شیائومی می میکس 3 معرفی شد؛ دوربین سلفی دوگانه کشویی، نمایشگر ۶.۴ اینچی و نسخه 5G

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
شیائومی دقایقی پیش، پرچم‌دار جدید Mi Mix 3 را با دوربین سلفی کشویی، نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED معرفی کرد، نسخه‌ی 5G‌ این محصول فصل نخست ۲۰۱۹ از راه می‌رسد.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها بی‌وقفه پیرامون می میکس ۳، شیائومی دقایقی پیش این گوشی هوشمند را به‌صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی شیائومی از دوربین اصلی و سلفی دوگانه بهره می‌برد و برای حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر، دوربین جلوی آن در صورت نیاز، به‌صورت کشویی ظاهر می‌شود. 

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

پرچم‌دار جدید Xiaomi از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD بهره می‌برد که به‌ادعای شرکت سازنده، ۹۳.۴ درصد از نمای مقابل گوشی را به خود اختصاص می‌دهد؛ چینی‌ها برای دست‌یافتن به چنین نسبت تصویر به بدنه‌ی هیجان‌انگیزی، مکانیزم کشویی و مغناطیسی خاصی را طراحی کرده‌اند که ترکیب دوربین سلفی ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی گوشی را در بطن خود دارد؛ حسگر اصلی دوربین جلو، مدل IMX576 سونی است که براساس ادعای شیائومی می‌تواند با تجمیع ۴ پیکسل در محیط‌های تاریک به ابعاد پیکسل ۱.۸ میکرومتری دست‌ پیدا کند، در این شرایط رزولوشن دوربین سلفی به ۶ مگاپیکسل کاهش می‌یابد.

Xiaomi Mi Mix 3 / می میکس 3 شیائومی

توجه داشته باشید که در پنل پشتی می میکس 3، حسگر اثر انگشت وجود دارد و از این رو برخلاف آنچه در گوشی Oppo Find X شاهد بودیم، برای باز کردن قفل گوشی نیازی استفاده‌ی مکرر از مکانیزم کشویی دوربین سلفی برای استفاده از قابلیت تشخیص چهره نخواهید داشت؛ البته به‌نظر می‌رسد که پرچم‌دار جدید شیائومی قابلیت اسکن سه‌بعدی چهره را در بطن خود ندارد.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

دوربین اصلی Mi Mix 3، دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را دربرمی‌گیرد که از بین آن‌ها حسگر اصلی، مدل IMX363 سونی با ابعاد پیکسل ۱.۴ میکرومتری است که در پس لنزی با دیافراگم f/1.8‌ قرار دارد، در حالی حسگر دوم با ابعاد پیکسل ۱.۰ میکرومتر را لنزی با دیافراگم f/2.4 همراهی می‌کند. نرم‌افزار دوربین می میکس ۳ حالت جدید Night Mode را نیز در بطن خود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد همانند آنچه با پی ۲۰ پرو تجربه کردیم، عکس‌هایی با اکسپوژر طولانی را با در دست نگه‌داشتن گوشی، ثبت کند.

Xiaomi Mi Mix 3 / می میکس ۳ شیائومی

همانند بسیاری از محصولات پرچم‌دار سال ۲۰۱۸، دوربین می میکس ۳ نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه کمک می‌گیرد. لی جون، مدیرعامل شیائومی طی رویداد امروز، از قابلیت فیلم‌برداری ویدیوهای فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه نیز رونمایی کرد که به‌لطف موتور هوش مصنوعی، موسیقی پس‌زمینه نیز به‌صورت خودکار به آن‌ها اضافه می‌شود.

گوشی بالارده‌ی شیائومی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ توان پردازشی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند و شیائومی برای حصول اطمینان از تجربه‌ی چندوظیفگی بسیار خوب، آن را در سه نسخه با حافظه‌های رم ۶، ۸ یا ۱۰ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد کرد. می میکس ۳ برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربر یکی از دو حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت را در اختیار او می‌گذارد؛ اما خبری از درگاه کارت حافظه یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آن نیست. محصول جدید چینی‌ها از پورت USB-C برای شارژ باتری بهره می‌برد و از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

می میکس 3 یک نسخه‌ی 5G‌نیز خواهد داشت که طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید، شیائومی تأیید کرد که این نسخه در بازار اروپا عرضه خواهد شد؛ اما در مورد سایر بازارها سخنی به‌میان نیاورد. پرچم‌دار جدید چینی‌ها به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 10 عرضه خواهد شد و از کلید سخت‌افزاری مجزایی برای دستیار دیجیتال Xiao‌ بهره خواهد برد؛ البته باید خاطرنشان کنیم که دستیار یادشده تنها به زبان چینی سخن می‌گوید، از این رو مشخص نیست که در سایر نقاط دنیا چه کلید سخت‌افزار مورد بحث چه کاربردی خواهد داشت.

Xiaomi Mi Mix 3 در سه رنگ سبز، آبی و مشکی عرضه خواهد شد. شیائومی برای نسخه‌های ۶ / ۱۲۸، ۸ / ۱۲۸ و ۸ / ۲۵۶ گیگابایت، به‌ترتیب برچسب قیمتی حدودی ۴۷۴، ۵۱۵ و ۵۷۵ دلاری را در نظر گرفته است و تمام نسخه‌ها را با شارژر بی‌سیم ۱۰ واتی و کیس محافظ عرضه خواهد کرد.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

چینی‌ها نسخه‌ی ۱۰ گیگابایتی می میکس ۳ را Forbidden City‌ می‌نامند و آن را با طیف خاصی از رنگ آبی عرضه خواهند کرد؛ در جعبه‌ی این گوشی تندیسی طلایی از یک موجود افسانه‌‌ای چینی وجود خواهد داشت و برچسب قیمتی آن معادل ۷۲۰ دلار خواهد بود. پیش‌سفارش نسخه‌های عادی می میکس ۳ از امروز و عرضه‌ی آن‌ها پس از یک هفته در تاریخ یک نوامبر (۱۰ آبان) آغاز می‌شود؛ اما نسخه‌ی گران‌قیمت Forbidden City اواخر نوامبر در دسترس خواهد بود. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی و مشخصات کامل انواع محصولات الکترونیکی از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات