سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری دانشگاه MIT روی دانشکده‌ هوش مصنوعی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دانشکده‌ی هوش مصنوعی دانشگاه MIT فرصت تحقیق و توسعه را برای دانجشویان تمامی رشته‌ها فراهم می‌کند و ساختمان جدید آن تا سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌شود.
تبلیغات

بعد از توسعه و گسترش هوش مصنوعی در اوایل سال ۲۰۱۰، نیاز به استعدادها، توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی و محققان این رشته نیز افزایش پیدا کرد و نیروهای متخصص فعلی پاسخگوی نیروی انسانی مورد نظر در آینده نخواهند بود.

تنها راه رفع این مشکل، آموزش تعداد بیشتری از استعدادها در زمینه‌ی هوش مصنوعی است و دانشگاه ام‌آی‌تی نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری خود برای ساخت دانشکده‌ی هوش مصنوعی، دقیقا همین کار را انجام داده است. این دانشگاه با راه‌اندازی دانشکده‌ی کامپیوتری جدیدی قصد دارد نسل جدیدی از متخصصان یادگیری ماشین را پرورش دهد.

گفتنی است این دانشکده تنها روی آموزش و پرورش مهارت‌های هوش مصنوعی تمرکز نمی‌کند، بلکه آینده را می‌سازد. این یعنی دانشجویان رشته‌های بیولوژی، شیمی، فیزیک، سیاست، تاریخ و زبان‌شناسی نیز استفاده از یادگیری ماشین را در شته‌ی خود یاد خواهند گرفت.

با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری استفان شوارتزمن، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خصوص Blackstone، دو سوم از سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری ساخت دانشکده‌ی هوش مصنوعی تأمین شده است. دانشکده‌ی جدید، شوارتزمن نام دارد و ۵۰ استاد در آن تدریس خواهند کرد. نیمی از استادان تنها روی دانش کامپیوتر تمرکز می‌کنند؛ درحالی‌که مابقی به‌طور مشترک توسط دانشگاه و سایر ادارات ام‌آی‌تی منصوب می‌شوند. این دانشکده در شهریور ماه سال آینده افتتاح شده و ساختمان جدید آن تا سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌شود.

ai

همچنین یکی از اهداف دانشگاه ام‌آی‌تی این است که محققان، اصول و مقررات رشته‌ی مورد نظر را در تحقیقات هوش مصنوعی در نظر داشته باشند. گاهی اوقات محققان قصد ایجاد تحول در رشته‌ی خاصی را دارند اما تاریخچه و درس‌های آن را نادیده می‌گیرند؛ درنتیجه همکاری بیشتری به جلوگیری از این موضوع کمک خواهد کرد. رافائل ریف، رئیس دانشگاه MIT می‌گوید:

کامپیوترها در حال تغییر دادن دنیای ما هستند و دانشگاه ام‌آی‌تی قصد دارد از مفید بودن این موضوع برای همه اطمینان حاصل کند. دانشکده‌ی کامپیوتری شوارتزمن، یک مرکز جهانی برای تحقیقات کامپیوتری، آموزش و اختراع ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی خواهد بود. این دانشکده امکانات محاسباتی و هوش مصنوعی را در اختیار محققان و دانشجویان تمامی رشته‌ها قرار می‌دهد تا در رشته‌ی خود پیشرفت حاصل کنند و همچنین نسبت به تأثیر انسان روی نتیجه‌ی کار نگاه انتقادآمیز داشته باشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات