ویژگی جدید ویندوز ۱۱ به‌ زودی جایگزین نرم‌افزار‌های مدیریت RGB می‌شود

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دو کارت گرافیک انویدیا / Nvidia با SLI در کیس سیستم
ویندوز ۱۱ در ویژگی جدیدی که در آینده‌ی نزدیک برای عموم کاربران منتشر می‌‌کند، کنترل RGB را بدون نیاز به نرم‌افزار‌های جانبی به کاربران می‌سپارد.
تبلیغات

به‌گزارش digitaltrends مایکروسافت ممکن است فیچر جدیدی را به ویندوز ۱۱ اضافه کند. اگر از طرفداران نورپردازی داخلی PC شخصی خود با کیت‌های مختلف RGB هستید، ویژگی جدید مایکروسافت مورد‌پسند شما خواهد بود.

اسکرین‌شات‌های فاش‌شده نشان می‌دهد که ویندوز ۱۱ ممکن است به‌زودی به شما امکان دهد تا کنترل تمامی RGBهایی که استفاده می‌کنید، در مکانی مشخص از تنظیمات ویندوز انجام دهید و دیگر به استفاده از برنامه‌های متفرقه نیازی نداشته باشید.

افرادی که در اسمبل کامپیوتر خود از کمی تزیینات اضافی لذت می‌برند، می‌دانند که کنترل نورپردازی می‌تواند کمی دردسرساز باشد. اجزای مختلف اغلب به برنامه‌های متفاوتی نیاز دارند؛ بنابراین، اگر کیبورد و ماوس و کیس کامپیوتر شما RGB دارند، ممکن است برای کنترل آن‌ها به چندین برنامه نیاز داشته باشید. در این صورت، حتی هماهنگ‌سازی همه‌‌ی لوازم دارای RGB برای رسیدن به اوج زیبایی تجربه بدی را رقم می‌زند.

با این رویکرد جدید مایکروسافت کلنجار رفتن و کار‌کردن با RGB بسیار لذت‌بخش‌تر می‌شود. کاربری در توییتر به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد مایکروسافت در تلاش است تا نرم‌افزاری جامع و یکپارچه برای کنترل نورپردازی RGB در PC و دیگر لوازم جانبی دارای RGB به مایکروسافت استور اضافه کند. این ویژگی در جدیدترین بیلد نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ مشاهده شده است.

اسکرین‌شات‌های فاش‌شده رابطی را نشان می‌دهد که در قسمت Personalization در تنظیمات ویندوز قرار دارد و شما می‌توانید شخصی‌سازی دلخواه خود را اعمال کنید. مانند کیبورد گیمینگ Stream Deck MK.2، ماوس و هدفون ROG Strix را در این اسکرین‌شات‌ می‌توان مشاهده کرد.

منوی تنظیمات RGB ویندوز ۱۱

به‌هر‌حال، این اسکرین‌شات دوم است که جلب توجه می‌کند. به‌نظر می‌رسد که می‌توانید روشنایی، نوع جلوه نور (مانند رنگین‌کمان یا رنگ ثابت)، سرعت تغییر افکت‌ها و رنگ‌ها را تنظیم کنید و حتی تنظیمات را با رنگ قالب در ویندوز تطبیق دهید.

منوی تنظیمات RGB در ویندوز ۱۱

بی‌شک این فیچر برای بسیاری از کاربران PC هیجان‌انگیز خواهد بود. حال این سؤال مطرح می‌شود که برنامه‌های کنترل RGB مانند Razer Synapse یا Logitech G Hub یا SteelSeries GG چه خواهند شد؟ احتمالاً هنوز‌هم کاربران از آن استفاده خواهند کرد؛ اما شاید دیگر به صرف زمان زیادی برای تنظیم نور RGB نیازی نداشته باشید. به‌نظر می‌رسد استفاده از این ویژگی در ویندوز ۱۱ بسیار آسان باشد؛ ولی این ساده‌بودن را نمی‌توان به همه‌ی نرم‌افزارهای کنترل‌کننده RGB نسبت داد که برای لوازمی جانبی مانند کیبورد یا ماوس استفاده می‌شوند.

نمی‌توان گفت دقیقاً چه زمانی مایکروسافت این بیلد از ویندوز ۱۱ را برای عموم کاربران منتشر می‌کند؛ اما احتمالاً چند ماه زمان می‌برد تا در‌دسترس کاربران قرار گیرد و مایکروسافت در یک به‌روز‌رسانی بزرگ این ویژگی را در‌اختیار کاربران ویندوز ۱۱ قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات