مایکروسافت برای عرضه دستگاه‌های تاشدنی ویندوزی آماده می‌شود

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
سازندگان کامپیوترهای شخصی به‌زودی به‌همراه مایکروسافت طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ویندوزی تاشدنی و مجهز به دو نمایشگر را روانه‌ی بازار خواهند کرد.
تبلیغات

مایکروسافت برای اجرای سیستم‌عاملش روی دستگاه‌های تاشدنی در حال کار روی ویندوز تطبیق‌پذیر است. منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت به خبرگزاری ورج گفتند که این غول نرم‌افزاری مشغول تبدیل دستگاه‌های تاشدنی و دو نمایشگره به یک حوزه‌ی سرمایه‌گذاری بزرگ برای ویندوز و سرفیس است. این سرمایه‌گذاری شامل تطبیق خود ویندوز و اپلیکیشن‌های بی‌شمار آن برای اجرا روی نمایشگرها و دستگا‌های تاشدنی با صفحه‌نمایش دوگانه است.

هرچند مایکروسافت خود تحت پروژه‌ای با اسم رمز اندرومدا سخت‌افزار اختصاصی‌اش با نمایشگر دوگانه را توسعه می‌دهد؛ اما علاوه‌بر این به‌منظور آمادگی برای تلاش‌های چند سال بعدی مشغول همکاری با اینتل و دیگر سازندگان کامپیوتر نیز بوده است. سازندگان کامپیوتر به‌صورت گسترده  از بیش از ۵ سال پیش، طیفی از دستگاه‌های هیبریدی را برای ویندوز ۸ توسعه دادند و اکنون انتظار می‌رود که برای ساخت دستگاه‌های دو نمایشگره و تاشدنی برای ویندوز در سال‌های پیش‌رو نیز تلاش مشابهی از سوی آن‌ها انجام شود.

بخش زیادی از تطبیق ویندوز به پوسته‌ی ترکیب‌پذیر مایکروسافت (C-Shell) و نسخه‌ای ماژولار از پوسته‌ی ویندوز فعلی به‌نام Windows Core OS ارتباط دارد که هم‌اکنون بخش‌های زیادی از ویندوز ۱۰ به آن تجهیز شده‌اند. نخستین بیلد ویندوز ۱۰ (rs_shell_devices_foldables) که برای دستگاه‌های تاشدنی طراحی شده، ابتدای این هفته رویت شد و نشان داد که مایکروسافت تیمی مجزا را برای کار روی تطبیق پوسته‌ی ویندوزش با این‌گونه سخت‌افزارهای جدید اختصاص داده است. این موضوع برای آن دسته از افرادی که اخبار مایکروسافت را از نزدیک دنبال می‌کنند، موجب شگفتی نیست؛ زیرا مایکروسافت در ماه‌های اخیر به‌صورت تدریجی در حال یکپارچه‌سازی بیشتر پیشرفت‌هایش در زمینه‌ی دستگاه‌های تاشدنی با بیلدهای اولیه‌ی ویندوز ۱۰ بوده است.

Surface Hub 2

ما تاکنون تنها اجرای ویندوز کور اس اسرارآمیز مایکروسافت را روی دستگاه‌هایی نظیر سرفیس هاب ۲ مشاهده کرده‌ایم؛ اما سخت‌افزارهایی نظیر هولولنز ۲ به‌زودی به‌صورت گسترده‌تر نشان خواهند داد که درنهایت اجرای این ویندوز ماژولار جدید به چه نحو انجام خواهد شد. درنتیجه، انتظار عرضه‌ی طیفی از دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌های آرم را از سوی سازندگان کامپیوتر داشته باشید.

بااین‌حال، مایکروسافت در بازار دستگاه‌های تاشدنی با رقابتی سنگین مواجه خواهد شد. گوگل هم‌اکنون به‌منظور محدود کردن چندپارگی‌ها به پشتیبانی پیش‌فرض اندروید از دستگاه‌های تاشدنی تعهد داده است. سیستم‌عامل گوگل همچنین برای دستگاه‌هایی که به‌منظور تغییر از حالت تلفن به فرم فکتور تبلت تلاش می‌کنند، مزیت یک پلتفرم موبایل را در اختیار دارد. گوشی‌های تاشدنی به‌تدریج در حال ظهور هستند و ۲۰۱۹ سالی است که شاهد آغاز نبردی تازه برای بازتعریف فرم فکتورهای گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات