چگونه به عنوان نویسنده مهمان فعالیت کنیم

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
برای تبدیل شدن به نویسنده‌ی میهمان، پیش از هر اقدامی باید حوزه‌ی کاری خود را مشخص کنید و یک معرفی‌نامه مانند سایت یا وبلاگ درست کنید.
تبلیغات

تهیه‌ی مطلب برای وبلاگ‌ها به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین است. این کار علاوه بر اینکه بر اعتبار کاری شخص می‌افزاید، سرگرم‌کننده و فرصت خوبی برای دیده شدن در سایت‌های مطرح است. اما همان‌طور که می‌دانید، نویسندگی کار ساده‌ای نیست و نیاز به کسب مهارت دارد. چگونه می‌توان مهارت‌های نویسندگی را افزایش داد و به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان مشغول به کار شد؟

writing

مزایای نویسندگی به‌صورت مهمان

قبل از آغاز هر کاری باید با مزایای آن آشنا شوید. زمانی که به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان در یک سایت پرطرفدار و پربازدید مطلب می‌نویسید، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

دیده شدن: هرقدر مطالب بیشتری برای ناشران منتشر کنید، کارتان بیشتر توسط دیگران دیده خواهد شد و درنتیجه اعتبار آن بالا خواهد رفت. جالب است بدانید که ۸۹ درصد بازاریابان کسب‌و‌کار، آگاه ساختن دیگران از برند را اولویت اول کار قرار می‌دهند.

نویسندگی: با افزایش تعداد مطالب منتشرشده در سایت‌های معتبر، چهره‌ی شما به‌عنوان یک نویسنده شناخته خواهد شد. هرقدر ناشران بیشتری محتوای شما را منتشر کنند، معروف‌تر خواهید شد و می‌توانید به‌عنوان اینفلوئنسر یا شخص تأثیرگذار به فعالیت نویسندگی ادامه دهید.

لینک‌سازی: نویسندگی به‌صورت مهمان همچنین فرصت مناسبی است تا از سایت‌های معتبر به سایت خودتان لینک دهید. همان‌طور که می‌دانید، این کار باعث بهبود سئو و افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

ایجاد فرصت‌های بهتر: هرقدر مطالبتان بیشتر منتشر شود، بیشتر در این صنعت شناخته خواهید شد و پیشنهادهای بهتری از طرف ناشران دریافت خواهید کرد. درواقع این کار به‌نوعی آینده‌ی کاری را تضمین خواهد کرد. در ادامه به بررسی راه‌هایی برای تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی حرفه‌ای را بررسی خواهیم کرد.

writing

گام اول: یک برند شخصی بسازید

اولین گام ساختن برند شخصی است. باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید خودتان را به‌صورت حرفه‌ای معرفی کنید. لازمه‌ی انجام این کار این است که زمینه‌ی کاری خود را مشخص کنید و بگویید در نوشتن چه نوع محتوایی تخصص دارید. در تمام شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید و پروفایل حرفه‌ای بسازید.

گام دوم: یک مرجع در نظر بگیرید

دومین گام این است که باید برای خودتان یک مرجع به شکل وب‌سایت با بلاگ درست کنید و نمونه محتوایی که تولید کرده‌اید، به‌طور منظم در آن منتشر کنید. این سایت معرفی‌نامه‌ی شما است و مرجعی از نمونه‌کارهای شما را به کارفرما ارائه می‌دهد.

برای طراحی سایت زمان بگذارید و بخش وبلاگ آن را با حداقل پنج مورد از بهترین مقاله‌هایی که نوشته‌اید تکمیل کنید. هرقدر این مطالب حرفه‌ای تر نوشته شده باشند تصویر بهتری از مهارت شما در نویسندگی نشان خواهند داد. بعد از انجام این کار سعی کنید هفته‌ای حداقل یک محتوا تولید کنید و سایت را به‌روز نگهدارید.

writing

گام سوم: به دنبال ناشر مناسب باشید

بعد از ساختن مرجع باید به دنبال اولین ناشر باشید. سایت‌های معتبر معمولا از طرف نویسنده‌های ناشناس محتوا قبول نمی‌کنند. بنابراین برای شروع کار سراغ ناشران سخت‌گیر نروید و پیش از انتخاب سایت به موارد زیر توجه کنید:

محتوای موجود: سابقه‌ی کاری سایت را در نظر بگیرید و ببینید چه اندازه معتبر است. هرقدر سایت شناخته‌شده‌تر باشد و جوایز بیشتری کسب کرده باشد، برای انتخاب نویسنده‌ی مهمان سخت‌گیرتر خواهد بود و شاید مطالب نویسنده‌های خارجی را به هیچ عنوان منتشر نکند.

نویسنده‌های موجود: یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که ببینید در حال حاضر چند نویسنده در سایت فعالیت می‌کنند. آیا مطالب متفرقه نیز در سایت منتشر می‌شود یا فقط نویسنده‌های اصلی در آن فعالیت می‌کنند.

تعداد مخاطبان: همچنین ببینید که سایت مورد نظر چه مخاطبانی را هدف قرار داده است. سعی کنید حوزه‌ی کاری خودتان را مشخص کنید و مخاطبان آن حوزه را هدف قرار دهید. سپس سراغ سایت‌هایی بروید که برای مخاطبان مورد نظر شما محتوا تولید می‌کنند.

حوزه‌ی کاری: همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، گاهی اوقات سایت‌ها مخاطبان زیادی را هدف قرار می‌دهند و درواقع موضوع‌های مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند اما برخی دیگر از سایت‌ها روی موضوع تخصصی کار می‌کنند. ببینید آیا مطالب حوزه‌ی تخصصی شما هم شامل موضوعات سایت می‌شود یا خیر. اگر محتوایی که تولید می‌کنید به موضوع اصلی سایت نزدیک‌تر باشد، شانس پذیرفته شدن محتوایتان از طرف سایت نیز بالاتر خواهد رفت. حتی گاهی اوقات می‌توانید به یک سایت پیشنهاد دهید که می‌توانید برایشان محتوای اختصاصی تولید کنید.

نیازها: بعد از شناسایی سایت‌های مورد نظر، آن‌ها را تحت نظر بگیرید و در صورت نیاز به جذب نویسنده‌ی جدید به آن‌ها پیغام دهید. اغلب سایت‌های معتبر هر از گاهی برای جذب نویسنده‌ی جدید آگهی منتشر می‌کنند.

گام چهارم: معرفی‌نامه تهیه کنید

درنهایت بعد از شناسایی سایت مورد نظر باید درخواست خود را برای آن‌ها ارسال کنید. برخی سایت‌ها برای جذب نیروی جدید داخل سایت فرم اطلاعات قرار می‌دهند. فرم را به دقت کامل و ارسال کنید. در غیر این صورت، اطلاعات تماس آن‌ها را جستجو کنید. اگر اطلاعات تماس در سایت درج نشده بود، می‌توانید نویسنده‌های اصلی را شناسایی و پروفایل آن‌ها را در توییتر، فیسبوک یا لینکدین پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن اطلاعات فرد مورد نظر، خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. معمولا معرفی‌نامه‌ها به این صورت هستند فرد متقاضی خودش را در سه تا پنج خط معرفی می‌کند و می‌گوید که علاقه‌مند است برای کدام بخش محتوا تولید کند. سعی کنید بخش‌هایی را انتخاب کنید که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و به کارفرما بگویید با تخصصی که دارید می‌توانید مخاطبان این بخش را افزایش دهید.

ناامید نشوید و درصورتی‌که از طرف یک سایت پذیرفته نشدید، برای سایر سایت‌ها درخواست ارسال کنید. سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که با کمال میل محتوای شما را منتشر خواهند کرد. بعد از پذیرفته شدن رابطه‌ی خوبی با کارفرما برقرار کنید و پیوسته با آن‌ها در ارتباط باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات