مایکروسافت برای تأمین بودجه خرید لینکداین، اوراق قرضه ۱۷ میلیارد دلاری عرضه کرد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای تأمین بودجه مورد نیاز به منظور تصاحب ۲۶ میلیارد دلاری لینکداین، اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به فروش رساند.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به فروش رساند که تا اینجای کار بالاترین فروش اوراق قرضه پس از عرضه‌ی اوراق ۱۳.۵۵ میلیارد دلاری برودکام در سال ۲۰۱۷ است.

مایکروسافت با این اقدام تا حدودی سهامداران خود را متعجب کرد؛ چراکه ردموندی‌ها در آگوست سال ۲۰۱۶ اقدام به فروش اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۹.۷۵ میلیارد دلار کرده بودند. البته این کمپانی روز دوشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه هم‌زمان با عرضه‌ی اوراق خود با استقبال خوبی روبه‌رو شد، به‌طوری‌که این استقبال باعث شد ردموندی‌ها ارزش اوراق خود را از ۱۴ میلیارد دلار تخمین زده‌شده به بیش از ۱۷ میلیارد دلار افزایش دهند. (اوراق قرضه به اسنادی اطلاق می‌شود که بر اساس آن کمپانی منتشرکننده متعهد می‌شود مبالغی به‌عنوان بهره‌ی سالیانه در سررسید تعیین‌شده به خریداران پرداخت کند. اوراق قرضه برخلاف سهام کمپانی، مالکیتی برای خریداران ایجاد نمی‌کند.)

اوراق قرضه‌ی مایکروسافت ۱۰ ساله بود و شامل سود سالیانه‌ی ۳.۳ درصدی می‌شود. انتظار می‌رود مایکروسافت با استفاده از سرمایه‌ی جمع‌آوری‌شده برای بازپرداخت تعهد خود که از خرید لینکداین به ارزش ۲۶ میلیارد دلار ایجاد شده است، استفاده کند.

مایکروسافت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ اقدام به انتشار اوراق قرضه کرد و این کار را حتی در زمان بازخرید سهام خود نیز ادامه داده است. در ماه سپتامبر، مایکروسافت اعلام کرد که در جهت افزایش سود سهام خود به میزان ۸ درصد، در پی بازخرید ۴۰ میلیارد دلاری سهام خود است.

ارزش سهام مایکروسافت طی سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد، حال آنکه روز گذشته هر سهم این کمپانی با سقوطی یک درصدی با نرخ ۶۵.۱۳ دلار مبادله شد.

مایکروسافت در طول سه سال اخیر با مدیریت ساتیا نادلا، انقلابی در کسب و کار خود ایجاد کرده، به‌طوری‌که این کمپانی تمرکز بیشتری بر سرویس‌های ابری قرار داده است. جردن چالفین، تحلیل‌گر موسسه CreditSights معتقد است تلاش‌های اخیر مایکروسافت برای ایجاد تحول‌، امیدها برای افزایش هر چه بیشتر ارزش سهام را بالا برده است.

مایکروسافت چند روز پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی موفق شده است سود خالص ۵.۲ میلیارد دلاری به جیب بزند که در مقایسه با سود خالص ۵.۰۲ میلیارد دلاری مدت مشابه سال ۲۰۱۵، افزایش یافته است. پس از انتشار گزارش مالی مایکروسافت، ارزش سهام این کمپانی بار دیگر افزایش پیدا کرد که همین موضوع باعث شد ارزش بازار ردموندی‌ها پس از ۱۷ سال دوباره از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات