گلکسی اس 10 از تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته تری بهره خواهد برد

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ گلکسی اس 10 در راستای رقابت سامسونگ با اپل، با تمرکز بر فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

سامسونگ با گوشی هوشمند جدیدش، رقبای خود را به مبارزه می‌طلبد.در گزارشی از ناشر کره‌ای Bell، جزئیات فاش شده از پرچم‌دار تازه‌ی سامسونگ نشان می‌دهد سازنده‌ی گوشی اندروید قصد دارد ویژگی‌های کلیدی را از اپل در جدیدترین محصول در حال ساخت خود بگنجاند.

گزارش می‌شود برای رونمایی از تکنولوژی تشخیص سه‌بعدی چهره (که جایگزینی برای تکنولوژی اسکن عنبیه چشم محسوب می‌شود) تا سال آینده باید منتظر بود. اما اگر استانداردهای تولید مشخصی کسب نشود، انتظار می‌رود گوشی سامسونگ جدید با همان تکنولوژی اسکن عنبیه ارائه شود.

طبق گفته‌ی Bell، سامسونگ سیستم اسکن چهره را با کمک شرکت فناوری سه‌بعدی Mantis Vision توسعه می‌هد. این ویژگی مستقیما با سیستم تشخیص چهره اپل، فیس آی‌دی، که سال گذشته عرضه و با انتقاداتی روبه‌رو شد، در رقابت خواهد بود.

samsung company / سامسونگ

تکنولوژی تشخیص چهره، جرقه‌هایی از نگرانی‌ پیرامون امنیت و حریم خصوصی در دنیا ایجاد کرده‌است. این نگرانی‌ها ناشی از جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک شخصی افراد و در دسترس بودن آنها در اپلیکیشن‌های شخص ثالث است. به‌طور مثال، فیسبوک به‌خاطر تکنولوژی تشخیص چهره اخیرا راهی دادگاه خصوصی شده‌است؛ اما با اینحال سامسونگ می‌خواهد که به این حوزه ورود کند.

اسکن عنبیه چشم با ظهور تکنولوژی تشخیص چهره سه‌بعدی، عملا در حال منسوخ شدن است؛ چرا که می‌توان آن را به راحتی فریب داد. حتی اگر این سنسور در گوشی‌های گلکسی اس حفظ شود سومین عملگر امنیتی بیومتریک دستگاه خواهد بود. طبق گزارش، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر (FOD) نیز در حال توسعه است که به وفور روش‌های تایید هویت بیومتریک در دستگاه منجر خواهد شد.

آنچه تاکنون در مورد سری گلکسی اس 10 می‌دانیم: انتظار می‌رود گلکسی اس ۱۰ با اندازه‌ی صفحه نمایش ۵.۸ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس بانمایشگر ۶.۳ اینچی عرضه شود. همچنین گزارش شده که گزینه‌های مختلف تک دوربینه، دو دوربینه و سه دوربینه (با دو دوربین در سمت پشت) برای این سری از گوشی‌های گلکسی روی میز باشد (مانند هواوی پی 20 پرو).

پس از گذشت سه سال از معرفی نمایشگر با کناره‌های خمیده در سری گلکسی اس، این ویژگی در یکی از مدل های سری جدید گلکسی اس ۱۰ کنار گذاشته خواهد شد. ممکن است تا عرضه ی سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ بیش از یک سال زمان باقی مانده باشد؛ اما مشتاقیم که تلاش سامسونگ در رقابت‌های روزافزون صنعت موبایل را نظاره‌گر باشیم.

شما درباره‌ی سری گلکسی اس 10 سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات