مایکروسافت به‌زودی پشتیبانی رسمی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۱ را متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر سرفیس پرو ۸
اگر همچنان از اولین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده که سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنید.
تبلیغات

مایکروسافت در ژوئن ۲۰۲۱ از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد این سیستم‌عامل در پنجم اکتبر همان سال دردسترس عموم کاربران قرار گرفت. از زمان انتشار اولین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ چندین به‌روزرسانی ازجمله 22H2 برای این سیستم‌عامل ارائه شده و اکنون غول فناوری اهل ردموند تصمیم دارد به پشتیبانی رسمی از نسخه‌ی 21H2 پایان دهد.

XDA فهرست همه‌ی نسخه‌های ویندوز ۱۱ را که پشتیبانی رسمی آن‌ها به‌زودی پایان می‌یابد، منتشر کرده است. این نسخه‌ها از تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ دیگر آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد:

  • نسخه 21H2 ویندوز ۱۱ هوم
  • نسخه 21H2 ویندوز ۱۱ پرو
  • نسخه 21H2 ویندوز ۱۱ پرو Workstation
  • نسخه 21H2 ویندوز ۱۱ Education

کاربرانی که از نسخه‌های اعلام‌شده در فهرست فوق استفاده می‌کنند، پس‌ از ۱۰ اکتبر دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت نخواهند کرد و با توجه به تعداد روزافزون تهدیدات امنیتی، احتمال دارد هنگام استفاده‌ی روزانه از این سیستم‌عامل‌ها دچار مشکل شوند. توصیه می‌شود درصورتی‌که از این نسخه‌های ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید هرچه سریع‌تر کامپیوتر خود را به نسخه‌های جدیدتر مثل 22H2 ارتقا دهید.

به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ احتمالاً 23H2 است که اواخر سال جاری دردسترس قرار خواهد گرفت. این نسخه چند قابلیت جدید مثل ادغام Copilot، مرورگر فایل مدرن، پشتیبانی بومی از فرمت‌های فشرده‌ی RAR و 7z، حالت تیره در برنامه‌ی Paint و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات