آیپد پرو 2018 از فیس آیدی تنها در حالت عمودی پشتیبانی خواهد کرد

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیپد پروهای ۲۰۱۸ فاقد جک هدفون خواهند بود، رابط هوشمند آن‌ها به پایین دستگاه منتقل شده است و از فیس‌آیدی تنها در حالت عمودی پشتیبانی خواهند کرد.
تبلیغات

تاکنون جزئیات مختلفی از آیپد پروهای ۲۰۱۸ که تا پایان سال جاری معرفی می‌شوند، منتشر شده است. اکنون وبلاگ زنجیره‌ی تامین Macotakara اطلاعات بیشتری را از این دستگاه‌ها فاش کرده و مدعی شده است که آیپد پروهای نسل بعدی اپل فاقد جک هدفون خواهند بود. نخست، در گزارش وب‌سایت یادشده به جزئیات مربوط به اندازه‌های آپید پروهای ۲۰۱۸ به‌طور کامل اشاره شده است. بر همین اساس، مدل ۱۰.۵ اینچی آیپد پرو نسل بعدی از ابعاد ۶ × ۱۷۸.۷ × ۲۴۷.۵ میلی‌متر برخوردار خواهد بود. این در حالی است که مدل فعلی از ابعاد ۶.۱ × ۱۷۴.۱ × ۲۵۰.۶ میلی‌متر بهره می‌گیرد؛ در نتیجه ارتفاع و ضخامت آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نسل بعدی از مدل فعلی کمتر خواهد بود.

در همین حال، گفته می‌شود که آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از ابعاد ۶.۴ × ۲۱۵ × ۲۸۰ میلی‌متر بهره خواهد گرفت؛ در نتیجه این مدل در مقایسه با آیپد پرو نسل فعلی با ابعاد ۶.۹ × ۲۲۰.۶ × ۳۰۵.۷ میلی‌متر به نحو قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر و نازک‌تر خواهد بود. به‌نظر می‌رسد اپل تمرکز خود را بر کوچک‌ترسازی مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو قرار داده و تلاش کرده است که همان نمایشگر پیشین را درون بدنه‌ای بسیار کوچک‌تر قرار دهد.

گزارش مورد بحث در ادامه توضیح می‌دهد که Apple ظاهرا قصد دارد جک هدفون را از مدل‌های امسال iPad Pro حذف کند؛ اقدامی که این شرکت نخستین بار در رابطه با آیفون ۷ انجام داد. با این حال، هرچند اپل برای راحتی کاربران آیفون، تبدیل لایتنینگ به هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برای گوشی‌هایش درنظر گرفته است؛ اما براساس گزارش امروز، این وسیله‌ی جانبی را در اختیار کاربران آیپد پرو قرار نخواهد داد.

گزارش امروز تایید می‌کند که آیپدهای پروهای نسل بعدی مجهز به سیستم احراز هویت فیس‌آیدی خواهند بود.؛ اما در عین حال به این نکته اشاره می‌کند که برخلاف گزارش‌های پیشین، آیپد پروهای ۲۰۱۸ از فیس‌آیدی در حالت منظره یا افقی پشتیبانی نخواهند کرد. در صورت صحت این ادعا، کاربران آیپد پرو احتمالا با مشکل مواجه خواهند شد؛ زیرا آن‌ها به‌طور معمول در کنار لوازم جانبی همچون کیبورد هوشمند از تبلت ۱۲.۹ اینچی خود استفاده می‌کنند. با این حال، وبلاگ مکوتاکارا اشاره می‌کند که اپل رابط هوشمند (Smart Connector) آیپد پرو را در مدل‌های امسال به قسمت پشت پایین، نزدیک به رابط لایتنینگ منتقل کرده است.

اینکه این تغییر مکان رابط هوشمند چه مفهومی خواهد داشت، هنوز مشخص نیست؛ اما گزارش امروز در ادامه توضیح می‌دهد که «مشخصات کیبورد هوشمند آیپد پرو بعدی احتمالا به موقعیت عمودی تغییر داده شود». این مسئله ظاهرا بیانگر آن است که آیپد پرو را می‌توان به‌صورت عمودی به صفحه‌کلید هوشمند آن متصل کرد؛ اما اینکه نحوه‌ی کارکرد آن دقیقا به چه شکل خواهد بود، هنوز معلوم نیست. هرچند مکوتاکارا پیش از این اطلاعات موثقی را در رابطه با محصولات اپل افشا کرده است؛ اما به گزارش امروز آن باید با دیده‌ی شک و تردید نگریست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات