شیائومی می میکس 3 در برابر نسل قبل

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی از جدیدترین محصول از سری میکس گوشی‌های خود رونمایی کرد؛ اما می میکس ۳ نسبت به نسل‌های پیشین خود چه پیشرفت‌هایی داشته است؟
تبلیغات

شیائومی در اکتبر سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار محصولی به نام می میکس رونمایی کرد که در نوع خود بی‌نظیر و انقلابی بود. شیائومی با بهره‌گیری از طراح فرانسوی خود، فیلیپ استارک، حرکتی را در راستای حذف کامل حاشیه‌های دور نمایشگر آغاز کرد که سرمشق بسیاری از شرکت‌های مطرح قرار گرفت. این‌بار چینی‌ها در جدیدترین محصول سری میکس، ایده‌ای را که قبلا از اوپو در اوپو فایند X دیده‌ بودیم، به کار گرفته‌اند تا نسبت نمایشگر به بدنه را تا ۹۳.۴ درصد افزایش دهند.

طراحی جدید می میکس ۳ تنها تفاوت آن با نسل‌های پیشین نیست؛ بلکه شیائومی، برخلاف می میکس، می میکس ۲ و می میکس 2s که از پنل IPS بهره می‌بردند، برای اولین‌بار در این سری از گوشی‌های خود از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است. در خصوص پردازنده نیز می میکس ۳ از اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می‌برد؛ در نتیجه نسبت به می میکس ۲ و می میکس که اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۲۱ را در خود جای داده بودند، عملکرد بهینه‌تری را ارائه می‌دهد؛ هرچند که این پرچم‌دار تازه از راه رسیده تفاوت چندانی با می میکس 2S از این نظر ندارد.

از لحاظ دوربین، شیائومی این بار به خواست و سلیقه‌ی کاربران احترام بیشتری گذاشته است. درحالی‌که می میکس ۲ فاقد دوربین دوگانه بود و می میکس 2S فاقد دوربین سلفی دوگانه، می میکس ۳ هم در پشت و هم در جلو از دوربین‌های دوگانه‌ی باکیفیتی بهره برده است. دوربین‌‌های سلفی‌ ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی همراه‌شده با هوش مصنوعی، قابلیتی است که پیش از این در هیچ‌یک از اعضای خانواده‌ی میکس شاهد آن نبودیم. دوربین اصلی دوگانه‌ی این محصول نیز با کسب امتیاز کلی ۱۰۳ از DxO نوید عملکرد بهبودیافته‌ای را نسبت به محصولات پیشین این سری می‌دهد.

شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

شارژ بی‌سیم قابلیتی است که شیائومی آن را از می میکس 2S به این خانواده اضافه کرد؛ اما در می میکس ۳ این قابلیت بهبود پیدا کرده و به شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی تبدیل شده است تا مشکل کندی شارژ بی‌سیم تا حدودی مرتفع شود.

شاخصه‌ی ظرفیت باتری از جمله مسائلی است که می میکس، به‌عنوان اولین محصول از این سری، همچنان در آن بی‌رقیب است؛ شرکت چینی در می میکس از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرد. شاید همین موضوع دلیل اصلی وزن بالای ۲۰۹ گرمی این گوشی شد. پس از آن می میکس ۲ و می میکس 2S به باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شدند تا وزن کمتری داشته باشند. حال، باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای می میکس ۳ انتخاب شده است.

شیائومی که همواره با قیمت‌گذاری منصفانه و حاشیه‌ی سود پایین شهرت دارد، موفق شده است قیمت محصول جدید را با نسل‌های پیشین خود در یک سطح نگه داشته و برچسب قیمتی در حدود ۵۷۰ دلار را برای نسخه‌های مختلف آن در نظر بگیرد. در پایان از شما دعوت می‌شود که برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات