دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طی یک تصمیم تعجب‌برانگیز، هیئت مدیره‌ی اوبر، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اکسپدیا را به‌عنوان مدیرعامل جدید اوبر انتخاب کرد.
تبلیغات

پس از آنکه تراویس کالانیک تحت فشار هیئت مدیره‌ی اوبر از سمت خود استعفا داد، ساعاتی پیش اعضای هیئت مدیره‌ی این کمپانی، مدیرعامل جدید خود را انتخاب کردند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اوبر تصمیم گرفته است یک ایرانی-آمریکایی متمول و کاردان را به سمت مدیریت اوبر برگزیند. دارا خسروشاهی، مدیرعامل اکسپدیا، متولد ایران است و با دنیای کسب‌وکار و تجارت آشنایی خوبی دارد. خانواده‌ی وی جزو شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه‌ی صنعت ایران بود؛ به‌طوری که تأسیس کارخانه‌ها و برندهایی نظیر تولیددارو و تولی‌پرس توسط خانواده‌ی خسروشاهی انجام پذیرفته است. از جمله‌ی سرویس‌هایی که خانواده‌ی خسروشاهی هم‌اکنون در اختیار دارند باید به Tripadvisor اشاره کرد.

در صورتی که دارا خسروشاهی این سمت را بپذیرد، روی صندلی باارزش‌ترین استارتاپ خصوصی جهان تکیه خواهد زد. در حال حاضر ارزش اوبر بیش از ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. هرچند اوبر با ارزش‌ترین استارتاپ حال حاضر جهان لقب گرفته؛ اما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و از این‌رو، کار خسروشاهی برای بهبود اوضاع در اوبر که توسط مؤسس آن به سرمنزل مقصود نرسید، بسیار سخت و مشکل به نظر می‌رسد.

خسروشاهی طی ۱۲ سال اخیر مدیرعامل اکسپدیا بوده است. اکسپدیا در ایالت واشنگتنی واقع شده که دو کمپانی آمازون و مایکروسافت نیز در آن مشغول به کار هستند و از این‌رو خسروشاهی در صورت قبول مسئولیت باید به سیلیکون ولی برود.

در هفته‌های گذشته گزینه‌های متعددی برای در اختیار گرفتن سکان هدایت اوبر مطرح شده بودند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مگ ویتمن از اچ‌پی و همچنین جف ایملت، مدیرعامل پیشین جنرال الکتریک اشاره کرد. هرچند نام خسروشاهی در بین گزینه‌های مدیریت اوبر مطرح نبود؛ اما نگاهی به کارنامه‌ی وی نشان از عملکرد قابل قبولش دارد. خسروشاهی موفق شد درآمد اکسپدیا را که سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸.۷ میلیارد دلار برساند. وی موفق شد اکسپدیا را به بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی آنلاین کشور آمریکا تبدیل کند. از جمله‌ی برندهایی که زیر پرچم اکسپدیا فعالیت می‌کنند باید به Hotels.com ،Orbitz ،Trivago ،HomeAway ،Travelocity و شماری از کمپانی‌های اجاره‌ی خودرو اشاره کرد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که خسروشاهی اعتقاد بالایی به تکنولوژی و سیطره‌ی این حوزه بر تمام ابعاد زندگی انسان‌ دارد. وی همچنین از مخالفان ترامپ و نگرش وی در رابطه با مهاجرانی است که به کشور آمریکا می‌روند. در مورد حادثه‌ی شارلوتسویل و واکنش جنجال‌برانگیز ترامپ نیز خسروشاهی رویکردی منفی در پیش گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات