندهای رقیب در مقطع کنونی است.

2Q ۲۰۲۰— Nokia anew (@nokia_anew) October 20, 2019

شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل، گوگل، هواوی و وان‌پلاس، همگی پرچم‌داران خود را در ماه‌های اخیر معرفی کرده‌اند. بدون شک این پرچم‌داران، بازار سال نوی میلادی را در چنگ خواهند گرفت؛ بنابراین، فضای ناچیزی برای عرض‌اندام نوکیا باقی خواهد ماند. علاوه‌‌بر این، عرضه‌ی یک گوشی نوکیا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، در مقابل گوشی‌هایی که با اسنپدراگون ۸۶۵ در اوایل ۲۰۲۰ معرفی می‌شوند، ریسک از رده‌خارج‌بودن پردازنده را دارد. بااین‌حال، با تأخیر در عرضه‌ی نسخه‌ی پرچم‌دار، اچ‌ام‌دی گلوبال فرصت دارد تا انتخاب‌های خود را به‌روز کند.

تأخیر عرضه تا سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده، به این شرکت فرصت کافی برای تولید نسخه‌های مختلف نوکیا ۹.۱ پیورویو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ را خواهد داد. این کار نیاز به کار گسترده روی دوربین‌ها و سایر عوامل سخت‌افزاری برای سازگاری با پردازنده‌ی جدید دارد؛ اما این تلاش ارزش زمان گذاشتن را دارد.

از این گذشته، HMD با معرفی گوشی دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در سه‌ماهه‌ی سوم، قادر به رقابت با گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۱۱ و هواوی پی ۴۰ و سایر پرچم‌دارانی که نیمه‌ی دوم سال معرفی می‌شوند، مانند گلکسی نوت ۱۱ و پیکسل ۵، خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات