مدل 2018 آیپد پرو 12.9 اپل احتمالا بدون جک هدفون عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا ویدیویی کوتاه از مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۲.۹ اپل فاش شده است که نشان می‌دهد این تبلت قرار نیست به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز باشد.
تبلیغات

اپل قصد دارد ۲۱ شهریورماه امسال، رویدادی ویژه را برای رونمایی از محصولات جدیدش برگزار کند. اگر اخبار مرتبط را اخیرا در زومیت دنبال کرده باشید، می‌دانید که گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها قصد دارند در این رویداد، از سه مدل آیفون جدید رونمایی کنند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها طی این رویداد، مدل‌های جدید آیپدهای خود را نیز معرفی می‌کنند؛ یکی از این آیپدها، به‌احتمال زیاد مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۲.۹ خواهد بود که اخیرا رندرها و ویدیوی جدیدی از آن منتشر شده؛ گفتنی است که تصاویر پیش‌رو، بر پایه‌ی طراحی CAD کارخانه‌ای در فضای مجازی منتشر شده‌اند.

در این رندرهای جدید، تبلتی با حاشیه‌ی متقارن در طرفین نمایشگر، دیده می‌شود؛ علاوه‌بر این، شاهد وجود گوشه‌های گرد برای نمایشگر آن هستیم. نکته‌ی جالب دیگر، نبود دکمه‌ی فیزیکی Home است؛ موضوعی که می‌تواند به‌این معنا باشد که آیپد پرو ۱۲.۹ جدید اپل قرار است همچون آیفون ۱۰، به فیس آی‌دی تجهیز شود.

از آن‌جایی که در اطراف نمایشگر آیپد پرو ۱۲.۹ جدید شاهد حاشیه هستیم، جایی برای قرار دادن ناچ باقی نمی‌ماند؛ البته برای راحت‌نگه‌داشتن تبلت، داشتن حاشیه در اطراف نمایشگر امری منطقی به‌نظر می‌رسد. در ضمن به‌لطف حاشیه‌های اطراف نمایشگر، فضای کافی برای قرار دادن حسگرهای مربوط به فیس آی‌دی وجود دارد و دیگر نیازی به ناچ نیست.

مدل 2018 آیپد پرو 12.9 اپل / Apple iPad Pro 12.9 2018
مدل 2018 آیپد پرو 12.9 اپل / Apple iPad Pro 12.9 2018
مدل 2018 آیپد پرو 12.9 اپل / Apple iPad Pro 12.9 2018
مدل 2018 آیپد پرو 12.9 اپل / Apple iPad Pro 12.9 2018

وجود خطوط آنتن در پشت این تبلت، می‌تواند به این معنی باشد که Apple قسمت پشتی مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو ۱۲.۹ را از جنس فلز (و نه شیشه) ساخته است. علاوه‌بر این‌ها، همانطور که در تصاویر مشخص است، ظاهرا Smart Connector به قسمت پشتی تبلت منتقل شده است. این موضوع این مفهوم را می‌رساند که احتمالا کاربر تنها هنگامی می‌تواند کیبوردهای مخصوص را به آیپد پرو ۱۲.۹ جدید وصل کند که این تبلت در حالت عمودی قرار گرفته باشد. پیشتر شایعاتی را شنیده بودیم که بر اساس آن‌ها، فیس آی‌دی نمی‌تواند به‌هنگام افقی‌قرارگرفتن تبلت، به‌درستی کار کند.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد در کنار iPad Pro 12.9 2018، از آیپد پرو ۱۰.۵ جدید هم رونمایی کند؛ ظاهرا هر دوی این تبلت‌ها قرار است دارای نمایشگر LCD و پردازنده‌های A12 و A12X باشند. نکته‌ی دیگر این‌که تبلت‌های جدید اپل به‌طور حتمی از اپل پنسل پشتیبانی خواهند کرد؛ در ضمن، خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آن‌ها نخواهد بود.

رویداد ویژه‌ای اپل در کمتر از دو هفته‌ی دیگر برگزار خواهد شد و زومیت مطالب مربوط به آن را در سریع‌ترین زمان ممکن پوشش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات