قاب آیپد پرو 2018 در تصویر جدید از اتصال لایتنینگ برخوردار است

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس تصویر فاش‌شده‌ی جدیدی از قاب آیپد پرو 2018، انتظار می‌رود محصول بازطراحی‌شده‌ با اتصال لایتنینگ معرفی شود.
تبلیغات

Slashleaks، تصویر جدید فاش‌شده‌ای از قاب آیپد پرو بازطراحی‌شده به‌اشتراک گذاشته است. با دقت در تصویر، متوجه بریدگی جدید و اسرارآمیزی خواهید شد.

مینگ‌چی‌ کو، تحلیل‌گر معروف اپل، پیشتر گفته بود که کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه‌ی مدل جدید iPad Pro با اندازه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ هستند. تصویر فاش‌شده‌ی جدید، قاب آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی را نشان می‌دهد؛ که احتمال دارد از این قاب تنها برای نشان دادن تغییرات مدل ۱۱ اینچی جدید با حاشیه‌های باریک و نمایشگری بزرگتر استفاده شده است. همان‌طور که گفته شد در قسمتی از قاب، بریدگی جدیدی دیده می‌شود که خبر از اتصال لایتنینگ برای آیپد پرو بازطراحی‌شده‌ی جدید می‌دهد.

آپید پرو 2018

تصویر دیگری که در ماه جولای از طریق وبلاگ مکوتاکارا فاش‌شد؛ نشان می‌داد اپل قصد دارد محل قرارگیری رابط هوشمند آیپد پروهای باز‌طرحی‌شده‌ی خود را از سمت کناره‌ی دستگاه به پایین آن و نزدیک پورت لایتنینگ تغییر وضعیت دهد. پیشتر گفته شده بود که آیپد پرو ۲۰۱۸ از فیس آیدی تنها در حالت عمودی پشتیبانی خواهد کرد. مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر از سوی مکوتاکارا، تصویر دیگری از طریق استیو همرستوفر به‌اشتراک گذاشته شد که نشان می‌داد، رابط هوشمند در محل قبلی خود قرار خواهد گرفت و بریدگی مستطیلی‌شکلی نزدیک پورت لایتنینگ قرار گرفته است. تصویر جدیدی که از قاب آیپدپرو بازطراحی‌شده به‌اشتراک گذاشته شده؛ به آنچه استیو همرستوفر منتشر کرد، نزدیک‌تر است. هرچند برخلاف رندر قبلی، در این تصویر جدید برش افقی مشابه موقعیت قرارگیری رابط هوشمند در سمت مقابل دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا دیده می‌شود.

البته با دیدن تصویر ممکن است سوالات زیادی برای شما مطرح شود. ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه رابط هوشمند در قسمت پایینی آیپدپرو بازطراحی‌شده می‌تواند همزمان با لوازم جانبی همچون کیبورد به‌صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد. با تغییر محل قرارگیری کانکتور، احتمال آن می‌رود که صفحه‌کلید هوشمند جدید به‌صورت عمودی در نظر گرفته شده باشد که طراحی جالب و پایداری نیست. به‌خصوص چنین طراحی برای آپیدپروهای بزرگتر اصلا جالب نیست و کاربر برای کار کردن با برنامه‌هایی همچون آفیس، اصلا راحت نخواهد بود.

آیپد پرو 2018

البته مکوتاکارا معتقد است از آنجایی که فیس‌آیدی تنها زمانی کار می‌کند که آیپد پرو در جهت عمودی قرار داشته باشد، احتمالا اپل در حال ایجاد تغییراتی در طراحی جدید خود است. هرچند اطلاعات قبلی منتشرشده از سوی Mac Otakara خبر از طراحی افقی فیس‌آیدی با سیستم‌عامل iOS 12 می‌دهد و انتظار می‌رود که محصول بازطراحی‌شده با دوربین TrueDepth که اپل اولین بار آن را در آیفون ۱۰ معرفی کرد، رونمایی شود.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ به گزارش Mac Otakara، اضافه می‌کند که فیس‌آیدی به‌صورت افقی، برای مدل های آتی آیپدپرو بازطراحی‌شده ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. اما تصویر فاش‌شده، چیزی فراتر از رابط هوشمند را نشان می‌دهد. آیا ممکن است نوعی اتصال مغناطیسی برای کیبورد یا سایر لوازم جانبی باشد؟ آیا این امکان وجود دارد که با فناوری شارژ بی‌سیم جدیدی روبرو شویم؟ USB-C چطور؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات