دوربین اینستا 360 پرو 2 معرفی شد؛ توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی 8K

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اینستا ۳۶۰ پرو ۲، دوربین جدیدی است که با داشتن وزن کم و طراحی زیبا، ویدیوهای با کیفیتی را به‌صورت سه‌بعدی ضبط می‌کند.
تبلیغات

شرکت اینستا ۳۶۰، اخیرا دوربین قدرتمند اینستا ۳۶۰ پرو ۲ را معرفی کرده است. اینستا پرو ۲، یک دوربین کره‌ای‌شکل واقعیت مجازی حرفه‌ای است که به ۶ دوربین و لنز جداگانه مجهز شده و می‌تواند ویدیوهای سه‌بعدی ۳۶۰ درجه‌ی 8K را ضبط کند.

وجود ۶ دوربین روی این کره باعث شده تا Insta360 Pro 2 بتواند یک صحنه را از تمامی زوایای ممکن به‌تصویر بکشد و جالب اینجا است که تصاویر و ویدیوهای این دوربین را می‌توان پس از ثبت کردن، به دو عکس ۳۶۰ درجه‌ی 8K تبدیل کرد؛ دلیل تبدیل آنها به دو تصویر 8K، این است که هر کدام از تصاویر برای یکی از چشم‌های کاربر نشان داده می‌شود تا وی به یک تجربه‌ی واقعیت مجازی سه‌بعدی بی‌نظیر دست پیدا کند.

اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2

این دوربین می‌تواند با کیفیت‌های مختلفی ویدیو ضبط کند که از میان آنها می‌توان به ضبط ویدیوی سه‌بعدی 8K با نرخ فریم 30fps، ویدیوی معمولی 8K با نرخ فریم 60fps، ویدیوی سه‌بعدی 6K با نرخ فریم 60fps و ویدیوی سه‌بعدی 4K با نرخ فریم 120fps اشاره کرد.

حتی اگر میزان نور موجود در هر صحنه از زوایای مختلف متفاوت باشد، این دوربین می‌تواند به‌لطف بهره‌گیری از ویژگی HDR داخلی خود، پس از ثبت تصویر، نورپردازی محیط را تا حد زیادی یکسان کند تا همه‌چیز طبیعی و عادی به‌نظر برسد. اینستا ۳۶۰ پرو ۲ در کنار این‌ها، می‌تواند با استفاده از ویژگی i-Log رنگ‌های موجود در عکس‌ها را متعادل کند.

اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2

اینستا ۳۶۰ پرو ۲ به لرزش‌گیر FlowState مجهز شده است؛ به‌گفته‌ی سازنده‌، این اولین‌بار است که یک سیستم لرزش‌گیر باکیفیت در یک دوربین VR حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. اینستا ۳۶۰ پرو ۲ می‌توانند به‌جای لرزش‌گیرهای بزرگ، از ژیروسکوپ بسیار دقیقی بهره می‌گیرد که حرکات دوربین را در ۹ محور جداگانه ردیابی می‌کند.

اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2

اینستا ۳۶۰ پرو ۲ برای کسانی که می‌خواهند ویدیوهایی را از دوردست ثبت کنند، به‌فناوری Farsight تجهیز شده است؛ این فناوری، امکان نظارت ۳۶۰ درجه‌ای را با کیفیت بالا و تاخیر کم روی ویدیو به کاربر می‌دهد. به‌لطف استفاده‌ی این دوربین از ترنسیور ۵.۱۸ گیگاهرتزی، کاربران می‌توانند شات‌های موردعلاقه‌شان را از فاصله‌ی ۳۰۰ متر (به‌صورت زمین به زمین) و ۱ کیلومتر (به‌صورت زمین به هوا) ببینند و کارگردانی کنند.

اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2
اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2

این دوربین همچنین توانایی این را دارد که ویدیوهای 4K را به‌صورت زنده استریم کند و همزمان با آن، به ضبط ویدیوهای 8K بپردازد. کاربر می‌تواند پس از ضبط و ویرایش ویدیوی خود، آن را با بهره‌گیری از فناوری CrystalView اینستا ۳۶۰ در سریع‌ترین زمان ممکن به ویدیوی 8K تبدیل کند تا بتوان روی هدست‌های واقعیت مجازی به‌ تماشای آن نشست.

اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2
اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2
اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2
اینستا 360 پرو 2 / Insta360 Pro 2

اینستا ۳۶۰ پرو ۲، وزنی معادل ۱.۵ کیلوگرم دارد و این یعنی به‌راحتی می‌توان آن را حمل یا حتی به یک پهپاد متصل کرد. از بین دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به چهار میکروفون داخلی برای تولید صدای ۳۶۰ درجه، یک جفت پورت USB به‌همراه جک ۳.۵ میلی‌متری، ۶ اسلات برای کارت حافظه‌ی میکرو SD (هر اسلات برای یک دوربین) و یک ماژول GPS داخلی اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی ۵.۵ دقیقه‌ای این دوربین جدید را مشاهده کنید:

اینستا ۳۶۰ پرو ۲ هم‌اکنون با قیمت ۵ هزار دلار برای پیش‌خرید در دسترس است و سازنده‌اش گفته است که عرضه‌ی آن را طی ماه جاری میلادی (سپتامبر) آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات