تمام خودروهای کادیلاک تا سال ۲۰۲۰ نیمه خودران می‌شوند

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کادیلاک اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ تمام مدل‌های تولیدی این شرکت با فناوری نیمه‌خودران سطح ۲ سوپرکروز عرضه خواهند شد.
تبلیغات

 سیستم‌های رانندگی نیمه‌خودران با سرعت زیادی تقریبا به تمام بخش‌های بازار خودرو وارد می‌شوند. کادیلاک می‌خواهد یکی از رهبران این فناوری باقی بماند و برنامه‌های جسورانه‌ای برای استفاده از سوپرکروز (Super Cruise) دارد.  

تنها مدل کادیلاک که هم‌اکنون از سیستم نیمه‌خودران سوپرکروز بهره می‌برد، CT6 است. بااین‌حال خودروساز آمریکایی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۰، تمام مدل‌های کادیلاک به سیستم سوپرکروز مجهز خواهند شد. به‌منظور انجام این کار، مجموعه‌ای از مدل‌های جدید و به‌روزرسانی‌شده‌ی خودروهای کادیلاک تا دو سال آینده وارد بازار می‌شوند. اولین مدل با قابلیت بهره‌گیری از سیستم سوپرکروز، کراس‌اور XT6 مدل ۲۰۲۰ است که برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروِ دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد.

Cadillac Super Cruise / سیستم نیمه خودران سوپرکروز کادیلاک

در ۲ سال آینده کادیلاک نسل جدید اسکالید، سدان CT4 ،XT5 و سدان CT5 را عرضه می‌کند که به‌جای مدل‌های فعلی ATS و CTS قرار می‌گیرند. تنها مدل در خط‌تولید کادیلاک که در سال‌های گذشته با سیستم نیمه‌خودران سوپرکروز عرضه شد، کراس‌اور کامپکت XT4 بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. 

2018 cadillac escalade / شاسی‌بلند لوکس کادیلاک اسکالید 2018

سوپرکروز یکی از فناوری‌های رانندگی مستقل و خودران است که هم‌اکنون دردسترس خریداران آمریکایی قرار دارد. این سیستم از ترکیب لیدار، GPS بسیار دقیق، سیستم تشخیص توجه راننده و مجموعه‌ای از دوربین و حسگرها برای ساخت نقشه‌ی مجازی از اطراف خودرو بهره می‌برد. این خودروساز به‌خوبی از سیستم رانندگی خودران متعلق به جنرال موتورز برای ارتقای محصولات خود استفاده کرده است و برای بهبود مداوم آن‌ها تلاش زیادی می‌کند. 

سوپرکروز کادیلاک برنده‌ی جایزه‌ی فناوری سال ۲۰۱۹ اتوبلاگ شد. این سیستمِ مجهز به سطح ۲ از فناوری خودرو خودران طبق استاندارد SAE، امکان کنترل بدون دست راننده در بزرگ‌راه و کاهش خستگی و بهبود ایمنی را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، سوپرکروز از بسته‌های ایمنی بهره می‌برد که راننده را به حفظ هوشیاری مجبور می‌کند و سطح پاسخ‌گویی را که در سایر سیستم‌های سطح ۲ یافت نمی‌شود، برای مشتریان ارائه می‌دهد. کادیلاک توانست در رقابت با فناوری VC Turbo اینفینیتی و سیستم EQ Boost مرسدس بنز، برنده‌ی جایزه‌ی فناوری اتوبلاگ شود.

Cadillac Super Cruise / سیستم نیمه خودران سوپرکروز کادیلاک

جنرال موتورز بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر از بزرگ‌راه‌های سراسر کشور آمریکا را نقشه‌برداری کرد؛ بنابراین، سیستم نیمه‌خودران سوپرکروز همیشه می‌داند کجا قرار دارد. دوربینی در غربیلک فرمان چشم راننده را به‌صورت مداوم بررسی می‌کند تا مطمئن شود در‌حال‌تماشای جاده است. اگر راننده چشم‌های خود را بیش‌ازحد به خارج از جاده متمرکز کند، سیستم او را مجبور می‌کند که دوباره روی رانندگی تمرکز کند.

سیستم سوپرکروز کادیلاک ct6

سوپرکروز با وجود مزایای گفته‌شده، محدودیت‌هایی نیز دارد. به‌عنوان مثال، این سیستم به‌طور خودکار مسیر حرکت را تغییر نخواهد داد. بااین‌حال، این سیستم یکی از دقیق‌ترین  فناوری‌های نیمه‌خودران به‌شمار می‌رود که تاکنون آزمایش شده است. سیستم سوپرکروز به‌آسانی شبیه سایر سیستم‌های کروزکنترل انطباقی کار می‌کند. شاخص‌های داشبورد و نور روی فرمان نشان می‌دهند چه زمانی سیستم می‌تواند کار کند. 

دانلود    360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات