ارزش مایکروسافت پس از ۱۷ سال از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با واکنش مثبت بازار در قبال گزارش مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، ارزش بازار این کمپانی پس از ۱۷ سال از مرز ۵۰۰ میلیارد  دلار گذشت.
تبلیغات

ارزش بازار مایکروسافت پس از ۱۷ سال دوباره از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد که این موضوع به دلیل عملکرد مثبت ردموندی‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ با غلبه بر پیش‌بینی‌های کارشناسان وال‌استریت و واکنش مثبت بازار در قبال رشد مایکروسافت است. آخرین بار مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ ارزش بازاری فراتر از ۵۰۰ میلیارد دلار داشت.

ارزش سهام مایکروسافت پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی بیش از ۲.۱ درصد افزایش یافت و به بیش از ۶۵.۶۴ دلار رسید که بالاترین ارزش سهام کمپانی در تاریخ آن است. با احتساب ارزش سهم ۶۵.۶۴ دلاری، ارزش بازار ردموندی‌ها به بیش از ۵۱۰.۳۷ میلیارد دلار رسید.

همان‌طور که اشاره کردیم، آخرین باری که ارزش بازار مایکروسافت به بیش از نیم تریلیون دلار رسید، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. ارزش مایکروسافت در دوران حباب دات‌کام به بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار رسیده بود.

با وجود گذر از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار، مایکروسافت همچنان از نظر ارزش بازار از رقبایی نظیر اپل و آلفابت عقب‌تر است. ارزش بازار اپل و آلفابت به ترتیب ۶۴۲ و ۵۷۰ میلیارد دلار است.

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی را صبح امروز منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی موفق شد از نظر درآمد و سود کسب‌شده فراتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت عمل کند.

ساتیا نادلا با در دست گرفتن سکان هدایت مایکروسافت در سه سال اخیر، این کمپانی را متحول کرده است، به‌طوری‌که تمرکز این کمپانی عوض شده و مایکروسافت بیشتر در زمینه سرویس‌های ابری فعالیت می‌کند.

زمانی که ساتیا نادلا به صندلی مدیریت در مایکروسافت تکیه زد، هر سهم این کمپانی ۳۴ دلار ارزش داشت و ارزش بازار مایکروسافت بیش از ۳۱۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات