کارآفرینان مشهوری که با استارتاپ های بلاک چین همکاری می کنند

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
درحالی‌که این روزها بیت‌کوین و پول‌های رمزنگاری شده یکی از سوژه‌های داغ موردعلاقه‌ی رسانه‌ها هستند، برخی از کارآفرینان مشهور هم خودشان را وارد عرصه‌ی تکنولوژی بلاک چین می‌کنند.
تبلیغات

این روزها اتیریوم، پلتفرم نرم‌افزاری قابل‌برنامه‌ریزی غیرمتمرکز، خودش را به‌عنوان پایه‌ی ترجیحی موج استارتاپ‌های تکنولوژی بلاک چین مطرح کرده است. همان‌طور که به یاد داریم، فناوری بلاک چین از شش ماه پیش به یکی از مهم‌ترین روندهای پیش رو تبدیل شد، یعنی زمانی که ارزش اتر (پول رمزگذاری شده اتیریوم) از ۳۰ دلار به ۴۷۰ دلار رسید و به‌نوعی خودش را با پتانسیل رشد شگفت‌انگیز بیت کوین، هماهنگ کرد.

به گزارش بلومبرگ، مجموع سرمایه‌ای که آیکوها (ICO یا عرضه‌ی اولیه سکه) در سال ۲۰۱۷ افزایش داده‌اند، به بیش از ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است، که نسبت به بسیاری از روش‌های تأمین مالی سنتی، واقعاً نرخ قابل‌ملاحظه‌ای است.

اوایل همین امسال، هم بیت کوین به‌عنوان یک سکه‌ی رمزنگاری شده و هم اتیریوم به‌عنوان پلتفرم توسعه‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز، امیدهایی فانتزی به نظر می‌رسیدند. ولی حالا که به پایان سال ۲۰۱۷ نزدیک می‌شویم، مشخص است که بسیاری از کارشناسان و حتی رهبران صنایع، با دستکم گرفتن قدرت این فناوری‌ها، مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند.

اما در این میان، برخی از کارآفرینان مشهور نیز باور دارند که استارتاپ‌های بلاک چین، آینده‌ی خوبی خواهند داشت. در ادامه این پست، پنج کارآفرین مشهور را که قدم به دنیای فناوری بلاک چین گذاشته‌اند، به شما معرفی می‌کنیم:

Mark Cuban

مارک کوبان

باوجود اینکه مارک کوبان بارها صریحاً اظهار کرده که پول‌های رمزنگاری شده مصداق سرمایه‌گذاری بسیار ریسک‌پذیر هستند و افرادی باید وارد این بازی شوند که آماده‌اند همه‌ی پول خود را از دست بدهند، ولی خودش از این فرصت دست نکشیده است.

کوبان که طرفدار سرسخت انجمن‌های eSports است، اخیراً در آیکوی Unikrn شرکت کرد. به گزارش CNBC، شرکت Unikrn یک استارتاپ بلاک چین است که توکن‌های مجازی به نام یونیکوین گلد را به فروش می‌رساند که از طریق پلتفرم آن، برای شرط‌بندی در مسابقات eSports استفاده می‌شود. این استارتاپ تا به امروز سرمایه‌ی خود را به ۲۵ میلیون دلار رسانده است.

علاوه بر این کوبان مشاور فعال اپلیکیشن چت Dust است که جدیداً اعلام کرده به‌زودی یک پلتفرم پیام رسان بلاک چین را به نام مرکوری پروتکل منتشر خواهند کرد. کوبان مستقلاً حمایت خود را از مرکوری پروتکل نیز اعلام کرده است.

Kevin Harrington

کوین هارینگتون

کوین هارینگتون کارآفرین و بنیان‌گذار As seen on TV هم به‌عنوان سرمایه‌گذار مهمان در ریالیتی شو شارک تانک شرکت کرد. هارینگتون به‌عنوان مشاور طیف وسیعی از شرکت‌ها نیز فعالیت می‌کند و اخیراً یکی از شرکت‌ها تصمیم گرفت راه‌حل‌های جدیدی درزمینه‌ی صنایع حمل‌ونقل و تدارکات ارائه کند.

این شرکت درواقع یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین به نام شیپ‌چین است که مدعی عرضه‌ی خدماتی است که پیش‌ازاین هیچ‌یک از شرکت‌های سنتی حمل‌ونقل، آن‌ها را ارائه نکرده‌اند. هارینگتون مدیرعامل سابق شرکت دی‌اچ‌ال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های لاجیستیک جهانی است.

هارینگتون معتقد است بلاک چین پتانسیل بالایی برای دگرگون کردن صنایع حمل و تدارکات کلاسیک دارد.

Ethereum

رایان لوئیس

رایان لویئیس که تاکنون چهار بار برنده‌ی جایزه‌ی گرمی (به‌عنوان تولیدکننده) شده است، اخیراً اعلام کرده که پروژه‌ی بعدی‌اش ارتباطی با موسیقی ندارد و در حوزه‌ی بلاک چین است.

لوئیس در مصاحبه‌ای اظهار کرد که پلتفرم ردپن (RedPen) به درک بهتر «موضوعاتی که مردم به‌صورت آنلاین از آن‌ها سخن می‌گویند» کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال به‌جای اینکه مجبور باشید برای درک نکات مهم یک ماجرا، ده‌ها مقاله‌ی اینترنتی را جستجو و بررسی کنید، ردپن دقیقاً چیزی را که برای شما مهم است به‌راحتی در دسترستان می‌گذارد.

درحالی‌که بسیاری از سلبریتی‌ها به شیوه‌ای در پروژه‌های بلاک چین و آیکوها شرکت می‌کنند که گویی می‌خواهند برای کالاها یا محصولات خاصی تبلیغ کنند، لوئیس صراحتاً اعلام کرده که یکی از اعضای اصلی تیم ردپن است. او معتقد است پتانسیل تکنولوژی بلاک چین، بیش از چیزی است که مردم فکر می‌کنند و به‌عنوان فردی که مدت‌ها نقش فعالی در دنیای تکنولوژی داشته، می‌خواهد یکی از پیشروان این فرایند نوآورانه باشد.

 Marc Andreessen

مارک آندریسن

مارک آندریسن بنیان‌گذار نت‌اسکیپ، در جامعه‌ی تکنولوژی فردی تأثیرگذار محسوب می‌شود، به‌ویژه وقتی به یاد بیاوریم این شرکت، چه مشکلات و موانعی را پیش از فراگیر شدن اینترنت در زندگی هرروزه‌ی مردم، پشت سر گذاشته است.

از طرف دیگر آندریسن هم‌بنیان‌گذار شرکت وی سی آندریسن-هورویتز است و زمانی که او اشاره می‌کند موضوعی ارزش سرمایه‌گذاری دارد، حتماً باید به حرف او توجه کرد! آندریسن پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۴ در مورد اهمیت بیت کوین صحبت کرده بود.

طی ماه‌های گذشته، آندریسن-هورویتز و برخی از وی سی‌های دیگر، روی متا استیبل MetaStable، صندوق ارزی متمرکز بر بلاک چین که با شعار«سکه‌ها و نه شرکت‌ها» شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گزارش فورچن برخی دیگر از این وی سی‌ها عبارت‌اند از: یونین اسکوئر، سکوئیا کپیتال، فاوندرز فاند و وسمر ونچر پارتنرز.

رویکرد بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی سیلیکون ولی، گویای این حقیقت است که باید پلتفرم‌های بلاک چین را جدی‌تر بگیریم.

ریچارد برانسون

ریچارد برانسون یکی از هواداران و مبلغان سرسخت فناوری بلاک چین است و اخیراً روی Blockchain، کیف پول تجاری بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. او معتقد است که در آینده، کاربران بجای استفاده از مراکز متمرکز مالی (مثل بانک‌ها) به این پلتفرم‌ها روی می‌آورند.

به گزارش CNBC، گوگل، وی سی لیک‌استار و ریچارد برانسون، درمجموع ۴۰ میلیون دلار روی Blockchain سرمایه‌گذاری کرده اند.

به‌علاوه برانسون اخیراً با برگزاری جلسه‌ای در جزیره‌ی نکر آیلند، رهبران فکری بلاک چین و پول‌های رمزنگاری شده را دورهم جمع کرده و در مورد آینده‌ی این صنعت، با آن‌ها به گفتگو نشسته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات