برنامه‌های سه‌بعدی تعاملی؛ آینده‌ی اپل ویژن پرو با همکاری انویدیا رقم می‌خورد

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال استفاده از هدست اپل ویژن پرو
انویدیا در رویداد GTC از همکاری تجاری با اپل خبر داد؛ مشارکتی که می‌تواند آینده‌ای جذاب را برای ویژن پرو رقم بزند.
تبلیغات

همکاری انویدیا و اپل یکی از اتفاقاتی است که در دنیای فناوری کمتر شاهد آن بوده‌ایم، اما این دو شرکت در رویداد GTC 2024 اعلام کردند برای کار روی ویژن پرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

تیم سبز پلتفرم Omniverse Cloud خود را به هدست واقعیت مجازی اپل می‌آورد و به دارندگان این دستگاه اجازه می‌دهد با اشیای مختلف تعامل داشته باشند و به‌طور مستقیم ازطریق هدست، طراحی کنند.

هسته‌ی اصلی همکاری انویدیا و اپل، پشتیبانی از مجموعه API-های Omniverse Cloud روی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است. Omniverse به‌طور مستقیم روی ویژن پرو اجرا نمی‌شود و در عوض طراحان می‌توانند صحنه‌های ساخته‌شده با OpenUSD در Omniverse را روی ویژن پرو نمایش دهند و ازطریق این دستگاه با اشیای سه‌بعدی تعامل داشته باشند.

مدیرعامل انویدیا درحال توضیح همکاری با اپل روی ویژن پرو

همکاری انویدیا و اپل در بخش سازمانی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت اما این اتفاق برای کاربران عادی نیز مزیت‌هایی به‌ارمغان خواهد آورد.

انویدیا اساساً می‌تواند برنامه‌های سه‌بعدی تعاملی را به ویژن پرو بیاورد. این اقدام با شبکه‌ی تحویل گرافیک انویدیا (GDN) انجام می‌شود. فناوری GDN درحال‌حاضر برای اجرای برنامه‌های سه‌بعدی روی فضای ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انویدیا در GTC 2024 به پنج API اصلی اشاره کرد که ویژن پرو از آن‌ها پشتیبانی می‌کند:

  • USD Render: پشتیبانی از رندرهای رهگیری پرتو که از داده‌های OpenUSD ایجاد شده‌اند.
  • USD Write: پشتیبانی از تغییر داده‌های OpenUSD.
  • USD Query: پشتیبانی از صحنه‌های تعاملی.
  • USD Notify: پشتیبانی از ردیابی تغییرات USD (Universal Scene Description).
  • کانال Omniverse: به کاربران اجازه می‌دهد ابزارها و پروژه‌ها را در صحنه‌ها به‌ یکدیگر متصل کنند.
  • Omniverse Cloud درحال‌حاضر روی برنامه‌های سازمانی ویژن پرو تمرکز کرده است. همکاری انویدیا و اپل پایه‌های اساسی موردنیاز برای گسترش برنامه‌های سه‌بعدی تعاملی را روی ویژن پرو فراهم خواهد کرد.

    ویژن پرو توان پردازشی بسیار بالایی دارد اما عملکردش در کنترل برخی موارد مثل ردیابی پرتو در صحنه‌های سه‌بعدی کاملاً دقیق نیست. امکان استریم صحنه‌های سه‌بعدی تعاملی با کیفیت بالا نیز می‌تواند آینده‌ی هیجان‌انگیزی را برای ویژن پرو رقم بزند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات