وریلی آلفابت تاییدیه‌ FDA برای پایش ضربان قلب ساعت هوشمند دریافت کرد

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بخش سلامت آلفابت به‌نام وریلی، موفق به دریافت تاییدیه‌ی FDA برای فناوری پایش ضربان قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) برای Study Watch شد.
تبلیغات

با آنکه انتظار نمی‌رفت، ولی در همین ابتدای سال ۲۰۱۹، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی گوگل به‌وقوع پیوسته است. یک روز پس از آنکه مشخص شد گوگل با پرداخت ۴۰ میلیون دلار از دانش فسیل در زمینه ساعت هوشمند استفاده می‌کند؛ بخش سلامت آلفابت موسوم به وریلی موفق شد برای فناوری پایش ضربان قلب (ECG) تاییدیه‌ی سازمان غذا و دارو (FDA) را دریافت کند.

این مجوز به‌صورت مشخص به Study Watch اختصاص‌داده‌شده که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. Study Watch یک دستگاه پزشکی-تحقیقاتی است که به‌منظور جمع‌آوری داده‌های مختلف مقیاس‌پذیر یا غیرمقیاس‌پذیر و برای انجام مطالعات بالینی توسط وریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قابل فروش نیست و تنها برای انجام امور تحقیقاتی کاربرد دارد.

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

درنتیجه نباید Study Watch را با گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS که قابل فروش هستند، اشتباه گرفت. همان‌طور که گفته شد، این محصول مشخصا به‌منظور جمع آوری داده‌های مورد نیاز در مطالعات پزشکی و برای بیمارانی که در وضعیت‌های خاص از جمله MS یا پارکینسون قرار دارند، طراحی شده است. در وبلاگ وریلی به‌وضوح به این موضوع اشاره شده است:

امکان پایش ضربان قلب به‌صورت تک لید و براساس نیاز و تقاضای کاربر، می‌تواند هم برای موسسات تحقیقاتی و هم برای مراقبت‌های بالینی کاربرد داشته باشد. با توجه به استانداردهای بالای سازمان FDA برای ایمنی و اثربخشی، دریافت تاییدیه‌‌ی این سازمان نشان می‌دهد در توسعه‌ی Study Watch از جنبه‌های مختلف عملکرد خوبی داشته‌ایم و در آینده نیز به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

با آنکه Study Watch کاربرد مشخص و معلومی دارد، ولی دریافت تاییدیه‌ی FDA درهای جدیدی را به‌روی ساعت‌های هوشمند بعدی گوگل از جمله Pixel Watch باز می‌کند. درنهایت انتظار می‌رود جدیدترین گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS فسیل، با تمرکز بر حوزه‌ی سلامت به بازار معرفی شوند تا بتوانند با ساعت‌های هوشمند فعلی بازار به رقابت بپردازند. باتوجه به اینکه اپل در ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴، ویژگی پایش ضربان قلب (ECG)‌ را اضافه کرد، گوگل نیز قصد دارد مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با سلامتی را در محصولات خود به بازار معرفی کند. چنین رویکردهایی خبر از توسعه‌ی دستگاه‌های E Ink با توانایی جمع‌آوری اطلاعات کاربردی و معنی‌دار جهت استفاده‌ی محققان پزشکی می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات