شیائومی و اوپو وارد عرصه رقابت تولید گوشی‌ انعطاف پذیر می‌شوند

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با ورود شیائومی به جمع شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی انعطاف‌پذیر، آیا ممکن است شاهد عرضه‌ی گوشی انعطاف‌پذیر اقتصادی به بازار باشیم؟
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌ها، شیائومی و اوپو نیز همچون سامسونگ و هواوی به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های انعطاف‌پذیر پیوسته‌اند؛ درنتیجه سامسونگ و هواوی تنها تولیدکنندگان میدان‌دار در عرصه‌ی تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر نیستند و رقبای جدیدی وارد میدان شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد Oppo و Xiaomi، در تلاش هستند تا قطعات اصلی گوشی‌های انعطاف‌پذیر خود را از طریق تامین‌کنندگان چینی، تهیه کنند. با توجه به اینکه شیائومی عموما سعی دارد گوشی‌های هوشمند خود را با حاشیه‌ی سود پایین و با ارزان‌ترین قیمت ممکن به بازار عرضه کند، این سوال پیش می‌آید که اگر این شرکت بخواهد گوشی‌ انعطاف‌پذیری به بازار عرضه کند، قیمت آن چگونه خواهد بود؟ آیا ممکن است گوشی اقتصادی انعطاف‌پذیری معرفی کند؟

نمایشگر تاشو سامسونگ

براساس آخرین گزارش ET Times، در حالی‌که در بازار تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر تنها سامسونگ و هواوی حضور داشتند، ظاهرا دو برند چینی شیائومی و اوپو نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند و وارد میدان رقابت در تولید گوشی انعطاف‌پذیر شده‌اند. به‌منظور رسیدن به این هدف، هر دو شرکت وارد مذاکره با تامین‌کنندگان مختلف برای تامین قطعات اصلی موردنیاز گوشی انعطاف‌پذیر خود شده‌اند. یکی از قطعات مهم و اصلی در تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر، نمایشگر قابل انعطاف و قطعه‌ی مهم دیگر، لولای اتصال نمایشگر است. طبق آخرین خبرها، شیائومی و اوپو به‌شدت به‌دنبال تامین این دو قطعه‌ی اساسی هستند. ظاهرا هر دو شرکت چینی شیائومی و اوپو، در مسیر خود راهکارهای هواوی را دنبال می‌کنند و قصد دارند از طریق تامین‌کنندگان چینی، نمایشگر انعطاف‌پذیر مورد نیاز خود را تهیه کنند. البته ال‌جی دیسپلی نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های تامین نمایشگر انعطاف‌پذیر محسوب شود. ET Times معتقد است:

احتمال دارد شیائومی روی طراحی گوشی انعطاف‌پذیری که از بیرون تا می‌شود کار کند. سامسونگ و هواوی روی طراحی گوشی هوشمندی که از داخل تا می‌شود کار می‌کنند که در این صورت طراحی شیائومی با سایر رقبا متفاوت خواهد بود. هنوز مشخص نیست اوپو چه طراحی را برای گوشی انعطاف‌پذیر خود در نظر گرفته است. 

یکی از سوالات کلیدی و مهم این است که آیا گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر شیائومی ارزا‌ن‌تر از رقبایش خواهد بود؟ اگر شیائومی بتواند گوشی هوشمند انعطاف‌پذیری با قیمت مقرون به‌صرفه تولید کند، قطعا در رقابت با سایر رقبای بازار، برگ برنده‌ای در دست خواهد داشت. البته هنوز نمی‌توان به‌طور قطع در مورد قیمت گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر شیائومی اظهار نظر کرد و برای صحبت‌کردن و نتیجه‌گیری در مورد این موضوع کمی زود است؛ ولی اگر شیائومی بتواند گوشی با قیمت رقابتی نسبت به سامسونگ و هواوی تولید کند، جای تعجبی ندارد. پیش‌تر گفته شده بود که قیمت گوشی هوشمند تاشو سامسونگ حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، برگ برنده در دست شرکتی است که گوشی با قیمت پایین‌تر از ۲۰۰۰ دلار تولید کند.

گفتنی است اولین گوشی انعطاف‌پذیر بازار، سال گذشته توسط آکسون به نام  Axon M ZTE رونمایی شد. مهرماه سال گذشته، زد تی ای از Axon M مجهز به دو نمایشگر و لولای میانی رونمایی کرد. حال باید دید شرکت بعدی با چه قیمتی گوشی انعطاف‌پذیر خود را به بازار معرفی خواهد کرد. پیش‌تر گفته شد که هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند. از سوی دیگر برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ احتمالا در نمایشگاه CES 2019 رونمایی می‌شود

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، اپل، هواوی،‌ نوکیا و گوشی های شیائومی دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات