اپل متخصص واقعیت مجازی و افزوده ناسا را استخدام کرد

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا بر گزارش بلومبرگ، اپل متخصص واقعیت مجازی و افزوده‌ی ناسا با نام جف نوریس را استخدام کرده است.
تبلیغات

اپل برای پیش بردن پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی خود، یکی از متخصصان ناسا را استخدام کرده است. این متخصص که جف نوریس نام دارد، اوایل سال جاری میلادی به اپل اضافه شده و پست وی مدیر ارشد است که گزارش‌های خود را مستقیما به مایک راک‌ول می‌دهد. راک‌ول در گذشته مدیر Dolby Labss بوده است.

در حال حاضر مشخص نیست نوریس روی چه محصولی کار می‌کند؛ اما تیم راک‌ول ظاهرا در حال کار روی عینک واقعیت افزوده‌ای است که همانند گوگل گلس کار می‌کند؛ اما این محصول در بهترین حالت قبل از سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. با این حال به‌طور قطع می‌توان گفت عینک واقعیت افزوده تنها محصول این تیم اپل نخواهد بود. تیم کوک نیز در گذشته در مورد پتانسیل واقعیت افزوده سخن به میان آورده و گفته است اپل امید زیادی به واقعیت افزوده در آینده دارد و البته در ماه‌های اخیر نیز کوک واقعیت افزوده را موضوعی انقلابی در حد گوشی‌های هوشمند دانسته است.

نوریس تنها یکی از متخصصان متعددی است که اپل به‌تازگی در زمینه‌ی واقعیت افزوده استخدام کرده و در میان آن‌ها افرادی از آکیولس و مجیک لیپ نیز به چشم می‌خورند. حتی برخی اخبار در ماه‌های گذشته اشاره به این موضوع داشتند که اپل بیش از هزار مهندس خود را برای کار روی فناوری واقعیت افزوده بسیج کرده و  ممکن است حتی این فناوری در نسل بعدی آیفون حضور داشته باشد.

نوریس به مدت ۱۸ سال در آزمایشگاه پیشرانه‌ی جت ناسا مشغول به کار بوده و در این مدت پروژه‌های زیادی را سرپرستی کرده است. یکی از این پروژه‌ها، OnSight نام داشت که با استفاده از هولولنز مایکروسافت، به ساکنان زمین اجازه می‌داد که مریخ را با استفاده از واقعیت مجازی و افزوده، مشاهده کنند.

همچنین نوریس در گذشته بارها در مورد پتانسیل واقعیت مجازی و افزوده سخن به میان آورده و آن را ابزاری جدید در بین جعبه‌ابزار کاوشگران خوانده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات