قیمت دو برابر گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ نسبت به شیائومی و اوپو

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی و اوپو وارد بازار تولیدکنندگان گوشی‌های انعطاف‌پذیر شده‌اند؛ قیمت گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ، دو برابر قیمت رقبایش خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ سخت در تلاش است تا هرچه زودتر گوشی انعطاف‌پذیر خود را معرفی کند. اما در بازار گوشی‌های انعطاف‌پذیر، سامسونگ یکه‌تاز میدان نیست و هواوی هم سخت تلاش می‌کند تا از سامسونگ هم جلو بزند. پیش‌تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند.

با اینکه تنها اخبار منتشرشده در این مدت بیشتر مربوط به گوشی انعطاف‌پذیر  سامسونگ و هواوی بوده است، اما رسانه‌های محلی کره چند روز قبل خبر تازه‌ای منتشر کردند. ظاهرا شیائومی و اوپو وارد عرصه رقابت تولید گوشی‌ انعطاف پذیر می‌شوند. با این حساب سامسونگ رقبای جدیدتری هم در بازار گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر پیدا کرده است.

روز گذشته یکی از خبرگزاری‌های محلی کره اعلام کرد شیائومی در صدد تولید گوشی هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر است و گمان آن می‌رود ال‌جی نیز در این معادله وارد شود. ظاهرا ال جی قصد دارد نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED برای گوشی‌های هوشمند تولید کند. البته قبلا هم اخباری در مورد همکاری هواوی و ال‌جی در تأمین نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED هواوی مطرح شده بود که ظاهرا هواوی وارد مذاکره با شرکت BOE‌ که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر LCD‌ است، شد. پیش‌تر گفته شده بود که هواوی و BOE برای ساخت اولین گوشی انحناپذیر همکاری می‌کنند.

Foldable-smartphone

به‌نظر می‌رسد Xiaomi، Huawei و Oppo سخت در تلاش هستند تا گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر خود را به بازار معرفی کنند. با اینکه سامسونگ و هواوی کار را زودتر شروع کرده‌اند، ولی شیائومی قصد دارد در این رقابت برترین باشد. سامسونگ نیز سخت در تلاش است تا مشکلات مربوط به سال ۲۰۱۸ را برطرف کند و در جشن ده سالگی گوشی‌های هوشمند سامسونگ با گلکسی اس ۱۰، فروش کم گلکسی اس ۹ را جبران کند.

سامسونگ نسبت به زمان رونمایی گوشی انعطاف‌پذیر خود حساس است و از آنجایی که تا همین لحظه هم در معرفی گوشی انعطاف‌پذیر تأخیر داشته است، نمی‌خواهد میدان را به‌دست رقبایش بسپارد و از آن‌ها عقب بماند.

با اینکه سامسونگ خیلی زودتر از شیائومی طراحی گوشی انعطاف‌پذیر خود را آغاز کرده و زمان کافی برای فکر کردن روی طرح‌های مختلف گوشی داشته است، ولی ظاهرا شیائومی ایده‌ی دیگری در طراحی گوشی تاشو دارد و قصد دارد گوشی هوشمند انعطاف‌پذیری به بازار معرفی کند که از بیرون تا می‌شود. این در حالی است که گوشی سامسونگ به‌داخل تا می‌شود. همچنین انتظار می‌رود شیائومی همچون سایر گوشی‌های هوشمند خود، بتواند گوشی انعطاف‌پذیر جدید را با قیمت مناسب و البته کمتری نسبت به سامسونگ عرضه کند. پیش‌تر گفته شده بود که قیمت گوشی هوشمند تاشو سامسونگ حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. بعدا صحبت قیمت ۱۸۰۰ دلاری مطرح شد. احتمال دارد شیائومی و اوپو بتوانند گوشی انعطاف‌پذیر خود را با قیمتی در حدود ۹۰۰ دلار به بازار عرضه کنند که تقریبا نصف قیمت تعیین‌شده‌ی فعلی از سوی سامسونگ است. هواوی بیش از هر مسئله‌ای به عرضه‌ی زودتر گوشی انعطاف‌پذیر خود نسبت به سامسونگ فکر می‌کند، اما هنوز حدود قیمت گوشی موردنظر را مشخص نکرده است.

برندهای چینی بازار گوشی‌های هوشمند، تلاش می‌کنند، گوشی‌هایی مقرون‌به‌صرفه و با حداقل قیمت به بازار عرضه کنند. نکس اس ویوو یا فایند ایکس اوپو، از بارزترین مصداق‌های این موضوع هستند. با اینکه گوشی انعطاف‌پذیر، خلاقیت و فناوری نوین محسوب می‌شود ولی فناوری نو منافاتی با مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت گوشی ندارد. باید دید در این رقابت، چه از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری و چه از نظر برچسب قیمت کدام شرکت از بقیه جلو می‌زند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی های سامسونگ، گوشی‌ های شیائومی و سایر برندها دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات