گلکسی اس 10 پلاس احتمالا از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌گیرد

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارشی تازه، بزرگ‌ترین مدل پرچمدار نسل بعدی سری اس سامسونگ به نام گلکسی اس ۱۰ پلاس در قست جلو از ساختار دوربین دوگانه بهره می‌گیرد.
تبلیغات

انتظار می‌رود سامسونگ سال آینده‌ی میلادی برخلاف رویه‌ی همیشگی خود از سه نسخه‌ی مختلف گلکسی اس ۱۰ رونمایی کند. این شرکت از زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در سال ۲۰۱۵، هر ساله دو مدل از گوشی پرچمدار سری اس معرفی می‌کند. با این حال بنا به گزارش‌ها، پرچمدار نسل بعدی سری اس کره‌ای‌ها علاوه بر جانشین مدل‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس شامل یک نسخه‌ی میان‌رده نیز خواهد بود.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که از بین این سه مدل نه‌تنها گلکسی اس ۱۰ پلاس از بزرگ‌ترین نمایشگر بهره خواهد گرفت؛ بلکه در پشت خود صاحب ساختار دوربین سه‌گانه نیز خواهد بود. حال جدید‌ترین گزارش‌ها نشان از این دارد که این مدل در قسمت جلو از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد؛ در نتیجه تعداد دوربین‌های آن در مجموع به ۵ عدد خواهد رسید.

همچنین گفته می‌شود که دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی اس ۱۰ مجهز به لنز فوق عریض خواهد بود. این گوشی ظاهرا لنز ۱۲ مگاپیکسل مجهز به گشادگی دیافراگم دوگانه‌ی گلکسی اس ۹ را به‌عنوان دوربین اصلی حفظ می‌کند و در کنار آن از دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی فوق عریض ۱۲۳ درجه با گشادگی دیافراگم f/1.9 بهره خواهد گرفت. در صورتی که این گزارش‌ها صحت داشته باشند، گلکسی اس ۱۰ به نخستین دستگاه سامسونگ که از دوربین سه‌گانه بهره‌مند است، تبدیل خواهد شد.

لنز فوق عریض دوربین سوم به کاربران امکان خواهد داد تا در یک تصویر جزئیات بیشتری از صحنه ثبت کنند. این لنز اما خوشایند کاربرانی نخواهد بود که لنزهای تله‌فتو را با قابلیت زوم روی یک شی با یک لمس ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، گفته می‌شود که گلکسی اس ۱۰ پلاس مجهز به دوربین سلفی دوگانه خواهد بود. با این حال از آنجایی گلکسی ای ۸ مدل ۲۰۱۸ هم‌اکنون از چنین قابلیتی برخوردار است، نسل بعدی سری اس نخستین دستگاه سامسونگ نخواهد بود که از دو دوربین در قسمت جلو بهره می‌گیرد.

دوربین سلفی دوگانه امکان ثبت سلفی‌های بهتر را با افکت کامل بوکه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. (برای مشاهده‌ی نمونه تصاویر سلفی گلکسی ای ۸ می‌توانید به بررسی اختصاصی زومیت از این گوشی مراجعه کنید.) گلکسی ای ۸ در قسمت جلو از دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسل بهره می‌گیرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که همین ساختار برای گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز درنظر گرفته خواهد شد یا نه.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۱۰ نیز مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه باشد؛ اما ظاهرا دوربین سلفی آن تک‌لنزی خواهد بود و مدل میان‌رده نیز احتمالا از دوربین اصلی دوگانه و دوربین تک‌لنزی در جلو بهره خواهد گرفت. هیچ کدام از جزئیات فوق به تایید سامسونگ نرسیده است؛ در نتیجه فعلا باید با دیده‌ی شک و تردید به آن‌ها نگریست. تا عرضه‌ی پرچمدار نسل بعدی سری اس هنوز دست کم بیش از ۶ ماه زمان باقی مانده است. بنابراین در ماه‌های آتی احتمال هرگونه تغییری در برنامه‌های سامسونگ وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات