برایان کرانیچ از سمت مدیرعاملی اینتل استعفا کرد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل اعلام کرده که برایان کرانیچ، مدیرعامل این کمپانی از سمت خود استعفا کرده است. دلیل استعفای کرانیچ داشتن رابطه با یکی از کارکنان این کمپانی اعلام شده که برخلاف قوانین اینتل است.
تبلیغات

اینتل رسما اعلام کرد که برایان کرانیچ دیگر مدیرعامل اینتل نیست. براساس اطلاعات ارائه شده، کرانیچ به دلیل زیر پاگذاشتن قوانین و سیاست‌های داخلی اینتل استعفا کرده است. رابرت سوان، مدیر ارشد مالی اینتل، وظیفه‌ی مدیریت کمپانی را براساس استعفای کرانیچ بر عهده خواهد داشت. اینتل در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده، چنین اظهار نظر کرده است:

اینتل اخیرا مطلع شد که آقای کرانیچ رابطه‌ای با یکی از کارکنان اینتل داشته است. تحقیقات درون و برون سازمانی توسط تیمی که برای تحقیق در این خصوص به کار گمارده شده بودند، نشان از این دارد که این موضوع صحت داشته و از این‌رو برایان کرانیچ، قوانین و سیاست‌های اینتل را که مدیران را از داشتن رابطه با کارکنان این کمپانی منع می‌کند، زیر پاگذاشته است. 

استعفای زودهنگام کرانیچ را باید نشانه‌ای از الویت بالای قوانین در این کمپانی خواند. اینتل استعفای کرانیچ را گواهی بر این ادعا خوانده که تمام کارکنان اینتل برای ارزش‌های این کمپانی احترام قائل هستند. پس از استعفای کرانیچ، هیئت مدیره‌ی اینتل تمام کاندیداهای مدیریت اینتل در داخل و بیرون از کمپانی را مورد بررسی قرار می‌دهند. کرانیچ سابقه‌ای چند ده ساله در اینتل داشته و از ماه می سال ۲۰۱۳ سمت مدیرعاملی در اینتل را برعهده گرفته است. کرانیچ سال ۱۹۸۲ به اینتل پیوسته بود. 

اینتل طی سال گذشته‌ی میلادی با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم کرده است که از جمله‌ی آن‌ها باید به روزنه‌های امنیتی Meltdown و Spectre اشاره کرد که وجود یک روزنه‌ی امنیتی با عمر بیش از ۱۰ سال را در پردازنده‌های اینتل آشکار کرد. اینتل برای رفع روزنه‌ی امنیتی موجود در پردازنده‌های خود اقدام به انتشار بروزرسانی‌های متعددی کرده که در برخی موارد، این بروزرسانی‌ها ایجاد مشکلات دیگری را به واسطه‌ی باگ‌های جدید به همراه داشته‌اند. کرانیچ نوامبر سال گذشته بخشی از سهام خود به ارزش ۳۹ میلیون دلار را به فروش رساند که همین موضوع شبهات در مورد سواستفاده‌ی وی از موقعیتش را تقویت کرد. وی پیش از اعلام عمومی وجود روزنه در پردازنده‌های اینتل اقدام به فروش سهام کرد. 

کرانیچ در برهه‌ای مدیریت اینتل را بر عهده داشت که وظیفه‌ی ایجاد تحول در این کمپانی بر دوش وی گذاشته شد. برایان کرانیچ برای تغییر کمپانی از یک تولیدکننده‌ی صرف پردازنده‌های پی‌سی به یک کمپانی فعال در حوزه‌ی تولید پردازنده‌ها به منظور استفاده در حوزه‌ی رایانش ابری و همچنین اینترنت اشیا فعالیت می‌کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات