گلکسی اس 10 با ظاهری مشابه گلکسی اس 9 معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۱۰، پرچمدار بعدی سامسونگ با طراحی ظاهری مشابه گلکسی اس ۹ معرفی می‌شود.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی یکی از تامین‌کنندگان شناخته‌‌شده‌ی سامسونگ، این شرکت قصد دارد سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۱۰ را با طراحی مشابه گلکسی اس ۹ که اوایل سال جاری رونمایی شد، به بازار عرضه کند.

تعداد زیادی از کارمندان و پرسنل سامسونگ از طراحی فعلی گوشی‌های هوشمند این شرکت رضایت دارند و ظاهرا کره‌ای‌ها قصد ندارند تغییرات فاحشی در طراحی ظاهری کلی گوشی‌های پرچمدار خود ایجاد کنند. البته منبعی که این گزارش جدید را منتشر‌ کرده است، پیش از این در گزارش دیگری اعلام کرده بود که سامسونگ هنوز تصمیم قطعی خود را در مورد تغییر یا عدم تغییر طراحی کلی گوشی پرچمدار بعدی خود نگرفته است. خط‌مشی تغییر ندادن طراحی کلی ظاهری در معرفی آخرین پرچمدار سامسونگ، کاملا دیده شد. گوشی گلکسی اس ۹ تغییرات ظاهری چندانی نسبت به گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس که در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند، نداشت.  

Samsung در چند نسل قبلی گوشی‌های پرچمدار خود از نمایشگر سوپر امولد (Super AMOLED) با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده کرده است که با نام نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) معروف است. به‌همین دلیل شاید به‌جرات بتوان گفت که بیشترین تلاش تبلیغاتی سامسونگ در گوشی‌های هوشمند جدید در حوزه‌ی طراحی، به کمتر شدن حاشیه‌ی گوشی و نمایشگر متقارن مثلا نمایشگر بدون بریدگی منتهی شده است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد سامسونگ کماکان همین خط‌مشی را در گوشی‌های پرچمدار بعدی خود ادامه می‌دهد و با همین نمایشگر محصولات آتی را به بازار عرضه می‌کند و در کوتاه‌مدت شاهد تغییرات فاحشی در طراحی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نخواهیم بود. همان‌طور که می‌دانید گلکسی اس ۹ که شباهت زیادی به گلکسی اس ۸ دارد، نتوانست فروش خوبی را در بازار به‌نام خود رقم بزند. شاید یکی از دلایل این مساله، تغییرات جزئی و کم بودن نوآوری‌های مربوط به این گوشی هوشمند باشد؛ که برخی نسبت به آن انتقاد هم کرده بودند. 

حتی اگر این گزارش صحت داشته باشد و گلکسی اس ۱۰ با طراحی ظاهری مشابه نسل‌هیای قبلی خود رونمایی شود، ولی نباید این نکته را نادیده بگیریم که Galaxy S10 تغییرات چشمگیر دیگری نسبت به نسل‌های قبلی خود خواهد داشت. گلکسی اس ۱۰ از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر و دوربین سلفی سه‌بعدی با قابلیت تشخیص عمق پیشرفته‌تر بهره خواهد برد. پیشتر نیز گفته شده بود که گلکسی اس ۱۰ پلاس احتمالا از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌گیرد. هم‌چنین در خبر دیگری هم آمده بود که گلکسی اس ۱۰ از تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته تری بهره خواهد برد. براساس گزارش‌های غیررسمی منتشرشده، گلکسی اس ۱۰ تقریبا در پایان فصل اول سال ۲۰۱۹ و احتمالا در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا اسپانیا معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات