برترین استارتاپ‌های هفته‌ بلاک چین نیویورک

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
این هفته هزاران کارآفرین و تکنولوژیست در مراسم نخستین هفته‌ی بلاک‌ چین نیویورک شرکت کردند. در این گزارش برترین استارتاپ‌های این حوزه‌ی فناوری را به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

اولین هفته‌ی «بلاک‌چین» نیویورک (۱۱ تا ۱۷ می) شامل چندین کنفرانس، رویداد و میتینگ حرفه‌ای بود که Consensus مفصل‌ترین و قابل‌ توجه‌ترین آن‌ها محسوب می‌شد. بیش از هشت هزار نفر در بزرگ‌ترین کنفرانس پول‌های رمزنگاری‌شده‌ی نیویورک که در هتل میدتاون منهتن برگزار می‌شد، شرکت کردند. در این مطلب، نوآورانه‌ترین، خوش‌آتیه‌ترین و در برخی موارد عجیب‌ترین استارتاپ‌هایی را که در این رویداد حضور داشتند به شما معرفی می‌کنیم:

Propy

Propy یک استارتاپ مبتنی بر بلاک‌چین است که با استفاده از قراردادهای هوشمند، در یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های کسب‌وکار فعالیت می‌کند: معاملات املاک. Propy که بر اساس شبکه‌ی اتریوم ساخته‌ شده، یک بازارگاه جهانی املاک را با ثبت غیر متمرکز فهرست اموال فراهم کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد گزینه‌ی مورد نظر خود را از بین شهرهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی خریداری کنند. مهم‌ترین ویژگی Propy تسهیل پرداخت‌های فرامرزی و پروسه‌های شفاف تراکنش‌ها و تبادلات است. در حال حاضر دو برنامه‌ی آزمایشی (یکی در اوکراین و دیگری در ورمونت) مقیاس جهانی این استارتاپ را نشان می‌دهد. Propy همچنین یک ابزار جدید معاملاتی برای خودکارسازی تمام اسناد کاغذی ارائه کرده است.

CryptoCarz

CryptoCarz

کریپتوکارز، یک مسابقه‌ی چندنفره واقعیت مجازی است که هر اتومبیل رالی را به دارایی‌هایی روی بلاک‌چین اتریوم متصل می‌کند (مشابه با ساختار بازی CryptoKitty)

کریپتو کارز توسط استارتاپ نرم‌افزاری «بلاک‌چین استودیو» توسعه داده‌ شده است و در حال حاضر تنها دموی مفهومی آن در نمایشگاه‌های واقعیت مجازی عرضه می‌شود. ازآنجاکه این بازی VR بر اساس ابزارهای یکپارچه‌ی Unreal ساخته‌ شده است، در انواع پلتفرم‌ها و با هدست‌های واقعیت مجازی مختلف کار می‌کند.

استارتاپ کریپتوکارز نخستین ست فروش خود را ماه آینده با ۲۰ مدل اتومبیل و ۶۵۰ توکن برای هر یک از آن‌ها راه‌اندازی می‌کند. کاربران این توکن‌ها را (که برای خرید خودروهای مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرد) در کیف پول اتریوم شخصی نگه‌داری می‌کنند. به‌علاوه شرکت کریپتوکارز به کاربران اجازه می‌دهد اتومبیل‌های خود را اصلاح‌ کنند و بهبود دهند و علاوه بر شرکت در مسابقات، از برنامه‌های جانبی بازار دیجیتال eSports نیز لذت ببرند.

کریپتوکارز درست مثل بازی سریع و خشن (Fast & Furious) یک دنیای مجازی خلق می‌کند که در آن اگر بازی را ببازید، ماشین خود را نیز از دست می‌دهید.

Gem

Gem یک پلتفرم رمزنگاری‌شده‌ی یکپارچه برای مدیریت پورتفلیوی ارزهای رمزنگاری‌شده است. این استارتاپ ۲۳ صرافی را کنار یکدیگر قرار داده و به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی دارایی‌های دیجیتال خود را نظیر Coinbase و Kraken مدیریت و توازن آن‌ها را پیگیری کنند و سکه‌های جدید را کشف و پروسه‌های مالیاتی دیجیتال خود را اجرا کنند. Gem نه‌تنها از معاملات پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌خواهد در بلندمدت یک کیف پول آزاد و چندمنظوره را تحت یک پلتفرم کاربرپسند، ارائه کند. تا پایان ماه جاری Gem نسخه‌ی بتای خود را عرضه می‌کند و طبق برنامه‌ها، تابستان امسال عرضه‌ی عمومی خواهد شد.

BlockGrain

BlockGrain

این استارتاپ استرالیایی که در رویداد نیویورک، مراسم فروش توکن‌های خود را با شیوه‌های بسیار خلاقانه‌ای تبلیغ کرد، یک بلاک‌چین زنجیره‌ی عرضه‌ی حبوبات است. بلاک گرین تولیدکنندگان، واسطه‌ها، خریداران و متصدیان تدارکات ذخیره‌سازی حبوبات را به یکدیگر متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با یکدیگر قرارداد ببندند و تحویل محصولات را پیگیری کنند. این بلاک‌چین خدمات خود را به کشاورزان نیز ارائه می‌کند.

Cinematix.io

Cinematix.io

سینماتیکس یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که به فیلم‌سازان اجازه می‌دهد با برگزاری آیکوی (ICO) شخصی، سرمایه‌ی مورد نیاز ساخت فیلم را جمع‌آوری کنند. سینماتیکس از توکن‌ خود با نام CINX برای برگزاری کمپین‌های کراودفاندینگ دیجیتال استفاده می‌کند. این استارتاپ می‌خواهد آیکو خود را نیز تابستان سال جاری اجرا کند.

Decenturion

Decenturion

کارشناسان معتقدند که Decenturion خلاقانه‌ترین استارتاپ رویداد Consensus است. این استارتاپ یک «جامعه‌ی مستقل غیر متمرکز» ویژه‌ی کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مشتاقانی که کسب‌وکار خود را مبتنی بر بلاک‌چین بنا نهاده‌اند، خلق کرده است. Decenturion توکن‌های پایه‌ی اتریوم و همچنین پاسپورت‌های فیزیکی واقعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در رویدادهای مختلف سراسر دنیا شرکت کنند. اگر می‌خواهید دید واضح‌تری نسبت به فعالیت این استارتاپ داشته باشید، به توضیحات وب‌سایت آن توجه کنید: «نخستین ایالت غیرمتمرکز جهان، با اقتصادی که توسط ابزارهای دموکراسی مستقیم حمایت می‌شود.» شهروندان این قلمرو، مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند و همه‌ی دارایی‌ها به‌رایگان میان همه‌ی ساکنین توزیع می‌شوند. Decenturion واضح‌ترین نمود چیزی است که متخصصان بلاک‌چین، قدرت مردم می‌نامند.

SALT Lending

SALT Lending

سلت لندینگ، یک پلتفرم وام‌دهی مبتنی بر بلاک‌چین است. این پلتفرم دارایی‌های دیجیتال کاربران را نزد خود نگه می‌دارد و پس از ارزیابی و بررسی سوابق فرد، وام‌هایی برحسب پول سنتی ارائه می‌کند. درواقع کاربرانی که به سلت لندینگ مراجعه می‌کنند، ناچار نیستند دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری‌شده‌ی خود را بفروشند. بلکه این پلتفرم دارایی‌های رمزنگاری‌شده را به‌عنوان وثیقه‌ی وام نگه می‌دارد و با نظارت بر فعالیت کاربران بازپرداخت وام را تضمین می‌کند.

BlockMedX

BlockMedX

BlockMedX یک پلت فرم آنالیز الگوی تجویز دارو است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته‌ شده و هدف اصلی خود را مبارزه با تقلب و سوءاستفاده از داروهای تجویزی می‌داند. این استارتاپ که در آستین تگزاس قرار دارد، نسبت به سایر شرکت‌های دارویی مبتنی بر بلاک‌چین، رویکردی بسیار هدفمند دارد و روی موج روزافزون نسخه‌های دارویی الکترونیکی متمرکز شده است. پلتفرم BlockMedX از طریق یک برنامه‌ی احراز هویت، به دکترها و داروسازان اجازه می‌دهد با امنیت بیشتری نسخه‌ها را تجویز و فرم‌های مورد نیاز را پر کنند. به‌علاوه این شرکت می‌خواهد بر اساس قانون انتقال و پاسخ‌گویی الکترونیک بیمه سلامت (HIPAA) حرکت کند. BlockMedX تاریخ عرضه‌ی توکن‌های خود را تابستان جاری اعلام کرده است.

Dominode

Dominode یکی از بالغ‌ترین استارتاپ‌های بلاک‌چین در سراسر دنیا است که خدمات مدیریت هویت را به صنایعی نظیر بهداشت و درمان و حمل‌ونقل ارائه می‌کند. اپلیکیشن Dominode (مبتنی بر یک بلوک مجاز اتریوم) به کاربران یک گذرنامه‌ی دیجیتال اعطا می‌کند. مردم با استفاده از این گذرنامه می‌توانند هویت دیجیتال خود را به‌طور کاملا ایمن، روی چندین دستگاه به اشتراک بگذارند.

این شرکت همچنین با همکاری یکی از ارائه‌دهندگان بین‌المللی کلان‌داده، روی مسائلی نظیر ثبت مجوز پزشکان و تغییر آدرس آن‌ها در دایرکتوری‌های پزشکی نیز کار می‌کند.

Enosi

Enosi

Enosi یک پلتفرم انجمن انرژی اوپن سورس است که به مشتریان اجازه می‌دهد منابع انرژی خود را انتخاب و میزان و هزینه‌ی استفاده از الکتریسیته را با قراردادهای هوشمند از طریق یک پورتال مبتنی بر بلاک‌چین مدیریت کنند. این استارتاپ استرالیایی به‌منظور تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز خود، آیکو (ICO) خود را با توکن‌های JOULS راه‌اندازی کرده است. کاربران با استفاده از این توکن‌ها می‌توانند به پلتفرم دسترسی داشته باشند و نیازهای انرژی خود را بدون واسطه‌های همیشگی مدیریت کنند.

Vevue

Vevue یک شبکه‌ی نقطه‌به‌نقطه‌ی ویدیویی است که روی بلاک‌چین Qtum ایجاد شده. کاربران با آپلود کردن ویدیوها و تهیه‌ی محتوای خاص چندرسانه‌ای (بسته به درخواستی که از آن‌ها می‌شود) توکن کسب می‌کنند. Vevue نخستین آیکو خود را در ماه ژانویه راه‌اندازی کرد. این شرکت تابستان سال جاری برای اولین بار فیلم‌های مبتنی بر بلاک‌چین را منتشر می‌کند.

Interbit

Interbit

Interbit شبکه‌ی بلاک‌چین خصوصی خود را راه‌اندازی کرده است. گرچه تنها چند هفته از آغاز فعالیت بلاک‌چین اینتربیت که در مالکیت BTL Group است می‌گذرد، اما معماری چند زنجیره‌ای جذاب آن به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را از زنجیره‌های مختلف اینتربیت (و نه دیگر شبکه‌های بلاک‌چین) جداسازی و متمایز کنند. این شرکت همچنین پتنت اشتراک‌گذاری فضای بین زنجیره‌ها را ثبت کرده است. کدهای این برنامه در بخش فرانت‌اند به زبان جاوا اسکریپت خالص و در بخش بک‌اند به زبان Node.js نوشته‌ شده که به این معنی است که همان کد می‌تواند در یک مرورگر اجرا شود و مرورگر را به یک گره بلاک‌چین تبدیل کند. اینتربیت با بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌ی مخصوص خود (Starting block)، توسعه‌دهنده‌ها را تشویق می‌کند برنامه‌های غیر متمرکز بیشتری برای زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر آن بنویسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات