شورولت بلیزر 2019 رونمایی شد

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
جنرال موتورز از شاسی‌بلند سایز متوسط شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد که بر خلاف گذشته، دارای طراحی اسپرت و جوان‌پسند است.
تبلیغات

شورولت اکینوکس در کلاس خودروهای شاسی‌بلند با سایز کوچک ساخته شد و شورولت تراورس نیز به عنوان شاسی‌بلند فول سایز شناخته می‌شود، در حالی که شکاف عمیقی بین این دو مدل خودرو وجود داشت، خودروساز آمریکایی جنرال موتورز قصد دارد آن را با ارائه مدلی جدید پر کند. البته از مدت‌ها پیش نیز شایعاتی در مورد یک مدل کراس‌اور سایز متوسط وجود داشت که سرانجام انتظارها به پایان رسید و زمزمه‌هایی از بازگشت شورولت بلیزر (Chevrolet Blazer) به گوش رسید.

جنرال موتورز در نهایت از خودروی شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ طی رویدادی در آتلانتا رونمایی کرد؛ اما برخلاف مدل‌های گذشته شورولت بلیزر، نسل جدید از شاسی‌ و بدنه جداشدنی بهره نمی‌برد و شاسی‌بلند دودر نیست؛ حتی این مدل جدید از سقف برداشتنی نیز بهره‌ای ندارد. در عوض کراس‌اور شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ از همان معماری C1 استفاده می‌کند که پیش‌تر در کراس‌اورهایی مانند کادیلاک XT5 و جی‌ام‌سی آکادیا (GMC Acadia) به کار گرفته شده است. تنها تفاوت نسبت به این دو کراس‌اور، طراحی خشن و اسپرت است که شباهت‌هایی نیز با شورولت کامارو مدل ۲۰۱۹ دارد.

Chevrolet Blazer

کراس‌اور پنج سرنشین شورولت بلیزر ۲۰۱۹ در سه تیپ اسپرت، RS و پریمیر (Premier) عرضه خواهد شد؛ در حالی که دو تیپ آخری با گزینه رینگ‌های ۲۱ اینچی به جای رینگ استاندارد ۱۸ اینچی عرضه می‌شوند. شورولت سعی دارد که با تغییر جلوپنجره مشبک و تریم‌های مختلف بیرونی، ظاهر متفاوتی در هر کدام از تیپ‌ها ارائه دهد.

نام تجاری بلیزر از سال ۱۹۶۹ آغاز شد ولی از سال ۲۰۰۵ به بعد مورد استفاده قرار نگرفت؛ اما صنعت خودروسازی در حال گذر از مرحله‌ای است که در آن نام‌های قدیمی دوباره بازسازی می‌شوند و به چرخه تولید باز می‌گردند. از جمله‌ این نام‌های قدیمی می‌توان به لینکلن کانتیننتال، فورد برونکو و میتسوبیشی اکلیپس کراس اشاره کرد. معمولا خودروسازان هنگامی که از یک نام قدیمی در میان محصولات خود دوباره استفاده می‌کنند، آن را در سطح متفاوتی به کار می‌گیرند.

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

آلن بَتی، مدیر جنرال موتورز در آمریکای شمالی و رئیس برند جهانی شورلت گفت:

من فکر نمی‌کنم که هیچ‌گونه عقب‌گردی در این نام (شورولت بلیزر) وجود داشته باشد. در سال ۲۰۰۳، تقریبا ۷۰ درصد از شاسی‌بلندهای سایز متوسط جنرال موتورز از شاسی و بدنه جداشدنی بهره می‌بردند؛ اما امروزه بیش از ۹۰ درصد آن‌ها دارای شاسی و بدنه یکپارچه هستند، زیرا این چیزی است که مشتریان می‌خواهند. شورولت نمی‌خواهد که صرفا به میراث گذشته پایبند بماند و به همین علت حتی پیک‌آپ شورولت کلرادو نیز برای کسانی که شاسی‌ و بدنه جداشدنی دوست دارند، با این سبک طراحی شده است.

جان کافارو، مدیر اجرایی بخش طراحی شورولت جهانی گفت:

شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹، شباهت‌های کمی با مدل‌ دودر پیشین خود دارد؛ اما دارای گرایش خاصی در طراحی است. این کراس‌اور دارای کمربند بالاتر، جلوی جسورتر، خروجی اگزوز دوگانه و یک اسپویلر یکپارچه با در عقب خودرو است. خطوط استفاده شده در طراحی بدنه بسیار شلوغ هستند، به ویژه در پنل بخش عقب که با تریم سیاه و اسپویلر می‌تواند ظاهر جذابی از سقف شناور ارائه دهد.
2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

مایک سیمکوئه، مدیر طراحی شورولت گفت:

هیچ نشانه‌ای از (نسل گذشته) شورولت بلیزر به مرحله طراحی نرسیده است. هدف این بود که شخصیت بلیزر با ترکیبی از جسارت و رانندگی اسپرت ایجاد شود.

از میان ۱۷ رقیب شورولت بلیزر در این بخش، بیش‌تر خودروها دارای ردیف صندلی سوم هستند. اما شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ به محصولاتی مانند فورد اج، نیسان مورانو، جیپ گرند چروکی و تویوتا 4رانر (با شاسی و بدنه جداشدنی)، نخواهد پیوست.

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

زیر کاپوت شاسی‌بلند شورولت بلیزر از پیشرانه‌ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی یا پیشرانه ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر استفاده می‌شود. تنها جعبه دنده موجود روی این مدل، نوعی جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک است. قدرت و گشتاور پیشرانه چهار سیلندر، به ترتیب ۱۹۳ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتون‌متر است. در حالی که پیشرانه ۶ سیلندر می‌تواند قدرتی برابر ۳۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر ۳۶۵ نیوتون‌متر تولید کند؛ هر دو این پیشرانه‌ها مجهز به فناوری استاپ-استارت هستند.

پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر قادر است وزنی برابر ۲۰۴۰ کیلوگرم را یدک بکشد که به نظر مناسب می‌آید. مدل‌های دو دیفرانسیل شورولت بلیزر دارای قابلیت انتخاب حالتی هستند که در آن، فقط چرخ‌های جلو نیرو دریافت کنند. در تیپ‌های RS و پریمیر نیز از سیستم تمام چرخ محرک (دو دیفرانسیل) مجهز به کلاچ دوقلو با طراحی پیچیده‌تری استفاده می‌شود. جنرال موتورز اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید مدل هیبریدی شورولت بلیزر وجود ندارد.

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

نمای جلوی این شاسی‌بلند جدید، شباهت بسیاری با جیپ چروکی دارد و چراغ‌های روشنایی روز آن، جدا از چراغ‌های جلو و کمی بالاتر از آن‌ها قرار گرفته است که در اطراف جلو پنجره‌ی نسبتا بزرگ قرار می‌گیرند. کراس‌اور شورلت بلیزر مدل ۲۰۱۹ در نمای جانبی خود طراحی بسیار اسپرتی دارد و خطوط بسیاری در این قسمت به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها از چراغ جلو شروع شده و به آینه بغل می‌رسد، در حالی که دیگری از گلگیر شروع می‌شود و به سمت بالا حرکت می‌کند. خط سوم، از دستگیره‌ی در عقبی شروع می‌شود و به چراغ‌های LED دو قسمتی در عقب می‌رسد.

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

در فضای داخلی، کراس‌اور شورولت بلیزر از طراحی راننده محور بهره می‌گیرد. چنین طراحی شامل فضایی بزرگ‌تر برای زانوها و راحتی بیش‌تر، دریچه‌های تهویه هوای دایره‌ای شکل و دستگیره می‌شود. همچنین شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ دارای سیستم مدیریت فضای مخصوص بار شامل سیستم ریلی و حصار است که برای قرار دادن وسایل کوچک‌تر، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. صندوق عقب حجمی معادل ۱۸۱۸ لیتر دارد که البته این فضا با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب فراهم می‌شود و در حالت استاندارد از این مقدار، کمتر است. 

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

سقف پانورامیک برقی دوتکه، فرمان گرم‌شونده اتوماتیک، صندلی‌های جلو سرد/گرم شونده و صندلی‌های ردیف دوم تاشو قابل‌تنظیم با قابلیت لغزش ۱۴ سانتی‌متری از دیگر امکانات شاسی‌بلند شورولت بلیزر است. همچنین می‌توان قابلیت تهویه مطبوع خودرو را از طریق ریموت کنترل فعال کرد و راننده می‌تواند قبل از ورود به خودرو، پنجره‌ها را پایین کشیده و هوای داخل را عوض کند.

2019 Chevrolet Blazer / شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل 2019

از جمله امکانات و فناوری‌های موجود در نسخه‌های پریمیر و RS می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب برای بهبود پارک خودرو، درب برقی داشبورد، شارژر بی‌سیم گوشی تلفن همراه، ۶ ورودی USB و در صندوق عقب برقی بدون نیاز به دست، اشاره کرد. برای ارتباط به دنیای دیجیتال، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی مجهز به صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و اتصال 4G LTE همراه با قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. به کمک این سیستم می‌توان اینترنت بی‌سیم (Wi-Fi) را نیز در سراسر خودرو به اشتراک گذاشت.

شاسی‌بلند شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ اوایل سال آینده به فروش خواهد رسید و جنرال موتورز امیدوار است که بتواند خریداران جوان با درآمد متوسط ۱۳۵،۰۰۰ دلار را جذب کند. این مدل جدید در کارخانه راموس آریزپه (Ramos Arizpe) مکزیک ساخته خواهد شد و اطلاعات بیش‌تر در مورد قیمت، مصرف سوخت و سایر جزئیات در آینده نزدیک اعلام می‌شود. با عرضه مدل جدید کراس‌اور شورولت بلیزر در سال آینده، رده‌بندی محصولات شاسی‌بلند شورولت از کوچک به بزرگ به این صورت خواهد بود؛ ترکس، اکینوکس، بلیزر، تراورس، تاهو و ساب‌اوربان. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات